International Karate + (1987)

Amstrad CPC / Atari ST / Commodore 64/128 / Commodore Amiga / Commodore Amiga CD32 / PlayStation / Sinclair ZX Spectrum
Fighting

Ontwikkeld door System 3
Uitgegeven door System 3

International Karate + is een 2D karate action-spel. Je vecht met een of twee menselijke spelers tegen een tweede of derde computer-tegenstander. Elk verschillend type aanval geeft je een verschillend aantal punten. De verliezer valt telkens af. Er zijn ook twee geschiktheidsspelletjes voor tussendoor, bij het eerste moet je aanstormende ballen afweren met een schild, bij het tweede willekeurig optredende bommen wegschoppen voordat ze ontploffen.

avatar van tomthumb
Héél veel gespeeld, zowel op de 64 als op de Amiga. Vooral in de turbo
stand was het genieten. Gave geluidssamples uit Chinese knokfilms en een portie humor (o.a. afzakkende broeken) maken dit tot een voor mij legendarische game.

avatar van W B
W B
Aiii, als dit geen jeugdsentiment is, weet ik het ok niet meer! Op den duur ging het zo snel, en werd het zo moeilijk. Net als die ballen en bommen. Briljant. Als Martial Arts gek is/was dit echt een must!

avatar van rpger
Yep ook nog gespeeld, erg verslavend!

avatar van Awake78
Whaha, voor mij een van de eerste multiplayers op de Atari ST. Lachen als je iemand op zo'n ronddraaiende trap of een flying kick trakteerde.

Zaten ook heel veel 'cheatcodes' in, zoals inderdaad die afzakkende broeken. Kan me dat level met die ondergaande zon nog goed herinneren. Leuk spel.

avatar van mar88vdv
Dit is één van de spellen die ik me nog het beste kan herinneren. Erg veel gespeeld en de muziek (van ene Rob Hubbard) is gewoon legendarisch.

tidididi tin tin di