Blade Strangers (2018)

PlayStation 4 / Nintendo Switch
Fighting

Ontwikkeld door Saizensen
Uitgegeven door Nicalis

Een onbekende bron, genaamd Lina, trekt data van een hecht netwerk aan interdimensionale servers, en laat een spoor van vernieling achter. Deze servers, "motes" geheten, roepen als laatste redmiddel tal van game-helden uit verschillende werelden op. Deze helden moeten het in toernooivorm tegen elkaar opnemen. De winnaar van dit toernooi heeft de potentiële kracht om Lina te stoppen en de motes te redden. Deze tweedimensionale fighter haalt karakters uit verschillende franchises naar voren, waaronder Code of Princess, Sayonara Umihara Kawese en Cave Story.

Geinig..Ook o.a. Isaac (Binding of Isaac), Gunvolt en Shovel Knight zullen hun opwachting maken in dit spel

avatar van theo79
Ben ook wel benieuwd naar dit spel. Schijnt een niet heel moeilijk spel te gaan worden qua besturing. Het is een goed jaar voor de fighting gamers.

Ook leuk dat dit voor de Switch verschijnt. Zou wellicht mijn platform van keuze zijn. Ziet er prima uit en die karakters van Code of Princess (op de PC gespeeld vanwege geen fysieke release hier op de 3DS) zijn sowieso erg leuk om te zien. Dat het allemaal wat simpeler is qua besturing boeit niet zo. Ik heb best wel wat vrienden die het 'wel eens grappig vinden' maar niet bepaald goed zijn in dit soort games dus zoiets is ideaal voor met dergelijke mensen een potje te doen.

(Overigens ben ik ook verre van een expert hoor. Maar ik tegenwoordig wel goed genoeg om al eens een move set te onthouden - alleen mis ik snelheid en reactievermogen en concentratie).

Sinner schreef:

Ik vermoed dat ik deze game binnenkort ook ga kopen. Welke fighting games speel jij graag?

theo79 schreef:

Werkelijk alles. Hoewel ik nog steeds de voorkeur aan 2D geef ipv 3D. En wellicht nog altijd een voorkeur heb voor de eind jaren '90 / begin jaren '00 SNK fighters. Als ik er zo meteen een paar van mijn favorieten moeten moet opnoemen ongeacht leeftijd en stijl zijn dat: Samurai Shodown V, Street Fighter III, Last Blade 2, Mark of Wolves. Fatal Fury Real Bout 2, King of FIghters 98, Mortal Kombat (2011), Injustice 2, Soul Calibur 3, Tekken 5 en Dead or Alive 5. En een rits 'vs' fighters zoals X-men Vs Capcom, SNK vs Capcom etc etc....

Sinner

Mark of the Wolves vind ik ook super, naar mijn mening 1 van de beste fighting games ooit.
Kof 98 is ook erg gaaf.
Samurai shodown en the last Blade hebben een wat andere speelstijl die ik niet helemaal begrijp, maar hebben wel een mooi sfeertje.

avatar van theo79
Inmiddels heb ik deze game gekocht.
Vandaag even een klein uurtje gespeeld en dat beviel best goed.
Het spel is qua besturing behoorlijk simpel zodat het voor een beginner ook vrij toegankelijk zou moeten zijn.
Zodra ik de game wat meer gespeeld heb zal ik hem hier ook beoordelen maar ik verwacht zowieso dat hij een (ruime) voldoende van me gaat krijgen.