Layton's Mystery Journey: Katrielle and the Millionaires' Conspiracy (2017)

Alternatieve titel: Layton's Mystery Journey: Katrielle en het Miljonairscomplot

Nintendo 3DS / Apple iOS / Android / Nintendo Switch
Adventure / Puzzle

Ontwikkeld door Level-5
Uitgegeven door Level-5

Het oplossen van raadsels zit bij de Laytons in de genen! Nu niemand weet waar professor Layton is gebleven, is het tijd voor zijn dochter Katrielle om de hoofdrol op te eisen. Het verhaal begint dit keer op het moment dat Katrielle haar Layton Detective Agency opricht op Chancer Lane, vastberaden om zich te bewijzen en hopend dat de belangstelling voor haar bureau leidt tot aanwijzingen over haar vermiste vader. Op haar trouwe fiets verplaatst Katrielle zich door Londen, waar ze de ene na de andere onwaarschijnlijke zaak oplost. Zo raakt ze verstrikt in een raadselachtig avontuur dat uiteindelijk leidt tot de ontdekking van een samenzwering van miljionairs. Gelukkig staat Katrielle er niet alleen voor – Ernest Greeves, een jonge student van Gressenheller werkt als assistent bij haar bureau, en het team wordt al snel een trio wanneer Sherl, een pratende hond, zich aandient als eerste klant van Katrielle, en later haar trouwe maatje wordt. Deze game bevat meer puzzels dan elke andere game die tot nu toe in de Layton-serie is uitgebracht. Daarnaast wordt er vanaf de dag van de release een jaar lang dagelijks een bonuspuzzel uitgebracht. Maak kennis met een nieuwe heldin en nieuw tijdperk voor de Layton-serie, met kleurrijke personages, tal van hilarische dialogen en een intrigerende nieuwe verhaallijn.

Weet iemand wat het niveau (qua leeftijd) van de puzzles zijn?

Rujar: Layton's Mystery Journey: Katrielle and the Millionaires' Conspiracy Review (3DS) | Nintendo Life - nintendolife.com

Niveau lijkt niet af te wijken van andere Layton-games...Dan uit mijn ervaring, is het denk ik leuk vanaf een jaar of 12, maar ook voor volwassenen zitten er serieuze uitdagingen tussen!

Hell yeah, er is zo een van die onmogelijke schuif-puzzles in een van de Layton games die me nog vandaag de dag nachtmerries bezorgt

Ik moet de nog een hele rits Layton games aanschaffen als ik er het geld voor heb (liefst in het Engels). Ook deze gaat op de wishlist. Een bijzonder geslaagd concept - een leuk verhaal / mysterie met een hele rits logische puzzels en doordenkertjes. Ook dit zijn Imo weer zo'n titels waar Nintendo patent op lijkt te hebbben.

Bedankt! Ik zie dat e ook op IOS te spelen zijn. Dan denk ik dat ik daar maar een kijkje neem (aangezien dat voor de helft van de prijs zal zijn tov Nintendo)

avatar van brawljeff
Deze op de Switch aangeschaft. Ik beschouw mijzelf als een redelijke puzzelaar met veel escape room ervaring, maar veel van deze puzzels zijn echt te lastig voor mij. Ik ben benieuwd wat nu de exacte doelgroep is van de Layton games, aangezien het verhaal vooral op kinderen gericht lijkt te zijn. Visueel ziet het er weer top uit!