Sky Force Anniversary (2014)

Alternatieve titel: Sky Force 2014

Android / Apple iOS / Macintosh / PC / PlayStation 3 / PlayStation 4 / PlayStation Vita / Xbox One / Nintendo Switch
single player / multi player (verschilt per platform)

Ontwikkeld door Infinite Dreams
Uitgegeven door Infinite Dreams en Limited Run

Deze super-destructieve, verticaal scrollende shoot 'em up combineert moderne visuals met klassieke gameplay van arcadeshooters. Het spel bevat uiteenlopende levels met meerdere boss fights, en diverse upgrade opties voor je schip - van schilden en magneten, tot bommen en lasers.

Leuke shoot'm up die door een n00b als mij ook makkelijk te spelen is maar niet al te makkelijk is.

Paar dagen geleden aan het wekelijkse toernooi meegedaan (eigenlijk gewoon een speciaal level dat in stijgende lijn moeilijker wordt) en toch een uur voor het einde 13de van Belgie. Misschien van de 15 maar toch blij mee

Nu voor 5 euro te koop met co-op en het ziet er erg vermakelijk uit...

Grovonion in level 5 word ik is steeds uitgeschakeld door een blauw licht zo dat je niet meer schieten kan!. kan ik dat voorkomen of moet je dat gewoon het accepteren en zoveel mogelijk dingen ontwijken?. ik word er gek van...

Of heb je er geen idee van?

We Play Sky Force Anniversary Level 5 (PS4) - YouTube

Deze level 5?

Ziet er leuk uit zal die aanbieding van deze of die andere ook eens binnen gappen.

Banjo schreef:
Of heb je er geen idee van?
toch wel, maar ik wilde mijn herinnering opfrissen.

Ik heb deze level tot in de treure gespeeld en je kunt deze op 2 manieren beeindigen, beide manieren zijn moeilijk, maar de manier waar je je wapen blijft houden is nog iets moeilijker. In die laatste moet je namelijk niet enkel kogels en vijanden ontwijken, maar ook die straal die je telkens achtervolgd.

Dat laatste is me op normal ook gelukt, maar niet op hard, denk ik. Op hard heb ik wel 70% van alle sterren verzameld, maar weet niet hoe ver dat in de level is.

Oke... nou ja dat level is tergend! dat hadden ze er niet in moeten doen...
voor de rest is dit spel zwaar verslavend ik moet dit elke dag even spelen.

banjo, speel je dan deze nu, en niet reloaded? Ik was ook een hele tijd zwaar verslaafd aan deze maar, dat stopte wel abrupt toen ik de meeste dingen gehaald had.

Ik speel ze allebei door elkaar, maar ik snap ook wel dat op een gegeven moment de koek op is.
En dat ik dit soort spellen eigenlijk moet bewaren en verdelen over om de paar dagen even een potje.
Maar daar voor is het te leuk. Dit soort spellen doet me weer aan vroeger denken Grovonion!.
Aan hoe hete die klassieker ook al weer van Sega? die speelde ik toen altijd in de speelhal....
Iets met Harrier 2 en Gunstar Heroes dat was mijn begin van het digitale vermaak.

avatar van FlorisV
Ik vind het op zich leuk te spelen maar erg vervelend dat de lat zo hoog wordt gelegd voor medailles en je moet er maar liefst twee halen per level om verder te kunnen elke keer. Hierdoor zit je elke keer 3 of 4 keer hetzelfde level te spelen en dat wordt saai.

FlorisV schreef:
Als je alles wil halen moet je sommige levels veel vaker dan 3 of 4 keer herhalen. Maar ik vond dat geen straf. De levels worden natuurlijk makkelijker, maar het is een shoot'm'up, zo een beetje HET genre waarbij repetitie een deel van het spel-element is. Ik heb in mijn leven misschien al tien-tallen uren R-type gespeeld en ben nooit voorbij het 2de level geraakt...

avatar van FlorisV
Grovonion schreef:

Misschien is Huntdown wat voor je. OK dat is niet met een vliegtuig. Maar ook echt old school dus je kunt onthouden wat je tegenstanders elke keer doen.