Fire Emblem Warriors (2017)

Nintendo 3DS / Nintendo Switch

Ontwikkeld door Koei Tecmo

Helden uit verschillende werelden slaan de handen ineen. Neem het op tegen een vijandelijke overmacht en bloeddorstige monsters met Marth, Xander, Corrin, Chrom, Ryoma en andere helden uit Fire Emblem, die spectaculaire moves in de stijl van Dynasty Warriors laten zien. Kruip in de huid van oude en nieuwe helden uit Fire Emblem, geef ze bevelen in het heetst van de strijd en laat krijgers samenwerken voor weergaloze combo's. Speel nieuwe personages vrij, die allemaal over unieke aanvallen, wapens en stemmen beschikken in deze actiegame van het team achter Hyrule Warriors.

Ik heb deze gisteren even een uur gespeeld, en de Fire Emblem vibe zit er iig al goed in verweven. De gameplay had ik met Hyrule Warriors Legends op de 3DS al eens uitgeprobeerd, en daar was ik toen van de langdurige fun niet van overtuigd. Nu is de speelbaarheid van dit spel op de switch natuurlijk vele maal hoger dus ga ik zeker nog wat langer proberen.

Weer weinig animo voor een spel wat echt bijzonder goed is !
De gameplay is bijzonder soepel en je merkt dat het van de zelfde makers is als Hyrule Warriors (2014) misschien heeft het iets minder speel plezier dan dat spel...
Maar verslavend blijft het zeker en het ziet er zeer goed uit.
Ik vind het echt een aanrader..

...en het staat nochtans momenteel (mits de nieuwe FIre Emblem niet uitkomt) met stip op nr1 van mijn Switch verlanglijstje mits ik dat ding volgend jaar in huis haal. Fire Emblem Warriors. Fire Emblem en MariovsRabbits. Dat zijn de titels die me het meest zeggen.

avatar van Princess Piranha
Ik vond zelf Hyrule Warriors wel leuk, maar dan vooral om even te spelen. Vooral op basis daarvan, heb ik eigenlijk geen moment overwogen om deze game te kopen.

Ik hou wel heel veel van Fire Emblem, maar dan speel ik er liever een met normale gameplay dan zoiets als dit. (En ik heb nogsteeds niet zoveel met de characters van Awakening en Fates. Dus daarvoor hoef ik het ook niet te doen.)

Heb nu wel iets meer opgezocht over deze game. Wist er toch niet zoveel van als ik dacht haha. Erg leuk dat ze wat Fire Emblem touches hebben toegevoegd zoals supports en de weapon triangle