Pac-Land (1984)

Alternatieve titels: Pacland | Arcade Archives PAC-LAND

Arcade / Nintendo Entertainment System / Commodore 64/128 / Amstrad CPC / Commodore Amiga / Sinclair ZX Spectrum / MSX Series PC / TurboGrafx-16 / Atari Lynx / PlayStation / Apple iOS / PlayStation Portable / PlayStation 3 / PlayStation Vita / PC / Xbox 360 / Nintendo Wii U / Nintendo Switch / PlayStation 4 / Xbox One

Ontwikkeld door Namco
Uitgegeven door Namco, Grandslam, Quicksilva, Atari, Enix, Dempa Shimbunsha, NEC, Bandai Namco en Hamster

In deze speelhalklassieker laat Pac-Man de vier muren van de doolhof achter zich en trekt hij eropuit in zijn thuisland, Pac-Land. Al rennend en springend trekt hij door stadjes, over bergen en door woestijnen om een verdwaald elfje naar huis te brengen, waarbij hij de spoken die hij tegenkomt moet ontwijken of verslaan. Traditiegetrouw kunnen spoken worden verslonden als Pac-Man een krachtpil heeft opgepakt, en verhoogt fruit je score. Er zijn tevens nieuwe voorwerpen toegevoegd, zoals een helm waarmee je kleine spoken kunt verslaan.

Er zijn bij deze game nog geen berichten geplaatst.