Mario Party (1998)

Nintendo 64 / Nintendo Switch
Board / Party

Ontwikkeld door Hudson

Speel met Mario en zijn vrienden op talloze speelborden met heel veel minigames en probeer zoveel mogelijk sterren te verzamelen.

avatar van Brain Stew
één groot feest. Een typische partygame zoals alleen nintendo die kan maken.

avatar van Paap
Huh, ik dacht dat ik net wat gepost had hier

Nou nog maar eens! Weinig gespeeld dit maar erg veel plezier gehad wel. Ik vond dat verbouwen van die gezichtjes om ze zo goed mogelijk op het ding in het midden te laten lijken zo briljant. Erg leuke minigames hier! 4*

Dardan
Erg vermakelijk spel, heb ik lang geleden eens geleend, wel tijdje niet meer gespeeld, alle mini-games zijn wel erg leuk, het verveelt natuurlijk wel na een tijdje, maar al bij al erg leuk. 3,5*

Dardan schreef:

Verveelt inderdaad na een tijdje, maar dat heb je bij meerdere games van Nintendo (vooral Mario Games) maar dat zegt nog niks over de kwaliteit. Deze game is leuk en grappig gemaakt (zoals dardan al zei) maar naar maten je meer dan een uur achter je Nintendo zit gaat het vervelen.

basketballerke
Ik kon hier vaak wel twee uur achter blijven hangen, maar te lang moet je het inderdaad niet gaan doen. Maar dit is me toch leuk. Vooral aan de mini-games beleefde ik atlijd erg veel plezier, vooral als je met anderen speelt. Deel 2 is misschien nog wel ietsje beter.

Deel II gaat wel, sommige dingen zijn beter, sommige zijn weer wat verslechterd, ik denk dat ik Deel I dan toch wat beter vind.

avatar van Gizzmann
Bij games gaat de 'deel 1 is altijd beter'-regel absoluut niet op. Ook bij deze is deel 2 een stuk leuker. Dit is gewoon een gezellige game, maar aan de minispelletjes moest bij deze nog heel wat gesleuteld worden.

avatar van Princess Piranha
Het eerste deel van een geweldige reeks spellen, vandaar dat Mario Party 1 zoiezo al wat glorie verdient bij mij. Daarnaast is het een zeer vermakelijk spelletje. En wat Gizzmann al zei, de mini-games hadden iets beter gekund. Maar dat maakt niet uit, het was gewoon een goede party game en krijgt van mij 4 mooie sterren.

avatar van Jermaine
Nagenoeg perfecte party-game, ondanks het feit dat sommige mini-games waarbij je je analoge stick zo snel mogelijk rond moest draaien, je controller verpestten.

nuf
toen dit soort spellen nog origineel waren...

leuk spel, ik was destijds 10 jaar ofzo, echt heel erg mee vermaakt.. weet iemand alleen hoe je dat dirigent spelletje uitspeelt?? dat was nog eens frustrerend..

4*!

nuf schreef:

Als dirigent zelf, of als je een instrument hebt?

avatar van Jim Carrey
Dit vind ik dan weer een topspel in een woord, Ik heb het spel gespeeld met mijn Nicht die het mee naar mijn Oma had genomen en ik heb er erg van genoten .

* * * * *

avatar van Jim Carrey
Jim Carrey schreef:

* * * * *

Half sterretje gezakt helaas naar nog een keertje gespeeld te hebben maar nog steeds een grandioze Gameknaller.

avatar van Evil Eye
Deze game was op zich nog wel grappig, en origineel. Jammer dat Nintendo zulke geldwolven zijn dat ze er gelijk maar 80.000 vervolgdelen van gemaakt hebben.

avatar van Wade Garret
Deze game destijds helemaal kapot gespeeld met vrienden en familie.

Evil Eye schreef:

Misschien heb je daar wel een beetje gelijk in Evil Eye.
Deze was in ieder geval erg leuk voor op de Nintendo 64. Nog steeds vind ik dit een geweldige game al heb ik het al enige tijd niet meer gespeeld. Toch vind ik die vervolgdelen niet allemaal even slecht. De delen 5 en 7 waren zeker nog wel de moeite waard en ik hoorde van verscheidende mensen dat Mario Party 8 ook nog wel te pruimen was. Zelf vind ik Mario Party 5 voor op de Game Cube denk ik toch nog wel het leukste. Het is dan ook de enige Mario Party die ik nog wel eens speel.

Game_Kaza
Ik vind de nieuwe borden, mini-games, muziek en spelers juist erg leuk in vervolgen. Dus ze deden er naar mijn mening niet slecht aan.

avatar van Quaest
Dit was wel fun met anderen vrienden... vooral touwspringen

avatar van BlackskullB
Dit vond ik toch wel de leukste game van de Mario Party reeks. Helaas word het met elk deel slechter, ze kunnen wel eens ophouden met maken. Ok, het was ontzettend leuk tot aan Mario Party 3 toe. Mario Party 7 ging wel, maar was niet bepaald echt leuk ofzo. Elk deel word gewoon saaier , er komen misschien meer mogelijkheden bij, maar dat voegt niet echt iets extra's toe ofzo. Maar om terug te komen op dit spel, ik vind de minigames heel erg leuk om te spelen, daar gaat het spel ook eigenlijk om =P
Verder is het leuk om de verschillende Mario characters bij elkaar te zien. Erg leuk spel. 4,5*

Game_Kaza
Evil Eye schreef:

Hehe, duidelijk. Maar ben het volkomen met je oneens. Games als Medal Of Honor en Killzone zijn er zat van (first person zoals velen). Maar wanneer Mario wat meer dezelfde type games heeft is het opeens uitgemolken en een en al ellende.
De Mario Party reeks bied nieuwe uitdagingen, nieuwer mnini-games, nieuwe characters, nieuwe muziekjes en nieuwe borden. Als je 1 deel leuk vind zullen de andere ook in je smaak vallen. Wat ik niet terugzie in shooters. Het enige verschil.... is dat het niet bloederig en geweldadig is. Maar omdat Nintendo niet bloederig en geweldadig is is het meteen slecht?

BlackskullB schreef:

Ik vond deel 2 anders veel beter dan deel 1. Maar ik moet wel zeggen dat ik de delen vanaf de Game Cube ook iets minder vind Maar toch is elk deel weer verschillend. ^__^

avatar van BlackskullB
Ja elk deel is wel weer verschillend natuurlijk. Vooral de nieuwere toevoegingen van bijvoorbeeld je stem gaven wel wat vernieuwing en maakten het wat interessanter. Deel 2 scheelde zeker ook niet veel met 1, maar toch vond ik deel 1 nét iets leukere mini-games hebben, daar heb je de bouncing balls waarbij je elkaar het platform af moest rollen, erg leuk was dat.

avatar van maxo922
Leuk spelletje van vroeger. Jammer dat ik toen alleen maar voor de mini-games speelde, het bordspel was dodelijk saai. Later minder last van. Gelukkig was er nog iets van een mini-game mode, ik kon mijn plezier niet op toen ik daar achter kwam!

*3,5

Deze heb ik inmiddels ook gekocht de cassette het doosje de handleiding en en een boekje met informatie voor schrik niet 120 euro... nu nog Mario Party deel 2 en nog 7 complete andere N64 games. I'm on a roll baby! yeah.. het is prijzig maar ik hunker weer terug naar de originele uitgaven ik ben nu niet meer te stoppen al dus Ali-B .

avatar van Miss.Blonde
Ik hou van Mario Party! Misschien wel het leukste variant van alle Mario spellen, alleen dit is absoluut niet mijn favoriete deel. Ik heb er geen nostalgische gevoel bij dus misschien dat het daarom bij veel andere mensen anders ligt. Mario Party 4 was mijn eerste ervaring met Mario Party als kind en sindsdien heb ik het heel lang gespeeld + de delen die erna kwamen vond ik ook stuk voor stuk leuk. De eerste drie nooit gespeeld.

Afgelopen weekend dus voor het eerst dit eerste deel gespeeld. Natuurlijk is het minder mooi vormgegeven, maar dat was in de tijd gewoon zo, dat begrijp ik, maar toch is de beleving zoveel jaren later niet fijn. Ook de mini games vind ik niet bijzonder. Vaak krijg je alsmaar dezelfde spellen, sommige kan je bijna nooit winnen en er is weinig dat er echt tussenuit springt. Ook de bordspel varianten vind ik niet zoveel aan. Jammer.