Free Running (2006)

Nintendo DS / Nintendo Wii / PC / PlayStation 2 / PlayStation Portable
Action / Simulation

Ontwikkeld door Reef en Eidos
Uitgegeven door Take-Two

In Free Running is het de bedoeling om zo veel mogelijk muren, gaten en opstakels op een zo creatief en meest onmogelijke wijze te passeren. Hoe creatiever je de obstakel neemt, hoe meer punten je kunt scoren, zodat je je de nummer 1 Freerunner kunt noemen! Gebaseerd op de gelijknamige sport.

avatar van waxs
Ik wist niet dat hij al was gereleased, Yamakasi is in het "echt" teminste wel erg tof.

waxs schreef:

Ja deze game is erg vaak uitgesteld, van verschillende developers gewisseld en uiteindelijk is het ook nog een scheitgame geworden. En volgens mij bedoel je met Yamakasi de sport "Parkour" ? Dit spel gaat over free-running, een hype gecreërd in Engeland door een groepje tevens de gamecharacters in deze game..

avatar van jaspertje3
En de hype is groter geworden door de Free Running achtervolging in de James Bond film Casino Royale

basik schreef:

Yamakasi is zoals ik dit "Free Runnen" leerde kennen, al enkele jaren geleden. Voor zover ik weet is het ook oorsprongkelijk ontstaan in de straten van Parijs. Er is ook een film met die titel.

waxs schreef:

Ja, ik heb die film thuis liggen maar ik hoor daar niemand zeggen in die film dat ze aan het "free runnen" zijn hoor (ook al is het frans). En misschien verwar je dit met parkour dat is wel onstaan in Frankrijk namelijk in Lisses en dat licht inderdaad dicht bij Parijs.

avatar van waxs
Wacht even, Parkour, Yamakasi en Free Running zijn toch allemaal het zelfde?

waxs schreef:
Wacht even, Parkour, Yamakasi en Free Running zijn toch allemaal het zelfde?

Nee, daar zit je dus fout

Wat is het verschil dan?

Wat is het verschil dan?

Ik probeer het kort uit te leggen omdat het hier tenslotte over games gaat.
Parkour is onstaan in Frankrijk en daarbij is het de bedoeling zo snel mogelijk van punt A naar punt B te komen op zon efficient mogelijke manier. Free Running is jaren later onstaan in London door de groep Urban Freeflow. Die parkour gecombineerd hebben met flips en andere moves en dat Free Running hebben genoemd. En flips en rare twists zijn nooit zo efficient als een simpele "passement" uit parkour.

En dit is heel kort en globaal uitgelegd. Als je verder nieuwschierig bent heb ik nog een aantal links: wat is parkour?, onstaan van parkour

1,0
Dit is een totale afgang! Dit spel heb ik bij mijn buur gespeeld, maar ik vroeg ook meteen om even een ander spel te gaan spelen, want deze game zuigt! De game heeft bijna alleen slechte aspecten, maar we moeten ook een beetje rekening houden met een totaal nieuw genre. De game is zovele keren uitgesteld en het is nog steeds een rampzalig spelletje! Mijn cijfer: 1*!!!

Dit doe je toch normaal op straat en niet voor de Playstation

avatar van Jim Carrey
Ik vind dit spel sorry dat ik het zeg maar echt heel slecht, Ik vind het gewoon hartstikke saai om te spelen en daarom is automatisch mijn beoordeling niet al te hoog maar in tegendeel .

avatar van wiiplayer
Kut spel .. graphics zijn zowat (***)verwekkend , maar dat terzijde . De verhaallijn . Heb je ooit zo'n slechte verhaallijn gezien ( behalve dan bij britneys dance beat)?
Verschrikkelijk spel dit echt waar.

avatar van Spawn NL
wiiplayer schreef:
Verschrikkelijk spel dit echt waar.

ik kan me herinneren dat deze game door enkele magazines en sites nog niet eens zo heel slecht beoordeeld werd. toch is kijken of ik hem ergens een keer kan spelen.

avatar van Tha Luz
Zo ziet dit er eens even verlept uit..

Ik denk dat men beter kan wachten op Mirror's Edge.

avatar van jossieboy12
Ik heb het spel gekocht, ik dacht dat die leuk was. Was ook zo: Het eerste level was leuk enzo. Maar naar een dag was ik er al snel op uitgekeken. Geen goeie Game Ben ik bang.

2,0 sterren.

avatar van jossieboy12
Hadouken schreef:
Ik denk dat men beter kan wachten op Mirror's Edge.
Volledig met je eens. Mirrors Edge Is 10000 keer beter Dan Freerunning. Mirrors edge heb ik gespeeld. En jij?