Pro Evolution Soccer 2018 (2017)

Alternatieve titel: PES 2018

Xbox One / PlayStation 4 / PC / Xbox 360 / PlayStation 3
Sports

Ontwikkeld door Konami
Uitgegeven door Konami

Neem de leiding over een clubteam of nationale ploeg, en pak prijzen zoals de nationale competitie, de UEFA Champions League of de wereldtitel. Of start een carrière modus en werk je als spelers op naar de top van het voetbal. Het spel telt talloze nieuwe spelelementen ten opzichte van het vorige deel. Zo is er een verdere integratie van de PES League, met nieuwe spelmodi zoals myClub. En zijn er nieuwe online co-op spelmodi waarin zowel twee-tegen-twee als drie-tegen-drie kan worden gespeeld.

avatar van KKOPPI
De hoes ziet eruit alsof ze zich allemaal haasten voor gratis KFC..

avatar van jerome998
En de hoes is nu al achterhaald Neymar in Barca-tenue.

avatar van Re51DeNt_Ev1L
Na de game een maand gespeeld te hebben, heb ik er ook even een review over geschreven. Voel je vrij om hem even te lezen.

PES 2018 review PS4 - gamebreak.be

Voor de mensen met wat minder tijd (aangezien het toch wel wat leeswerk is) heb ik hieronder even de conclusie uit de review gezet!

Conclusie:

In vergelijking met vorig jaar doet PES 2018 het weer wat beter. Veel is er niet veranderd, maar alles is wat verder afgeborsteld en geperfectioneerd, waardoor het geheel er weer iets realistischer en uitdagender op is geworden. De verschillende grote modi zullen weer heel wat uren van jouw leven stelen, maar dat is niet erg. Zolang je maar plezier hebt. En plezier zal je zeker hebben in deze nieuwe telg uit de Pro Evolution Soccer-franchise. Het spelen op het veld verloopt heel vloeiend en benadert de realiteit weer heel goed. Het enige waar we elk jaar een opmerking over kunnen maken is het feit dat PES het nog altijd moet doen met heel wat minder licenties als bijvoorbeeld FIFA en dat het scoresysteem na de match ontzettend verouderd is. Speler krijgen wanneer ze een hatrick scoren slechts een 7,5, terwijl degene die de assists geeft het soms met 6,5 moet stellen. Dit scoresysteem moeten ze toch eens onder handen nemen. En in verband met de licenties zien we wel dat er verbetering op komst is met enkele partnerships met onder andere Barcelona en Liverpool, maar is er natuurlijk nog een lange weg af te leggen. Patches zijn hiervoor nog steeds onze beste vrienden en zorgen ervoor dat je PES 2018 nog realistischer zal beleven.

Hou je van voetbal en ben je op zoek naar een game die qua spelervaring heel dicht bij de realiteit komt? Dan is deze PES de titel waar je naar op zoek bent.

Ik kijk ook al uit naar jullie bevindingen