Fruity Frank (1984)

Amstrad CPC / MSX Series PC

Ontwikkeld door Kuma
Uitgegeven door Kuma

Fruity Frank is een variant op Mr. DO. Hier moet je als speler het fruit oogsten. Alleen zijn er allerlei bad guys die Frank hierbij op de huid zitten. Frank kan zich op twee manieren verdedigen: hij kan ze pletten met appels die hij vindt, of hij kan zijn power ball inzetten. Als Frank zijn power ball inzet, moet hij wachten tot de bal teruggekeerd is voor hij deze weer in kan zetten. Als Frank alle kersen in het level heeft verzameld, kan hij door naar het volgende level.

Pak het fruit en vermijd de vervelende ettertjes die je achterna zitten. Pas ook op voor de vallende appels! Ze kunnen je een leven kosten maar wie punten wil rapen kan strategietjes uitkienen om de appels te pletter te laten vallen op de vijand. Een gedateerd spel natuurlijk, maar het voortdurend zonder enig plan moeten ontkomen aan de tegenstanders maakt het wel spannend genoeg. Voor liefhebbers van retrogaming.