MotorStorm (2006)

Alternatieve titel: MotorStorm Complete

PlayStation 3
single player / online

Ontwikkeld door Evolution

In deze game doen spelers mee aan het Motorstormfestival, een viering van de alternatieve en extreme offroad racecultuur. Zonder acht te slaan op de risico's nemen de spelers het op tegen allerlei racefanaten en strijden op chaotische, actievolle banen om de kampioen van het festival te worden.

Mijn eerste spel op de PS3
Ik vind het eigenlijk best wel een moeilijk spel hij is wel erg mooi
en het is gaaf dat je iemand van ze motor van kan meppen als je naast hem rijdt (op de motor)
Maar ze meppen ook terug.

avatar van Justinx
Een van de eerste launch-titels voor de (welliswaar Europese) Playstation 3 release. Veel kopers van de PS3 hebben waarschijnlijken moeten dubben welke game te kopen; wordt het Resistance: Fall Of Men of toch maar Motorstorm. Ieder zijn conclusie natuurlijk, maar mijn keuze ging uit van de eerste optie. Ik heb Motorstorm dan ook hard moeten laten liggen, puur om het feit dat deze game niet multiplayer te spelen is. Wat is er tegenwoordig belachelijker dan een racegame zonder multiplayer? Oke, je kunt binnen beperkte grenzen dit spel online spelen, maar ik speel Motorstorm het liefst gewoon met wat vrienden. Gevolg is uiteindelijk een matige game, met barweinig opties en modi. De tracks worden op een gegeven moment repetitief en ook de ''story-mode'' laat veel te wensen over. Het aantal verschillende auto's vind ik dan wel weer een pluspunt. Daarbij komen er ook geregeld update's uit met nieuwe wagens - maar voordat het zover is worden we achtergelaten met de vraag of deze update's wel gratis worden.

Het leukste van Motorstorm vind ik nog wel het sturen via de motion sensor. Het gaat de controller nog prima af en heb weinig problemen met mogelijke lag problemen tussen controller en console (hoewel ik dat bij geen een spel nog heb ervaren). Ook de graphische pracht van Motorstorm is zeker de moeite waard om te vermelden. Echter is het totaalpakket net niet interessant genoeg voor mij. Ik wacht nog steeds op de update waarmee je splitscreen kunt racen tegen vrienden. Tot die tijd laat ik deze game links liggen om het later misschien nog eens een keer uit de budgetbakken te halen. Een middenmoter - al helemaal voor Playstation 3 termen. Een 3* voor mij.

Justinx schreef:

Of Ridge Raver 7.

paulisdik schreef:

Of Ridge Raver 7.

Bedoelde Ridge Racer natuurlijk.

avatar van waxs
Ik denk dat het momenteel nog steeds de mooiste titel is die je op de PS3 kan kopen.

avatar van Artifact
Persoonlijk ook mijn favoriete launch-titel naast Virtua Tennis 3

Artifact schreef:
Persoonlijk ook mijn favoriete launch-titel naast Virtua Tennis 3

Dan heb ik goed nieuws voor je want een 2e deel van Motorstorm is ook aangekondigd.

avatar van Jordy
Ik vond de game leuker dan ik in eerste instantie dacht. Naast de leuke graphics en het sfeertje is het erg leuk hoe de verschillende banen met verschillende voertuigen totaal anders worden, er komt nog een flinke portie tactiek bij kijken.

Probleem is wel dat ik toen ik bij de moeilijkere races terecht kwam, die paar banen inmiddels wel gezien had

avatar van Justinx
Jordy schreef:

Mijn probleem ligt ergens anders bij dit spel. Ik vind het ronduit belachelijk dat je Motorstorm niet eens split-screen multiplayer kunt spelen. Iedere ''next-gen'' racer bevat tegenwoordig een split-screen, daar kan deze Motorstorm niet achterblijven. Een zware domper dus voor Motorstorm. Het blijft zeker een aardig spel, maar het gebrek aan multiplayer is een zwaar minpunt.

avatar van Foetsj_NL
Erg vette racer, met veel modder en online fun. Single Player vind ik wat tegenvallen, maar daar heb ik hem niet om gekocht. Online is leuk met vrienden rijden !

3,5 *

Justinx schreef:

Ik mis het splitscreen natuurlijk ook, maar ik kan me wel voorstellen waarom deze er niet in zit; je hebt namelijk te maken met nogal hoogteverschillen in de tracks en ik denk dat wanneer je dit speelt op een splitscreen je alleen maar bagger ziet.

Verder is het gewoon erg fun, maar is het niet de topper die de reviewers er in zien, ja het ziet er erg mooi uit, ja de A.I. is in orde, maar toch mist het iets al zou ik niet eens zo 1,2,3 kunnen zeggen wat het is.

avatar van Iron Rose
Deze gisteren even gespeeld en ik moet zeggen dat ik wel onder de indruk ben. Lekker dik aangezette, chaotische racer in een grote speeltuin. In het begin denk je echt: waar moet ik heen maar dan ga je maar rijden en heb je op een gegeven moment vanzelf door waar je heen moet. Is toch wel vet als je met een motor via een schans zo net voor een vrachtwagen (die net nog voor je reed) te landen. Dat zijn wel even gave momentjes. Pluspunt vind ik ook de muziek, die perfect past bij het spel en je lekker oppompt. En dan de graphics: die zien er echt fantastisch uit en ik heb nog niet eens een HD scherm.

Wat ik echter, naast al deze pluspunten, echt belachelijk vind is het (eerdergenoemde) ontbreken van een offline multiplayer. Wilde ik gister met een vriend multiplayeren kijk ik op de achterkant van het hoesje staat er: 1 player. Dit kan toch niet! Maar goed, gelukkig kan je nog online.

avatar van jossieboy12
Ik vindt de game wel leuk, maar het sturen is alleen lastig. En de toetsen zijn anders, bijvoorbeeld gas geven is R2. Ik zat het eerst helemaal uit te zoeken, HUH dacht ik eerst

avatar van paulisdik
Dan moet je je instellingen veranderen, want ik geef gewoon gas met x

Overheerlijke racer!
MotorStorm wist mij in het begin totaal niet te boeien, maar als je de game eens door hebt laat je MotorStorm nooit meer los! Het was ook eventjes wennen qua besturing, want de besturing is zéér gevoelig en is ook niet erg toegankelijk voor nieuwe spelers die redelijk snel opgeven en dat is spijtig, want hoe meer je de game speelt wordt het alsmaar toffer en toffer! Je hebt ook héél veel keuze als het op voertuigen aan komt o.a. buggy's, quads, rallywagens, trucks, motoren en nog zoveel meer! De parcours bieden je veel keuzes, want sommige banen zijn helemaal besmeurd vol modder, dus als je met een rallywagen aan het rijden bent is dit allesbehalve een aanrader, dus verwacht je niet aan een racer die alle richtingen aangeeft. Daarom zal je vaak een race opnieuw moeten spelen om die felbegeerde eerste plaats te behalen! Cijfer: 4,5/5!

avatar van LeidseHoodie
Dit is de eerste racer die het is gelukt om het zweet onder me oksels te krijgen. Superspannende races, met name naar het einde toe die ik regelmatig met minimale voorsprong wist te winnen. Even die boost laten exploderen over finish, dan zag ik in mijn beeld nog staan dat ik 2e stond en bij de resultaten net 1e, dat is echt kicken!
Alleen het laden van de auto's was voor mij een minpunt. Oh en het gemis van offline multiplayer of course.

Beste arcade-racer die ik ken. Qua races dan.
Er zijn andere arcade-racers die ik meer waardeer vanwege het gebrek aan opties (split screen) in Motorstorm

avatar van Mega Man
Grafisch heel mooi en bovenal erg realistisch gemaakt maar qua sensatie prefeer ik Excite Truck ver boven deze game. Een arcade racer mag van mij verre van realistisch zijn en dan doel ik niet alleen op Excite Truck maar ook op de golden oldies uit de arcade en op de Nintendo 64: San Frasncisco Rush en Rush 2: Extreme Racing USA. Helaas heb ik zelf geen PS3 en heb Motorstorm enkel bij een vriend (uitgebreid) kunnen spelen. Het spel MX VS ATV: Untamed komt ook naar de Wii en dat zou kunnen betekenen dat deze console alsnog een eigen Motorstorm krijgt.

avatar van Nintendofreak
Net bij ne vriend van mij gespeeld en kvind het een super leuk spelleke. Best wel moeilijk als je niet gewend bent aan ps3 maar tog leuk.4*

Nintendofreak schreef:

Ja dat is schrikken he, van die mooie graphics

avatar van Iron Rose
Ben ik trouwens de enige die Motorstorm gewoon echt zwaar moeilijk vind. Tot level 2 is alles wel te doen, maar level 3 lukt me gewoonweg niet. Als ik heel veel geluk heb dan word ik nog weleens 4de of 5de maar ja dat is niet genoeg. Ik word er echt een beetje aggressief van.

avatar van LeidseHoodie
Iron Rose schreef:

pas op, die controllers zijn duur!! (bij mij rammelt er ook al iets..)

Ja, dat vind ik juist een pluspunt van het spel, zie mijn post hierboven. Maar het is inderdaad flink pittig.

avatar van Nintendofreak
Dit is een super leuke game maar MX vs ATV Untamed die op 7 maart uitkomt lijkt mij nog mooier.
Maar dat is natuurlijk afwachten.

Echt een goeie racegame. Gewoon lekker gas geven en af en toe wat boost. Als die niet zo moeilijk zou zijn dan had die een score van 5 gehad.

SvV_Ying
Super mooi, werd bij de moeilijkere levels ook best spannend tijdens de races maar toch is het nooit echt 'mijn' spel geweest. Iets uitgebreider had veel goeds gedaan.

avatar van rover45
motorstorm was mijn eerste ps3 game
het is heel mooi en heel leuk

wel jammer dat nu bijna niemand online is

Leuke game niet meer niet minder. 3*

Wow wat een leuk spelletje! Het is echt een complete choasrace . Echt heel leuk om te zien hoe die auto's in de fik vliegen of gewoon helemaal kapot gaan! Heb hier echt super veel mee gelachen. Ik heb eigenlijk alleen de multiplayer (splitscreen) gedaan. Maar als de multiplayer net zo leuk is als de singleplayer dan is deze game echt super vet! (hoe vaak heb ik dat nou al duidelijk gemaakt? ) Je moet deze game zeker eens gedaan hebben! Ik heb op de graphics en de besturing niks aan te merken. Het werk gewoon perfect en ziet er prachtig uit. Als ik een PS3 had zou ik hem kopen .

Wat een hoge beoordelingen.. Echt een supersaai spel waar ik na 2 keer racen al naar uitgekeken was. Dan gaan mensen weer zeggen dat je ervan moet houden, maar ik ben grote fan van racespellen maar dit spel vond ik echt erg saai hoor!

Thom1994 schreef:

Dat mag je vinden hoor . Ieder zijn smaak .

Dr. Salvador
Hij ligt helaas bijna uit de top 250.....

avatar van PsxPs2Ps3
Dit was mijn eerste game op de ps3
Mooie game en leuk gedaan met die modderpoelen en stofwolken en hoge jumps al kon er nog wat meer variatie inzitten van parcours..maarja deel 2 heb ik nog niet gekocht. Maar wel staan op demo op me harde schijf.En die is ook vet mooi:)

Dit was mijn eerst game op de ps3 samen met Resitance: fall of man. Maar deze game is toch erg diepgaand hoor. Zo besturen verschillende voertuigen ook totaal anders. En als je teveel gas geeft kan je motor ontploffen, daarnaast ziet deze game er niet slecht uit.