Don't Knock Twice (2017)

Nintendo Switch / Xbox One / PC / PlayStation 4 / PlayStation VR / PC VR

Ontwikkeld door Wales
Uitgegeven door Wales, Perp en Winking

Een first-person horrorspel, gebaseerd op de gelijknamige film en legende. Om haar vervreemde dochter te redden moet een door schuld geteisterde moeder de beangstigende waarheid ontdekken achter een legende over een wraakzuchtige, demonische heks. Eén keer kloppen om haar wakker te maken, twee keer kloppen om haar te laten herrijzen uit de dood. Verken een groot landhuis en gebruik elk voorwerp dat je tegenkomt.

In de eerste instantie zag dit er ondermaats uit, maar het bleek een verrassend onderhoudende game om te doen als je horror leuk vind en een PS VR hebt. Het huis waardoor je loopt is prima vormgegeven, grimmig en er zijn een paar effectieve jumpscares. Ik vond het fijn om weer stap voor stap een horror gebied te verkennen in VR, niet wetende wat er achter elke deur kon staan. De game stuurt je op een lineair pad met (meestal) duidelijke hints waartoe te moeten gaan. De besturing werkt helaas niet altijd prettig, zoals objecten die per ongeluk uit je hand vallen terwijl je een deur probeert te openen (of het gebrek aan een sprintknop in VR mode). Hier hadden ze wat punten op de i mogen zetten.

Geen hoogstaande titel oid, maar als horror liefhebber die een VR heeft heb ik hier een prima uur plezier uit kunnen halen.