Outcast: Second Contact (2017)

PC / PlayStation 4 / Xbox One

Ontwikkeld door Appeal
Uitgegeven door Bigben

In deze complete remake van Outcast uit 1999 speel je als Cutter Slade. Je wordt gedropt op een planeet genaamd Adelpha. Op avontuur in deze wereld, waar een mix van magie en wetenschap de basis vormt, moet je proberen de geheimen van deze planeet bloot te leggen. Want het lot van de wereld zou wel eens alleen van jou af kunnen hangen.

avatar van Delloo
Deze game wilde ik altijd al eens spelen. De 1999 versie ooit gedownload, maar och wat was dat een blokkendrama. Niet om aan te zien. Als je Cutter Slade zag lopen leek het net of hij zojuist een grote boodschap in zijn broek had gedaan. Dus toen snel afgehaakt. De remake: Alles blijft hetzelfde behalve nieuwe graphics, vond ik geweldig. Een echte aanrader. Humor (zoals b.v. de Talan met de vrouwenstem die geheime afspraakjes heeft met andere mannen), prachtige oneliners, leuke, nooit te moeilijke, puzzels en vooral een prachtig verhaal. Een echte aanrader. Waarom dan geen 5 sterren? Na belangrijke gesprekken komt de essentie daarvan in een notebook. De helft van de tekst ontbrak echter regelmatig, zodat ik dan niet meer wist wat ik moest doen. Daarvoor een paar keer op internet moeten zoeken naar de tekst, die ik dan terug kon vinden in een walkthrough van de 1999 versie. Spelen dus!!!