Tennis World Tour (2018)

Nintendo Switch / PC / PlayStation 4 / Xbox One
Sports
single player / multi player / online (verschilt per platform)

Ontwikkeld door Breakpoint
Uitgegeven door Bigben

In Tennis World Tour dien je een eigen speler te creëren waarmee je in de carrière-modus jezelf in de kijker moet spelen. Je zult met behulp van je agent en coach de juiste beslissingen moeten nemen. Naarmate je beter presteert krijg je uitnodigingen voor grote toernooien als ook meer interessante sponsordeals. De game bevat meer dan dertig professionele tennissers.

Desastreuze recensies....werd al slechtste tennisgame op welk platform dan ook, ooit genoemd.

avatar van Cervantes
Cervantes (crew)

Was dat niet AO tennis? Die heeft een nog lagere score dan deze game. Al zijn de recensies voor deze titel ook niet mals.

Gelukkig is er nog Mario Tennis Aces om naar uit te kijken. Hopelijk is die een stuk beter.

avatar van Shaky
1,5
Ik ben blij dat er eindelijk weer eens een tennis game is, maar helaas is deze niet al te best. De graphics zijn vrij slecht en de gameplay niets bijzonders. Het oogt allemaal zeer basic en cheap. Na de eerste wedstrijd had ik het trouwens al gehad met het commentaar; non-stop dezelfde zinnetjes.

Ergerlijk, Shaky, niet waar? En dat terwijl bv. Top Spin 4 enkele jaren geleden heeft voorgedaan hoe het wel moet. Ongelofelijk dat er jaren overheen gaan en dan zo'n crap eruitkomt.

Ik las ergens dat de game pas 20% af was een paar weken voor de release maar dat Big Ben gefixt had dat veel van de winkelbestellingen toch niet terug mochten dus dat ze er wel blij mee waren zo.

Ff kijken of ik dat artikel terug kan vinden...

Hier: Tennis World Tour Was Only 20 Percent Complete Before Release - Nintendo Insider - nintendo-insider.com

Maar er zijn meer sites die hier gewag van maakten.

avatar van Shaky
1,5
Grovonion: ja inderdaad. Dat dit anno 2018 nog moet gebeuren.

centurion81: ik had het inderdaad al gelezen. Pure geldklopperij (waar ik gewoon ingetrapt ben hoor) door mee te liften op het Grand Slam seizoen.

Iemand enige idee of AO International Tennis beter is?

1,0
Met dat men met enkele topspelers een virtueel tennistornooi organiseerde aan de hand van dit spel nog eens in men PS4 gestoken maar blijft echt een verschrikking dit. De bewegingen zijn absoluut ongeloofwaardig, visueel ziet het er zeer matig uit. Carrière modus heeft nul beleving, commentaar van McEnroe is leuk voor even maar als hij altijd dezelfde vijf dingen zegt tja. Systeem van harder en minder hard slaan is in tegenstelling tot bij bv Top Spin ook totaal niet uitgewerkt.

Nee helaas moeten we al sinds Top Spin 4 wachten op een goede tennisgame, jammer jammer.