Infinite Minigolf (2016)

PC / Nintendo Switch / Xbox One / PlayStation 4 / PlayStation VR / PC VR
Sports

Ontwikkeld door Zen
Uitgegeven door Zen

Kies uit een reeks banen gethematiseerd rondom halloween, kerst, of een slaapkamer van een jonge gamer. Daarnaast zijn er duizenden banen gecreëerd door de community. Haal nieuwe wereldrecords, neem deel in multiplayer-competities en creëer je eigen golfbanen.

Deze trailer ziet er wel heel gaaf uit. Zen staat over het algemeen ook wel garant voor kwaliteit volgens mij.

Kon me vroeger ook echt prima vermaken met minigolf spelletjes, denk dat ik 'm wel haal voor de Switch!

Wat mij betreft inderdaad een bijzonder leuk mini-golf spel, wellicht de beste die ik doorheen de jaren heb gespeeld.

Bijzonder veel content dankzij de community met enkele duizenden speelbare courses, een cup mode gecreeerd door de makers van het spel, een course editor en nog DLC. Wel wennen waren de controls - die zijn vrij standaard, maar (op de Switch in ieder geval) is de rechter analoog stick vrij gevoelig, dus is het even zoeken om het gevoel in de vingers te krijgen voor de juiste slagkracht te gebruiken. (al verhelpt het instellen in de opties dit wel een beetje.

Grafisch ziet het er verder gewoon kleurrijk en vrolijk uit (en doet het me wat denken aan bvb Everybody's Golf maar dan op tafels uit bvb de klassieke Micro Machines). In ieder geval vind ik het absoluut een leuke game en voor de 5,50 die ik er voor heb betaald in de e-shop is het gewoon geen geld en een echte aanrader.

Sinner schreef:

Overigens als edit hierbij : het zou best kunnen dat dit een 'mij' probleem is. Vanwege de reuma en de bijwerkingen van andere medicatie trillen mijn handen redelijk en heb ik weinig precisie en gevoel in mijn vingers. Over het algemeen weinig probleem, maar het zou best kunnen dat dit hier meespeelt en anderen minder last hebben van bovenstaande. Zou ook een Switch-only dingetje kunnen zijn.

Maar hoe dan ook. Het is niet vervelend genoeg om mijn plezier aan het spel te verpesten.

Sinner schreef:

Herinner me dat toen de game uitkwam er wel kritiek op de controls was ook hoor!

centurion81 schreef:

Ok dan ligt het toch niet aan mij. Heb idd wat reviews gelezen in de tussentijd en blijkbaar werkt het wat beter met een pro-controller. Het is een klein beetje een minpuntje, maar eenmaal dat je het een beetje onder de knie hebt en wat geduld ermee hebt valt er toch mee te leven imo. Alhoewel ik me heel goed kan voorstellen dat mensen er zich aan zullen ergeren. Maar zelf kan ik er uiteindelijk dus best wel mee overweg.

Voor de PS VR gebruikers: deze is gratis te downloaden als je PSNow hebt! En de DLC banen bleken ook gratis te zijn. Het is heel onderhoudend om in VR al deze Efteling-achtige werelden te zien terwijl je een paar sierlijke minigolf banen afgaat. Ik vermaak me verrassend veel met dit spel.

Een verrassend leuke game! Vooral vanwege het VR aspect. In Infinite Minigolf word je in allerlei pretpark-achtige wereldjes geplaatst, zoals je bv ziet bij de Efteling, om in te minigolfen. Het VR aspect is een leuke toevoeging omdat het lijkt alsof er echt een golfbaan voor je staat en je de omgeving kan aanraken. De thema's zijn niet bijzonder origineel, maar leuk vormgegeven. Heb gewoon zin gekregen om weer naar echte minigolfbanen te gaan.

De besturing is heel eenvoudig: richten en je kracht bepalen. Op het eerste gezicht vond ik de besturing te gevoelig, maar dit bleek eenvoudig te veranderen zijn in de opties. Naast de bal slaan zitten er op de speelvelden allerlei items om meer uit het golfen te halen. Zo zit er een power up die je een boost geeft zodra je X inklikt, een item dat je de bal handmatig laat besturen of de bal laat springen etc. Dit geeft een leuke, nieuwe draai aan dit type gameplay die ik niet eerder ben tegengekomen.

Je bent uiteindelijk niet lang bezig met alle levels afgaan, zelfs met de 2 gratis DLC tournaments erbij. Er is ook niet een concreet einddoel dat je probeert te halen zoals een story mode, mission mode, goede unlockables etc (buiten nieuwe banen vrijspelen, die heel makkelijk vrij te spelen zijn). Ikzelf heb alle banen op alle moeilijkheidsgraden gedaan vanwege het plezier van de gameplay, maar verwacht geen grootse modes die vele uren van je zullen vragen. Zeker niet als je alleen op easy mode alle banen doet. Overigens heeft deze game wel een goede manier van hogere moeilijkheidsgraden toepassen. Op elke moeilijkheidsgraad is de baan ietwat anders ingedeeld: voor shots die bv eenvoudig gaan op easy moet je plots een gekke omweg voor bedenken op Normal, en bij Hard moet je weer rekening houden met extra obstakels Zo werd het plezier er voldoende ingehouden om alle moeilijkheidsgraden af te gaan.

Zelfs custom levels maken was verrassend geinig om te doen. Het is makkelijk om te leren en neemt niet veel tijd in beslag, al zijn zeker 90% van de PS4 online banen crap. Hier en daar wat onpraktische obstakels of vervelende levels, maar het grootste gros van de banen heb ik met plezier gedaan.

Als je een PSVR bezit en PSNOW hebt dan kan dit zeker leuk zijn eens te proberen. Ik heb er iig aardig wat uren plezier mee gehad.