Geheim Nummer (1996)

Educational

Ontwikkeld door Meulenhoff
Uitgegeven door Meulenhoff

Geheim nummer is een spannend detectivespel waarin jij als detective probeert de bende van de Rekenboeven op te rollen. De leden van de Rekenboeven-bende zijn te herkennen aan een Geheim Nummer. Met dat Geheime Nummer kun je ze ook opsporen. Daarbij moet je wel steeds een rekenprobleem oplossen! Je wordt bij je speurwerk geholpen door je maatje Nibble, een slimme muis die vaker te maken heeft gehad met de rekenstreken van de boeven en ze dus door en door kent. Bij elk spel kom je op weer andere plaatsen in de stad. De meer dan 100 extra schermgrapjes in het spel vormen een garantie voor heel wat speelplezier. Steeds op andere plekken zitten deze grapjes in het scherm verborgen.

Weer zo'n vergeten obscure game waar haast niks over te vinden is op internet en dat is erg jammer want deze game vond ik vroeger helemaal fantastisch. Samen met Red Cat en nog een zooitje andere soortgelijke games hebben mij geholpen bij het rekenen dat uiteraard op school dramatisch slecht ging waardoor mijn ouders dit soort games zagen als n mogelijkheid waardoor ik het toch nog beter onder de knie kon krijgen. Al zeg ik niet dat het nu zo denderend is...

Verder was dit ook wel een maf spel trouwens maar het gaf wel veel voldoening als jij na eindelijk 5 rekenopdrachten verder een boef gevangen had. Je kon hem hierna ook uitprinten als WANTED poster en inkleuren als kleurplaat, dat was voor mij toentertijd wel de drive om door te gaan om via deze manier het rekenen te leren. Ik ga hem dan ook vier sterren geven voor de goede nostalgie.

Geheim nummer neem ik nooit op.

Nee ik ook niet gap.

Mensen met een geheim nummer hebben meestal veel geheimen.

Hou'k nie zo van.