Puzzle Bobble (1994)

Alternatieve titel: Bust-A-Move

3DO / Arcade / Super NES / Neo Geo CD / Sega Game Gear / Nintendo Switch / PlayStation 4 / Xbox One
Puzzle

Ontwikkeld door Taito
Uitgegeven door Taito en Hamster

Bubble en Bobble moeten zo snel mogelijk met hun ballonnenkanon ballonnen van gelijke kleur laten klappen voor het plafond henzelf in elkaar klapt. Zodra drie ballonnen van dezelfde kleur elkaar raken, ontploffen ze. Iedere keer krijg je weer een andere kleur om af te schieten en wanneer andere ballonnen los onder je doelwit hangen, verdwijnen zij in de afgrond. Zo kun je in één keer spectaculaire valpartijen veroorzaken. Hoe verder het spel vordert, hoe sneller het dalende plafond de felgekleurde ballonnen naar beneden drukt. Je krijgt steeds minder tijd om te mikken en één foutje kan dan al fataal zijn.