Infinite Minigolf (2016)

PC / Nintendo Switch / Xbox One / PlayStation 4 / PlayStation VR / PC VR
Sports

Ontwikkeld door Zen
Uitgegeven door Zen

Kies uit een reeks banen gethematiseerd rondom halloween, kerst, of een slaapkamer van een jonge gamer. Daarnaast zijn er duizenden banen gecreëerd door de community. Haal nieuwe wereldrecords, neem deel in multiplayer-competities en creëer je eigen golfbanen.

Een verrassend leuke game! Vooral vanwege het VR aspect. In Infinite Minigolf word je in allerlei pretpark-achtige wereldjes geplaatst, zoals je bv ziet bij de Efteling, om in te minigolfen. Het VR aspect is een leuke toevoeging omdat het lijkt alsof er echt een golfbaan voor je staat en je de omgeving kan aanraken. De thema's zijn niet bijzonder origineel, maar leuk vormgegeven. Heb gewoon zin gekregen om weer naar echte minigolfbanen te gaan.

De besturing is heel eenvoudig: richten en je kracht bepalen. Op het eerste gezicht vond ik de besturing te gevoelig, maar dit bleek eenvoudig te veranderen zijn in de opties. Naast de bal slaan zitten er op de speelvelden allerlei items om meer uit het golfen te halen. Zo zit er een power up die je een boost geeft zodra je X inklikt, een item dat je de bal handmatig laat besturen of de bal laat springen etc. Dit geeft een leuke, nieuwe draai aan dit type gameplay die ik niet eerder ben tegengekomen.

Je bent uiteindelijk niet lang bezig met alle levels afgaan, zelfs met de 2 gratis DLC tournaments erbij. Er is ook niet een concreet einddoel dat je probeert te halen zoals een story mode, mission mode, goede unlockables etc (buiten nieuwe banen vrijspelen, die heel makkelijk vrij te spelen zijn). Ikzelf heb alle banen op alle moeilijkheidsgraden gedaan vanwege het plezier van de gameplay, maar verwacht geen grootse modes die vele uren van je zullen vragen. Zeker niet als je alleen op easy mode alle banen doet. Overigens heeft deze game wel een goede manier van hogere moeilijkheidsgraden toepassen. Op elke moeilijkheidsgraad is de baan ietwat anders ingedeeld: voor shots die bv eenvoudig gaan op easy moet je plots een gekke omweg voor bedenken op Normal, en bij Hard moet je weer rekening houden met extra obstakels Zo werd het plezier er voldoende ingehouden om alle moeilijkheidsgraden af te gaan.

Zelfs custom levels maken was verrassend geinig om te doen. Het is makkelijk om te leren en neemt niet veel tijd in beslag, al zijn zeker 90% van de PS4 online banen crap. Hier en daar wat onpraktische obstakels of vervelende levels, maar het grootste gros van de banen heb ik met plezier gedaan.

Als je een PSVR bezit en PSNOW hebt dan kan dit zeker leuk zijn eens te proberen. Ik heb er iig aardig wat uren plezier mee gehad.