Wolfenstein II: The New Colossus (2017)

Nintendo Switch / PC / PlayStation 4 / Xbox One
Shooter / Adventure

Ontwikkeld door MachineGames
Uitgegeven door Bethesda

Na de gebeurtenissen uit 'The New Order' keert een gehavende B.J. Blazkowicz terug naar de Verenigde Staten, waar de nazi's inmiddels ook de dienst uitmaken. Om deze opmars tot een halt te roepen schakelt hij een lokaal verzetsgroep in, met als doel een tweede Amerikaanse Onafhankelijkheidsoorlog te ontketenen. Strijd met Blazkowicz om zijn geliefde land te bevrijden van de nazi's.

avatar van JacoBaco
Het gaat om de zaken waar The Cry tegenop ziet.
De lange cutscenes en je wapens worden meermaals van je afgenomen. Dat zijn gewoon de feiten, kan ik ook niets aan doen.

Maar goed, het gaat er helemaal niet om of jij het begrijpt. Als The Cry het maar begrijpt.
Dus dat op basis van waar hij tegenop ziet, ik hem deze game niet adviseer. Want zoals je weet, zijn de lange cutscenes en dat je wapens worden afgepakt feiten. En er zit stealth in, maar ik gaf al toe dat het lastig inschatten is of deze geforceerd zijn, want zo heb ik het niet ervaren. In beide games niet.

avatar van The_CrY
Met geforceerde stealth bedoel ik dat je gedwongen wordt om stealthy te spelen (door geen vuurwapens te krijgen, en door de vijanden geen oppakbare wapens te laten hebben, etc.). Kortom, letterlijk gedwongen dus (misschien een betere term). Zoals bij TNO wanneer je gaat inbreken in de gevangenis om te oude vrienden te bevrijden. Maar goed, dat gaat natuurlijk samen met het wapenwegneemsysteem.

En ik begrijp het overigens heel goed TNO vond ik zelf maar zozo, dus of deze nou slechter is of van dezelfde kwaliteit, dat maakt voor mij niet zo heel veel uit. Hij staat sowieso niet bovenaan op mijn verlanglijstje.

avatar van JacoBaco
Waar ik mij in de TNC het meest aan stoorde:
Het is tegenwoordig populair om tradities te doorbreken. We zien het in films, maar ook in games. Bijvoorbeeld in Call of Duty WW2. Als je voor MP kiest, kun je een negerin zijn. Voor mij was het even wennen om tijdens een potje MP een negerin in nazi uniform tegen te komen.

En zo zit TNC bomvol met linkse politiek. Zelfs zo erg dat rechts denkende mensen de game daarom kut vinden. Ja, hier is een video van op youtube. En hierin komen mensen van MachineGames en Bethesda aan het woord. Ik ben ook links ingesteld, want ik ben geen racist. Vele reviews prijzen TNC omdat er allerlei linkse thema's in de game verwerkt zitten. Heel goed van ze ja, maar het ligt er te dik bovenop en het komt erg belerend en schoolmeesterachtig over.

Zijn er al mensen die met de Switch versie bezig zijn?
Ik ben wel benieuwd hoe het daar op speelt, Doom heb ik ook 2 keer uit gespeeld op de X-box One en op de Switch..Maar als Panic button het spel over zet dan draait dat wel soepel en ziet het er goed uit dat is wel een garantie. allen mis ik wel een multiplayer in deze Wolfenstein...

Ik ben al bezig met de Switch versie Panic Button heeft het weer geflikt het ziet er goed uit en het speelt heerlijk soepel