Pyre (2017)

PC / PlayStation 4

Ontwikkeld door Supergiant
Uitgegeven door Supergiant

Trek met een groep bannelingen door de Downside - een mystiek land, waarin je talloze beproevingen zal moeten doorstaan. Maak tijdens je reis kennis met de vele personages welke - net als jijzelf - op zoek zijn naar de weg naar verlichting. Na iedere overwinning ben je een stapje dichter bij je vrijheid, en zul je uiteindelijk moeten bepalen wie van je personages gered worden, en wie gedoemd zijn om voor altijd in ballingschap te leven.

Winkelwagentje (moderator)
Krijgt erg goede reviews. Ik heb gisterenavond nog even zitten dubben of ik m nog snel in de pre-order zou gooien. Toch maar niet gedaan omdat ik nog zoveel te gamen heb - al twijfel ik nog steeds. Artstyle ziet er fantastisch uit.

Pas nog een tijdje in Transistor gehangen, die ik ook al erg origineel en stylish vond. Deze ook erg benieuwd naar, lijkt qua gameplay beetje mix van Transistor en Bastion, en stijltje idd erg vet.

...lijkt qua gameplay...

Net Yahtzee's review gekeken en het is blijkbaar een mix tussen NBA Jam en een visual novel, met rogue-lite rpg trekjes. Erg aparte mechanics, alleen maar enthousiaster door geworden. Snel eens checken...

Winkelwagentje (moderator)
Ik had vooraf eigenlijk geen reviews gezien. Ik verwachtte om de een of andere reden iets van een turn-based RPG, geen idee waarom eigenlijk. Maar niet dit. Dus dat was wel even een verassing toen ik hier gisteren aan begon...

Winkelwagentje (moderator)
Bijzonder dat deze Supergiant titel zo weinig aandacht krijgt hier op de site; maar ook in het algemeen ten opzichte van Bastion en Transistor. Scoort op Metacritic toch niet veel minder.

Nu moet ik wel bekennen dat ik deze bij release heb aangekocht en nooit heb uitgespeeld. Ik heb me alvast voorgenomen om deze snel weer op te pakken.

Sla me dood maar ik wacht stiekem nog altijd op een Switch port.

Maar vreemd genoeg zou je denken dat ze na transistor en Bastion wel genoeg faam hadden gehad voor ook van deze titel een hitje te maken.

Nou ja misschien zit hij wel eens in een Humble Monthly en als er alsnog een Switch versie komt kan ik hem alsnog kopen daarop. (transistor had ik kortgeleden aangeschaf hoewel ook op pc maar niet veel gespeeld, Bastion ook op PC en uitgespeeld maar mijn krediet was op, mmaar sweep hem wel eens in een andere sale).

avatar van legian
Denk dat het ook te maken heeft met het feit dat deze toch duidelijk anders is dan Bastion en Transistor. Dat zijn beide action rpg achtige games. Dit is meer basketbal met boekwerken aan tekst tussendoor.

Heb deze zelfs ge-preorderd en geïnstalleerd staan op mijn pc, maar eigenlijk nooit echt ingekomen. Als ze hem ooit op de switch releasen ga ik nog wel weer eens een poging wagen denk ik. Maar ik betwijfel of ze deze ooit op de switch uitbrengen. Met Hades hebben ze een groot succes en gezien Pyre lang niet zoveel aandacht en lof krijgt als Hades, Bastion of Transistor vermoed ik dat ze deze lekker laten liggen.