The Crew 2 (2018)

PC / PlayStation 4 / Xbox One / Google Stadia

Ontwikkeld door Ivory Tower
Uitgegeven door Ubisoft

In deze grootschalige, open-wereld, racegame - stap je in de schoenen van een jonge en onervaren coureur, wiens ambitie het is om succes te behalen in meerdere disciplines binnen de gemotoriseerde sport. Zo kun je naast het racen in snelle bolides ook je kunsten vertonen op een motor, sportvliegtuig of speedboat. Ga de strijd aan met offline of online tegenstanders in tal van competitieve disciplines, zoals off-road racen, straatracen of professionele races.

avatar van thoyouknow1980
Volgepropt race pakket
Zowat alle mogelijke manieren om vooruit te komen mag je hier gebruiken rijden,glijden en vliegen.
Dit doe je in een fictief Amerika,je kunt bijvoorbeeld van L.A naar Miami rijden ben je zo een uur verder.
Ja die kaart is dus echt groot,en leuk dat je ook naar al de bekende plaatsen kunt gaan.
Races zijn soms echt geweldig in alle facetten,vooral de boot races lijken soms wel ritjes in een pretpark.
Bijvoorbeeld in je bootje door de grachten van Las Vegas gassen is geweldig en ziet er spectaculair uit
In open wereld mode switch je vloeiend van je auto naar vliegtuig en boot.
Deze laten zich ook allemaal vrij goed besturen,en met zoveel verschillende voertuigen is dat knap
Ook fijn dat er veel races zijn en er ook genoeg buitenom de races is te doen,zoals korte uitdagingen.
En wat grappig dat je andere mensen gewoon online ziet,zelfs zonder PSplus.
Al met al ben ik mij al een flinke tijd aan het vermaken met deze funn racer

SeptuSword
Fijne game! Eindelijk na 2 jaar de game uitgespeeld. Toen ik de game eerst gekocht had in 2018 probeerde ik het heel lang met een stuur. Vervolgens als je met boot of vliegtuig moest pakte ik de controller erbij. Uiteindelijk ook voor de auto de controller erbij gepakt en kwam de game veel meer tot zijn recht. Dit is niet gemaakt voor stuur, het is alsof je auto zich op ijs begeeft.

Prachtige grote map, min of meer een samenvatting van heel Amerika! Met alle grote punten als New York, de Grand Canyon en natuurlijk de Golden Bridge van San Francisco. Heerlijk om op je dooie gemakje doorheen te cruisen, of dat nou met een auto, motor, vliegtuig of boot is. Je kan de kaart op jouw manier ontdekken.

De races zelf zijn ook erg tof. Al moet ik zeggen mijn voorkeur uitgaat naar de pro races met een GT wagen of zelfs een GP in een circuit. Ook de races variëren van grond, water en lucht. De straatraces zijn erg pittig met al het tegenverkeer. Met de hovercraft vond ik het heel slecht, totaal geen controle.

De voertuigen besturen niet super lekker, veel overstuur en vaak het gevoel dat je zweeft of op ijs rijdt. Met YouTube de ideale controller settings opgezocht en zo reed het een stuk beter. Nog niet optimaal en dat is best jammer voor een racegame. Forza Horizon doet dat 10x beter. Toch qua aanbod aan voertuigen en soorten races gaat mijn voorkeur uit naar The Crew boven Forza Horizon.

Zeker wel een leutige zandbox met een immens speelgebied en activiteiten te over. Krijg wel het idee dat ze de progressie kunstmatig traag houden zodat je in de verleiding komt om die kut currency van ze te kopen die zoals we natuurlijk allemaal weten voor echte knaken over de toonbank gaat.

De map waarbij heel de VS is nagemaakt is echt tof gedaan. Alle belangrijkste steden en landmarks zitten erin en dat is best wel een genot om te verkennen.

Het racen met auto's, boten en vliegtuigen en het on the fly wisselen tussen de 3 is ook tof. Alleen jammer dat er bijna geen races gebruik van maken. Het racen an sich is super arcade maar dat maakt niet uit, de game probeert ook niet meer te zijn dan dat.

Het is een game die goed vermaakt, maar het hele upgrade en progressie systeem is compleet out of sync. Er zitten meer dan 350 events in het spel en na een stuk of 70 had ik mn auto al zo volledig overpowered dat het niets meer kan bieden. Maar nieuwe vehicles kopen vergt een hele flink grind dus dat werkt ook niet echt lekker.

Drift races, straat races, time Trials, off road. Het zit er allemaal in, maar het is gewoon teveel. Het wordt te saai op een gegeven moment helaas.