Sunset Riders (1991)

Arcade / Sega Mega Drive/Genesis / Super NES / PlayStation 4 / Nintendo Switch

Ontwikkeld door Konami
Uitgegeven door Konami, Palcom en Hamster

In deze 2D western shooter is het de bedoeling om verschillende doelwitten uit te schakelen. Dit kan met verschillende wapens waaronder revolvers, shotguns en dynamietstaven. Je kan dit spel met maximaal vier spelers tegelijk spelen met vier speelbare karakters: Steve, Billy, Bob, en Cormano.

Echt een veeeeeeeeeeeet spel! Muug veel gegamed bij Bassie en Erik. En ook veel uitgespeeld op de arcade versie in Center Parcs Kempervennen.

avatar van youngtick
Dat is ook pas een rete vette game vooral de muziek die het helemaal afmaakt. het kan frustrerend zijn maar het blijft leuk

Dr. Salvador
Die hoes!

avatar van Marcellussss
Geen idee waarom ik hem hier had liggen. Haalde mijn SNES weer eens van zolder en dit zat erbij. Vast geleend destijds?

Erg toffe arcade side-scroller idd. Geen idee waarom er 4 characters waren terwijl Cormano duidelijk de betere was. Wel erg frustrerend dat er geen continues zijn, maar daar speel je deels een Arcade voor.

avatar van FunkStarr
Cormano is inderdaad de beste van de 4, terwijl Sega met de Mega Drive ervoor had gekozen om gewoon 2 van de 4 eruit te laten, waardoor de SNES versie toch wel weer een voordeeltje heeft. Leuke game soms erg lastig ook vooral de eindbazen.

avatar van aSMoDeuS
Nog altijd één van mijn favorieten!

Arcade versie vandaag door Hamster uitgebracht op de PS4, inclusief multiplayer -vroeger regelmatig bij een vriend gespeeld op de SNES, was erg leuk!

Herinner me deze game als Arcade op de kermis. Was deze totaal vergeten. Leuke game.