Use Your Words (2017)

Macintosh / Nintendo Switch / Nintendo Wii U / PC / PlayStation 4
Puzzle / Party

Ontwikkeld door Smiling Buddha
Uitgegeven door Screenwave en Smiling Buddha

Use Your Words is een partygame waarin spelers diverse minigames spelen en knotsgekke antwoorden moeten bedenken op allerlei vragen. Spelers kunnen hun smartphones en tablets als controller gebruiken, wat zorgt voor een soepele en snelle gameplay. Spelers kunnen een van de verborgen House Answers gebruiken om andere spelers om de tuin te leiden, zodra iedereen zijn of haar stem mag uitbrengen. Dit spel is voor drie tot zes spelers en omvat vier minigames: Sub The Title – Bekijk een kort fragment uit een film in een vreemde taal en schrijf vervolgens je eigen ondertitels; Blank-o-Matic – Verzin zelf woorden om zinnen mee aan te vullen; EXTRA, EXTRA! – Schrijf een hilarische krantenkop of een onderschrift voor een lachwekkende foto; Survey Says – Volg je instinct in deze razendsnelle minigame.

Leuke partygame waarin je creatieve teksten bedenkt en er vervolgens op stemt! Doet sterk denken aan het spelconcept van de Jackbox Party Pack, maar doet genoeg unieks om een leuke variant te zijn. Vanavond met z'n vieren veel lol mee gehad! 3,5*