Persona 3: Dancing in Moonlight (2018)

Alternatieve titel: Persona 3: Dancing Moon Night

PlayStation 4 / PlayStation Vita
Music

Ontwikkeld door Atlus
Uitgegeven door Atlus

'Dancing Moon Night' is een spin-off binnen de Persona reeks. Dit ritmische-muziek spel vertelt een nieuw verhaal met de personages uit Persona 3 - zoals Yukari, Aigis en Junpei. Net als in de eerdere spin-off 'Dancing All Night' wordt de verhaalmodus afgewisseld met ritmische secties, waarin je op de beats van (ge-remixte) Persona 3 nummers, muzieknoten moet wegspelen.

Deze en Dancing Star Night komen toch zeker wel naar het Westen. De vraag is echter of ze ook nog voor de Vita naar het Westen komen - ik hoop het wel!

Ik kijk naar beide erg uit. Ook al was Dancing All Night niet mijn favoriete rhythm-game. Maar hopelijk 'remixen' ze beide games ook op gameplaygebied nog een beetje. En Persona 3 heeft toch wel mijn favoriete tracklist van alle games uit de reeks.

Ik heb daar wel goede hoop op! Anders komt er misschien een Aziatische variant met Engels.
Zelfs in het Japans spelen, mag niet al te moeilijk zijn, maar dan gaat wel de visual-novel portie van het spel verloren.

Ben deze nu op de PS4 aan het spelen en het is weeral een solide muziek-ritme game. Ik ken de speelmechaniek al van deel 4, dat ik met platinum heb uitgespeeld, en ook bij deze lijkt dat een haalbare kaart.

Zeer ronde bedoening, alles tot in de nopjes geproduced zou je dit kunnen noemen. Enkel de zoektochtjes naar de Elle-P kaarten (VR-toegift) en het feit dat de conversaties zo droog verlopen zijn wat minpuntjes. Maar de eigenlijke sterren zijn natuurlijk de muziek-stukken, stuk voor stuk heerlijke tracks, hoewel de eurohouse invloeden wat minder naar mijn smaak zijn.