PlayerUnknown's Battlegrounds (2017)

PC / PlayStation 4 / Xbox One / Apple iOS / Android
multi player / online

Ontwikkeld door Bluehole
Uitgegeven door Bluehole

In deze grootschalige deathmatch nemen tot honderd spelers het tegen elkaar op. Waarbij de laatste, nog levende speler - volgens het last man standing principe - de winnaar is. Als speler heb je de keuze om de strijd in je eentje aan te gaan, of je in een team van vier te voegen. Met een parachute zal je op een willekeurige plaats in de arena - welke een omvang van ruim acht bij acht kilometer heeft - worden gedropt.

avatar van Cool Gamers
Eerste comment...? Kan iemand deze game reviewen, misschien wil ik deze game namelijk kopen ^^

avatar van Aazhyd
Koop hem, en je kan zelf de review schrijven!

Het lijkt me een leuke game met een goed concept, ik heb er al wat video's van gezien.
De vraag is alleen, blijft het leuk?

Hoe lang duurt een potje?

avatar van Aazhyd
Gemiddeld zo'n 20-25 minuten. Maar dat is als dus als je het overleeft. Want GEEN respawnen, het is een survival game.

Ah dat valt nog mee. 8 bij 8 km zoek je je dus geen ongeluk

avatar van Aazhyd
100 spelers bij het begin. Maar in de eerste 5 minuten gaan er al heel wat dood.

avatar van Dragonslayer
Inmiddels heb 200 uur op de teller maar die nieuwe map heeft mijn speelplezier enorm bedorven. Deze map is te groot, er ligt te weinig loot en er is zo weinig cover dat de laatste paar cirkels gewoon een roulette zijn.

avatar van toetje1977
Hier gaat onbewust echt te veel tijd in zitten... Elke keer weer, nog een potje, zeker als je voor je gevoel te snel dood was. Verslavend dus, elk potje weer anders. Grafisch niet top, maar de gameplay zit toch wel goed in elkaar, je bent continu keuzes aan het maken: waar ga ik proberen te landen, heb ik genoeg gear of ga ik toch nog op zoek naar beter, ga ik dit huisje in of laat ik het links liggen, laat ik die vijand voorbij gaan of ga ik voor de kill, ga ik al vroeg de cirkel in of wacht ik nog even... tot de endgame, waarin ik met zweethandjes het in ieder geval tot de laatste tien probeer te redden...

Nog geen chicken dinner voor mij, tweede plek beste prestatie... Maar ik blijf proberen.

avatar van Dragonslayer
Voor wie er nog over denkt dit te kopen... ik raad het ten strengste af. Het spel is op dit moment praktisch onspeelbaar omdat het nu vol zit met chinese hackers. Als je de steamreviews doorbladert staat er overal 'regionlock china please'.

avatar van toetje1977
2 chicken dinners inmiddels, it can be done!