SteamWorld Dig 2 (2017)

Nintendo Switch / PC / PlayStation 4 / Macintosh / Nintendo 3DS / Google Stadia / PlayStation Vita / Xbox One

Ontwikkeld door Image & Form
Uitgegeven door Image & Form

Grijp je pikhouweel en begin te graven in deze opvolger van Steamworld Dig - een platform mijnavontuur, gesmeed in Metroidvania vlammen. Op zoek naar haar verloren vriend gaan een eenzame steambot en haar onwaarschijnlijke metgezel op pad. Ze moeten diep graven, schatten vinden en een ondergrondse wereld vol gevaren verkennen. Er is maar weinig tijd.

Deze game krijgt bizar goede reviews.

88% op metacritic, is toch niet bizar veel? Deel 1 was in ieder geval een fantastisch spel.

mmm....ik lees dingen als "beste indie van het jaar", "alles wat nog mankeerde aan deel 1 is gerepareerd", "enorme vrijheid in deze metroidvania", "de graphics, soundtrack en gameplay zorgen voor een ongekende immersie"

Een dikke 9 van SteamWorld Dig 2 Review - GameSpot

Ja deel 1 was ook al erg leuk en heel sfeervol..
Nou zou het mooi zijn als ze dit spel ook doorschuiven naar de Switch..

Banjo schreef:
Een dikke 9 van SteamWorld Dig 2 Review - GameSpot

Ja deel 1 was ook al erg leuk en heel sfeervol..
Nou zou het mooi zijn als ze dit spel ook doorschuiven naar de Switch..

Dit spel is al op Switch, staat keihard op 1 in de eShop ranking sinds de dag dat ie uit is...Voor Pokken, Minecraft, Xenoverse 2, Rayman Legends etc.

O ja nu zie ik het...
ik had m'n hoofd nog bij de Wii-U....

avatar van dave
Net zoals Steamworld Heist een heel leuk en verslavend spelletje. Deed inderdaad onmiddellijk terugdenken aan het flash spel Motherload, waar een machine ook steeds dieper en dieper moet graven om grondstoffen te verzamelen. In Steamworld Dig 2 is er meer verhaal verwerkt en zijn er meer upgrades te bekomen. Het voelt ook veel meer gevarieerd aan qua omgevingen, gameplay en muziek. Enkele Metroidvania aspecten zorgen ervoor dat je de wereld actief gaat verkennen. Een aanrader.

avatar van Eraser2
Allereerst: grafisch is deze game echt flawless. Ik heb hem op de Switch gespeeld en zowel in handheld als op de tv is het super strak. Schitterende vormgeving ook en met kleurrijke personages en een mooi sfeertje.

Qua gameplay lekker verslavend en erg leuk om flink te exploren. Veel verborgen optionele puzzeltjes die je daardoor kunt vinden. Het enige vervelende vond ik de laatste eindbaas. Misschien ligt het aan mij maar het kostte me 3 uur en 40 keer dood gaan alvorens het me lukte hem te verslaan. Frustrerend moeilijk.

4* voor deze Indie topper