Crash Team Racing (1999)

PlayStation / PlayStation 3
Racing

Ontwikkeld door Naughty Dog
Uitgegeven door Sony

Het recht van de snelste geldt wanneer vriend en vijand het tegen elkaar opnemen om de ultieme prijs: de planeet Aarde!! Crash Bandicoot staat oog in oog met zijn meest gevreesde tegenstander tot nu toe: Nitros Oxide. Nu moet hij zijn oude vijanden wel om hulp vragen.

avatar van Draugen
Een directe kopie van Mario Kart 64 en Diddy Kong Racing. Maar wel goed gejat. Het gebrek aan originaliteit speelt de game echter parten.

Draugen schreef:

hoe bedoel je
ik vond alles vrij origineel

avatar van Mega Man
Het blijft een kart-racer dus origineel kun je het sowieso niet meer noemen. Toch vind ik deze game na Mario Kart 64 en Mario Kart DS de beste in zijn genre. De gameplay van Mario Kart 64 en de Story Mode zoals je hem ook ziet in Diddy Kong Racing (geen idee welke game er eerder was: Diddy of Crash). Naughty Dog heeft heel goed z'n best gedaan met deze Mario Kart-kloon en het zal voor mij altijd één van de meer memorabele games blijven van de PS. Jammer dat het na dit deel wat minder werd. Crash Nitro Kart voelde minder solide aan mede dankzij door de minder soepele besturing dan in CTR het geval was.

Ik heb dit spel echt lang gespeeld, vind m beter dan Crash Nitro Kart, waar de besturing ook minder is. De levels en personages in dit spel vind ik ook leuker dan in Crash Nitro Kart

avatar van ps3me
vandaag bij mijn playstation 1 ontvangen, nu nog ff testen

avatar van N811
is dit nou dezelfde als voor op de iphone?

N811 schreef:
is dit nou dezelfde als voor op de iphone?

Dat lijkt me sterk

avatar van wiiplayer
Ik heb trouwens geen openings filmpje gezien. Moet je Crash zijn om de filmpjes te zien?

avatar van wiiplayer
Dit is zeker een leuke Race Game. Ik heb Adventure uitgespeeld als Neo Cortex. Maar de echte fun zit hem in de Multiplayer mode, en dan met name de battles, dat je mekaar met die wapens steeds moet raken. Jammer dat er niet veel verhaal in zit. Ook was het best makkelijk, N.Oxide in een keer makkelijk verslagen.

Deze hoort in ieder geval niet hoger als Crash 2 en 3!! (Crash 2 staat sowieso veel te laag)

avatar van Draugen
Na het nog een keer grondig gespeeld te hebben:

Indertijd een goede titel die Mario Kart 64 voorbijstreefde (maar niet zo goed was als Diddy Kong Racing), ondanks het ongegeneerde jatwerk. Nu voelt de besturing echter nogal primitief aan, iets waar Mario Kart 64 nu overigens ook last van heeft. De rare positionering van de DualShock analog stick helpt trouwens ook niet echt.

Hoewel de meeste Crash-fanatiekelingen dit als het beste racespel van de hyperactieve bandicoot zien, vond en vind ik Crash Nitro Kart toch vele malen beter.

avatar van JohnWilliams
Stem verlaagd naar 3*.
4,5* voor zo'n spel...snap niet dat ik dit spel ooit zo hoog heb kunnen beoordelen.

misterwhite
Heerlijke game.

Ik ben echt gek van de Crash Bandicoot serie. Alle spellen op de ps1 echt verslonden. En deze is ook mijn favoriete race game, normaal gezien kan speel ik echt nooit in dat genre. Hou niet zo van autosport al zelfs woon ik zeer dicht bij het circuit van Zolder en ben ik al 2 keer mee geweest naar de F1
Maar dit is echt pure fun. Echt een leuk systeem dat je bommen en obstakels kan afvuren. Soms echt grappig. De bosses zijn niet makkelijk in dit spel, geeft nog wat extra spanning erbij. Vaak effe gewoon moeten stoppen uit frustratie dat ik maar niet eerste werd
Heb het na een tijdje wel kunnen uitspelen.
Ook heb ik vaak tegen vrienden gespeeld in de VS en ook gewoon racen.

Echt een topper. 5* en ook een top 10 notering.

avatar van BandicootCrash
Nitro Kart en deze zijn echt zo verkloot!
Alleen Tag Team Racing is een goede race-game van Crash.

avatar van blarown
leuk om met vrienden te doen

avatar van fabblwaps
Echt een briljant spel dit, ik heb hem zelf gehad en een vriend heeft 'm nu op de PS3.

grijs gespeeld vroeger op de ps1, topgame

avatar van Juan2910
Harstikke leuke game.. Maar daar is ook alles mee gezegt..

avatar van jellie119
heb hem nu op de computer

vond het wat eentonig, best wel leuke racelevels, maar niet zo fijn, nee
de minste uit de crash bandicoot serie die ik al heb gespeeld

ps: ik heb er nog maar 4 gespeeld

avatar van Miss.Blonde
Oh, dit was echt geweldig. Dit spel speelden we vroeger echt zo vaak. Vond dit toch wel 1 van de leukste spelletjes op de Playstation toen. Ook al was ik toen nog maar een jaar of 8-10. Maar dit is toch wel iets wat me goed is bij gebleven. Jammer dat er nooit een nieuwere versie van is uitgebracht voor bijv. de Playstation 2 of wat dan ook. Al zie ik nu dat er toch een nieuwere versie is uitgebracht, maar ik denk dat die het niet haalt bij dit spel.

opzich een aardig titel maar het is wel een regelrechte kopie van Mario Kart en helaas komt hij daar dus ook niet overheen. Al met al vermakelijk mits het met een paar vrienden op de bank speelt.

avatar van Realistic Gamer
Crash Team Racing is een zeer leuke race game,
en is erg mooi qua levels en graphics voor de PlayStation. Het spel is erg makkelijk,
en heb je zeer snel uit gespeeld, wat ik best wel jammer vind Ik ben namelijk iemand die graag uitgedaagd word door de boss, maarja. voor die tijd waren dit al veel bosses, die ook best moeilijk waren en dat geld ook voor de levels. Nu is dat natuurlijk allemaal een beetje omgedraait in deze tijdperk, maar dat mag zeker de pret niet nadrukken, en zeker niet voor iemand die altijd al fan was
(ik natuurlijk ) van Crash Bandicoot games!

Kortom: Natuurlijk is het geen slechte game, maar voor mij is hij nu TE makkelijk.
Toch krijgt deze game van mij een score van een 4.0

Realistic Gamer schreef:
Crash Team Racing is een zeer leuke race game,
(ik natuurlijk ) van Crash Bandicoot games!

Toch krijgt deze game van mij een score van een 4.0

hij is inderdaad wat makkelijk, maar dat is natuurlijk ook wel te verklaren, gezien het geïnspireerd is van Mario Kart, die games zijn vermakelijk, maar vrij gemakkelijk.

avatar van Marcellussss
Subliem! Leek natuurlijk genant veel op Mario Kart, maar wanneer je die gedachte loslaat zie je dat dit de beste kartgame sinds Mario Kart op de SNES is. Sublieme tracks, hele toffe campaign mode waarbij tracks en characters worden vrijgespeeld, en verder alle andere modi die we van Mario Kart kennen.

Ook al is het spel grotendeels gekloond; CTR is uiteindelijk wat Mario Kart 64 had moeten zijn. Het beste (en het laatste goede) wat er van Crash is verschenen.

Marcellussss schreef:
...de beste kartgame sinds Mario Kart op de SNES...

Helemaal mee eens, vond deze ook een stuk leuker en een betere opvolger dan SMK64.

Vooral die jump-boost voelde enorm lekker...

avatar van anders99
het beste race spel dat ik al heb gespeeld

avatar van Yestsida
Uiterst aangename afsluiter van de Crash Bandicoot-serie gemaakt door Naughty Dog.

Dit was de allereerste kart racinggame dat ik ooit speelde, of toch zeker één van. Maar zelfs na het spelen van verschillende delen van Mario Kart (en andere karters) kan deze zich perfect meten met de tegenhanger van Nintendo!
De tracks waren vermakelijk, net zoals de racers, powerups, modi en hub in de story mode.

Bijna elke kwaadaardige baas uit de trilogie was speelbaar, buiten Koala Kong, Dr. Nitrus Brio en Komodo Moe van de Komodo Brothers. Sommige moest je ook vrijspelen. Ook kon je uiteraard met Crash zelf, Coco en hun twee huisdieren racen. Fake Crash debuteerde in deze game, een overbodige toevoeging als je het mij vraagt. Penta Penguin was blijkbaar ook speelbaar door middel van een cheat, maar daar had ik toen nog geen weet van.
Aku Aku en Uka Uka kwamen ook voor in de game als de vertegenwoordigers van goed en kwaad, maar waren niet speelbaar.

De eindbaas was de onspeelbare nieuweling Nitros Oxide. Hij was heel lastig om te verslaan!

Mijn favorieten van CTR waren Crash, Coco, Dr. Cotrex en Pura.
Niet alleen het racen was leuk, ook de battle mode was de moeite.

Crash Team Racing is jeugdsentiment voor mij! Ik ben zo'n beetje opgegroeid met deze games, en heb ze nog steeds!

De nostalgische muziek, de leuke circuits, de grappige 'bosses', met als grote eindbaas de gevreesde Nitrus Oxide... dit spel brengt me terug naar mijn jeugd!

5* zonder twijfel!