Xenoblade Chronicles 2 (2017)

Nintendo Switch

Ontwikkeld door Monolith Soft

Verken een eindeloze wolkenoceaan, waar de laatste restanten menselijke beschaving voortbestaan op de rug van kolossale wezens die Titans worden genoemd. Ervaar het verhaal van Rex en zijn nieuwe vriendin Pyra: een zogenaamde Blade die Rex toegang geeft tot een immense kracht. Samen gaan Rex en Pyra op zoek naar Elysium, het ultieme paradijs voor de gehele mensheid.

En.

Gaat het wat worden.

avatar van Onderhond
Belangrijkste vraag is ... hebben we de optie om de originele dub aan te zetten? Maakt zo'n verschil in Zelda.

avatar van horizon
Mag te hopen zijn. Kans is wel groter. Release is wereldwijd tegelijk.

Deze XC2 krijgt trouwens best veel kritiek op de personages op gebied van kledingkeuze : Rex met z'n broek en Pyra met haar "stripper" outfit. De ontwerper van aantal personages schijnt bekend hentai tekenaar te zijn. Zal wel de reden van dat laatste zijn.

Nog steeds geen Switch in bezit, lol, prioriteiten in loop van het jaar kunnen veranderen.

horizon schreef:

Zal wel weer uit de bekende hoeken komen. Ik skip de Polygon review alvast bij voorbaat

Nintendo Direct voor XC2 was zonet live: Xenoblade Chronicles 2 Direct – 07.11.2017 - YouTube

Downloadable Japanse dub. Ik zet de 5* alvast in de koelkast

Die dub wil ik ook.....Die Britse accenten vind ik echt supergaar....Bij BOTW viel de stem van Zelda ook zo enorm tegen

Ik ga speciaal voor julie twee een internet petitie starten om te voorkomen dat Nintendo het spel hier uitbrengt met Japanse dub EN Engelse dub. Enkel Nederlands dub asjeblieft

centurion81 schreef:

Ik heb gelukkig met JP dub kunnen spelen. Sloot mooi aan bij de sfeer van het spel. ?

komende vrijdag komt deze Xenoblade Chronicles (deel 2?) uit.
Maar het valt me op dat er zo weinig hype is, en dat er weinig aandacht van Nintendo voor dit spel is.
bij Splatoon of een Arms was zelfs nog meer aandacht...
Of heeft dat te maken met dat het toch erg japans getint is?.
Maar persoonlijk kijk ik hier wel erg naar uit... Het vecht systeem schijnt echt anders te zijn.
En wat vinden jullie van de wel erg jonge karakters?.

avatar van Onderhond
Splatoon zou ik qua appeal niet onderschatten. Daar zit een serieuze community achter. Xenoblades is eigenlijk niet echt een grote titel. Wel voor een bepaalde niche natuurlijk, maar aan die mensen hoeft dit spel zich al lang niet meer te verkopen. Neem aan dat er volgende week wel wat lawaai zal gemaakt worden over het spel, volgens mij was het bij de twee eerdere games niet zo heel verschillend. Deze heeft toch ook netjes z'n eigen Nintendo Direct gekregen?

En wat betreft de leeftijd van de karakters, da's meer iets waar Amerikaanse media over zullen mekkeren en doen alsof het belangrijk is. Big meh.

mmm...Xenoblade staat in de eShop in NL al zesde in de sales rankings, alleen voorbestellingen dus. Dat is behoorlijk promising eerlijk gezegd.

Onderhond schreef:
Deze heeft toch ook netjes z'n eigen Nintendo Direct gekregen?

Dat is waar maar toch valt het me op dat het nu vrij stil rond het spel is..
Een tv reclame zou dit spel wel goed doen zo in december..
Maar ja Mario Odyssey, Splatoon 2 en Mario kart 8 he.. dat zijn dan ook de system sellers in europa.

mmm..Ik denk dat een TV reclame verspild geld zou zijn...JRPG is in Nederland niet bepaald een groot genre.

Nee inderdaad. Het blijft een niche-product, zoals Onderhond inderdaad ook al aangeeft. Buiten een bepaalde groep genre-fans en een handvol geinteresseerden krijg je dit wellicht toch niet verkocht aan de gemiddelde gamer. Tv-reclame zou verspild geld zijn dat beter besteed kan worden aan het spel zelf. Trouwens - die fanschare en de mensen die interesse hebben zullen wellicht al voldoende youtube previews en filmpjes bekeken hebben. (want eerlijk...wie kijkt er nu nog naar televisie?)

Genoeg mensen kijken nog televisie vooral gezinnen...
Mijn mening is dat er 80% rotzooi op komt en maar 20% is de moeite waard zoals films, sport, documentaires, Zomer gasten en cabaret...
De televisie word verziekt door vooral reclame en laag niveau programma's.

En ik denk dat een reclame van Xenoblade wel goed zou doen.
Ook omdat dit de eerste Jrpg is die uitkom op de Switch..
En laat zien dat het aanbod groot is...

En ik zie Youtube een beetje als een dump plek van wat dan ook..

Zal wel weer behoorlijk immens en tijdrovend zijn.

Alleen al daarom begin ik er voorlopig maar niet aan.

Zo moet ik LEGO City Undercover ook nog steeds uitspelen.

LEGO City Undercover is toch iets meer mijn ding denk ik.

avatar van Onderhond
Alsof je erom gevraagd hebt. De grote sites als TheVerge en Polygon hebben vandaag hun review uit.

avatar van horizon
Polygon is niet zo positief over aantal zaken, Destructoid Review: Xenoblade Chronicles 2 - destructoid.com een 8.

Lijkt me net als voorganger echt weer iets voor de fans.
Zoals al vaker wordt vermeld hierboven.

horizon schreef:

Lijkt me net als voorganger echt weer iets voor de fans.

Precies een spel voor doorzetters...
Na 40 uur word het volgens Samuel (PU) pas echt ouderwets goed..

Xenoblade Chronicles 2 - Review | Power Unlimited - pu.nl

avatar van Maxigames
Nog maar amper klaar met Mario Odyssey en dan krijgen we dit er nog achteraan, de afsluiter voor 2017 op de Switch en wat een game jaar was het voor een groot deel dankzij de Switch...
Waar Mario en Zelda voor een groter publiek aantrekkelijk zijn richten ze zich met deze game meer op de JRPG liefhebbers, een stuk minder gepolijst maar daarvoor in de plaats krijg je wel een stuk meer verhaal en vooral ook veel meer diepgang in de gameplay elementen. Je bent in het begin waarschijnlijk ook wel even zoet met het uitvinden van hoe alles werkt en wat al die gegevens en opties in menu's inhouden. Toch moet ik zeggen dat de game je redelijk goed begeleid en uitleg geeft gedurende de eerste uren.
Het valt me op hoe makkelijk ik dit spel uren achtereen blijf spelen zonder dat ik het in de gaten heb, toch denk ik dat ik nog helemaal niet ver gekomen ben in de verhaallijn aangezien ik ook eindeloos random battles kan blijven spelen.

Het zal nog wel even duren eer ik een echt oordeel kan geven over de game, maar vooralsnog is het erg positief en ben ik behoorlijk verslaafd

De punten die ik al het meest waardeer in de game zijn, de atmosferische ontwerpen van zowel de omgevingen als de characters, het battlesysteem wat in het begin nog wat te simpel lijkt maar zich steeds verder uitbreidt, het verhaal en niet te vergeten de prachtige muziek.

Mindere punten zijn de resolutie die op sommige plekken wel wat laag wordt en ook in handheld mode ziet het er allemaal wat minder uit.
Er valt vast nog een hoop te nitpicken op "imperfecties" die je in meer JRPG's tegenkomt, als je daar echt op afknapt is dit misschien gewoon niet je ding. Dus zoals eerder gezegd voor een minder breed publiek, maar voor veel liefhebbers lijkt het me nu al eindeloos speelplezier.

Hoe is dit spel jongens/meisjes....?
Ik vond deel 1 geweldig en deel 2 erg leuk, maar dat deel kon mij niet lang genoeg vasthouden...
Heeft dit meer weg van deel 1 of 2?, of is het een totaal nieuwe beleving?.
Er zijn toch genoeg mensen die hier nu mee bezig zijn.... maar toch is er nog maar 1 stem tjeeezz...
Kom op geef mij wat informatie stelletje gamers!.

kiriyama
Het is meer als deel 1, veel meer zelfs. Het zijn weer meer aparte gebieden die wat kleiner van opzet zijn. Ook qua gameplay sluit het nauwer aan bij deel 1.

Toch is dit helaas wel van een minder niveau. Waar de gebieden in deel 1 echt prachtig waren en een genot om in rond te lopen, zijn de gebieden hier vaak wat matig. Muziek en personages zijn wel weer goed en het verhaal is waarschijnlijk het beste van de drie.

Ik heb me er 70 uur prima mee vermaakt, maar het spel is uiteindelijk niet zo memorabel als deel 1. Als ze voor een nieuw deel nou eens alle beste elementen van 1, 2 en X samenvoegen hebben ze een echt meesterwerk te pakken.

avatar van Maxigames
Ik vind het een geweldige game, ik heb de eerdere Xenoblade games nooit gespeeld aangezien de Wii en Wii U bij mij niet echt in de smaak vielen.
Vooral het verhaal, de muziek en het verkennen van omgevingen is goed, battles zijn zeker ook gaaf vooral als je de mogelijkheid hebt je combo's op te bouwen. Het enige minpunt is dat het hier en daar wat gedateerd aanvoelt en er wat verschillende designstijlen door elkaar gebruikt zijn (bij de characters vooral). Maar ik moet zeggen dat deze minpuntjes die ik ervaar tamelijk te verwaarlozen zijn aangezien ik al 150 uur er in heb zitten en nog steeds geen zin heb iets anders te spelen. Denk dat ik op een 4.5* ga uitkomen maar ik geef pas een score als ik de aftiteling gezien heb.

Bedankt voor jullie reacties..
Het is wel typisch dat ik bij deel 1 en 2 ook gevraagd heb of het spel het halen waard is....
Xenoblade word ook vaak wat ondergewaardeerd.
Maar dit spel is ook wel voor de hardcore hoor, want het kost (inderdaad) zo veel tijd en doorzettingsvermogen en... het blijft Japans..
Maar ik heb wel zin in een avontuur met een goed verhaal!.

Hebben ze het gevechts systeem ook op de schop gegooid? of lijkt die nog veel op het oude?

avatar van Maxigames
Ja over het oude gevechtssysteem kan ik dus niks zeggen, maar bij deze gaat het dus om het uitvoeren van combo's door middel van opeenvolgende verschillende aanvallen, waardoor er steeds meer energie wordt opgeladen in een soort van bubbels, die je uiteindelijk weer kan laten openbarsten. Standaard aanvallen gaan automatisch en vullen de meters voor speciale aanvallen.

Wat je zegt over of het het halen waard is; Ja inderdaad het is wel echt een JRPG en heel typisch Japans. voor mensen bij wie dat niet in de smaak valt misschien niet, maar voor de liefhebbers van die spellen zal het zeker geen miskoop zijn. (Het spel best doet ook vrijwel niets om het toegankelijker te maken voor spelers die niet van JRPG's houden)
Het is een zeer goede JRPG (vind ik ) en het kan inderdaad heel wat tijd en doorzettingsvermogen vergen eer het echt begint te "klikken"

avatar van Onderhond
Voor iemand die de twee eerdere delen in z'n top 10 heeft staan is het wel even schrikken dat de eerste segmenten in het spel redelijk hard "on rails" verlopen. De eerdere delen pakte toch graag uit met scale, nu zijn het vooral iets kleinere dungeons/settings.

De mix van artstyles is inderdaad een ander minpuntje, maar dan vind ik de characters op zich leuker dan de omgeving qua stijl.

kiriyama
Banjo schreef:

Er zijn meer uitbreidingsmogelijkheden, maar in de kern verschilt het niet veel van de vorige delen. Blijft toch een beetje een minpuntje, want het vechtsysteem blijft wat ondermaats.

Ik ben nu bezig met mijn 3de Xenoblade..
En het valt me gelijk op dat de speelruimte in het begin veel compacter is.
En ik vind dat eigenlijk wel fijn, om gelijk veel overzicht te hebben.
Het verhaal staat inderdaad veel meer op de voorgrond..
Interessante locaties vreemde monsters ja hier ga ik nog wel van genieten.....

avatar van Onderhond
Ondertussen lekker aan het rondbanjeren in de tweede Titan. Daar krijg je toch al meer het gevoel van de eerste Xenoblades. Toch vond ik de omgevingen in X en het origineel nog iets spectaculairder, al kan dat ook wel een beetje komen omdat ik nu toch ook vaak in handheldmode zit te spelen, voelt toch een beetje anders aan qua impact.

Verder wel weer erg onder de indruk. 40 uurtjes bezig maar nog steeds niet het gevoel dat ik half het systeem onder de knie heb.