GUN (2005)

Alternatieve titel: GUN: Showdown

Nintendo GameCube / PC / PlayStation 2 / PlayStation Portable / Xbox / Xbox 360

Ontwikkeld door Neversoft
Uitgegeven door Activision

In Gun volgen we de belevenissen van de stoere manspersoon Colton White. Colton is zo'n man van weinig woorden en veel kogels, dus met zijn persoonlijkheid zit het wel goed. Hij trekt samen met zijn vader al jagend door het westen van de VS, zijn buit verkopend aan passerende rivierboten. Tijdens een verblijf op zo'n boot wordt deze overvallen door een bende onder leiding van een gekke priester. Hierbij komt de vader van Colton om, maar niet voordat hij zijn zoon verteld dat hij Coltons vader eigenlijk niet is. Een zoektocht naar de moordenaar van zijn 'vader' ontvouwt zich...

avatar van %%%%%%
Vond wel een aardig spel.Maar het is allemaal te makkelijk.Verder is het verhaal wel leuk in elkaargezet.Maar het is gewoon leuk meer dan dat ook niet.En het laatste level viel zwaar tegen 3 sterren

avatar van Kos
Kos
Nou zo makkelijk vond ik het niet. . Paar domme levels ook (dat tegen die beesten aanlopen of zo) .
Maar verder wel een lekker schietspelletje.

avatar van Tsjo-Wi
Inderdaad leuk spel, met een mooie grote spelwereld waarin helaas te weinig te doen is. Maar de actie is wel lekker bruut, lekker de op de grond creperende vijanden (of onschuldige burgers) scalperen

avatar van Bart Tönjann
Aardig spel. Leuk hoe je slachtoffers nog liggen te creperen van de pijn, en jij ze nog even de doorslaggevende kogel kan geven. Erg grof maar wel leuk.
Game play zit goed in elkaar. Controls zijn prima. Verhalend is het erg goed, 1 van de grote voordelen. Nadelen zijn dat het spel erg kort is. Toch hield het wel een goeie indru op me na, deze game is wat mij betreft toch veel beter als 'Red Dead Revolver', van Rockstar.
Vooral de animaties van de paarden is erg goed gedaan. Er is duidelijk veel aandacht besteed aan dit spel.

Erg speciaal is de formidabele muziek. Lijkt zo uit een echte dure film te zijn gehaald.

4 sterren

avatar van FrK.
Leuke game, maar wat was deze kort

avatar van Bart Tönjann
Ja, dat was erg jammer. Maar gelukkig kon je hem nog op hard mode proberen, wat de levensduur wat opkrikt.

Had toch wat meer verwacht van dit spel! De game mocht ook wat langer duren trouwens. Het spel heeft ook zeer goede muziek op de achtergrond. De graphics zijn ook goed voor de PS2-versie. Je kunt ook wat kleinere opdrachten doen, maar zijn niet echt boeiend. Kortom: is zeker de moeite om eens te spelen, maar enkel huren!
Cijfer: 3***!

avatar van Test Drive
De game was erg kort , maar wel met leuke missie's en sidemissie's ..

De laatste missie moest ik tegen uuh wat was z'n naam ookal weer?
Nou ja .. ik heb het nog steeds niet uitgespeeld!

avatar van jaspertje3
Is de PSP versie niet anders dan de PS2 versie?

jaspertje3 schreef:
Is de PSP versie niet anders dan de PS2 versie?
Ik meen van wel.

Relax
Ik kreeg nogal de slaapkick en de verwarring ziekte van deze game.. het was wel leuk maar zo appart.
Die sfeer vond ik te iritant.

avatar van jaspertje3
Wassup ! schreef:
Ik meen van wel.

Dus moet de PSP versie nog apart toegevoegd worden

Met een nog onbekende wereld, corrupte sherrifs, gevaarlijke indianenstammen, revolvers en paarden lijkt het Wilde Westen een ideale setting voor een GTA-kloon, maar Neversoft bakt er met Gun bar weinig van.

Originaliteit en creativiteit zijn ver te zoeken. Het verhaal is cliché en voorspelbaar, de missies in het spel eindigen werkelijk állemaal in bloedvergieten en de sidequests zijn grotendeels luie kopieën van GTA's taxi-, politie- en huurlingmissies.

Het vechten, normaal vanuit derde-persoonsperspectief, is slecht uitgewerkt. Een belachelijke bullet-timemode vanuit eerste-persoonsperspectief, waarin je opeens niet meer hoeft te mikken of herladen, lijkt vooral een compensatiemechanisme hiervoor. Desalniettemin is er niet veel balans en als gevolg daarvan betrapte ik mezelf erop manieren te zoeken om het spel ook eens een hak te zetten: een flink aantal glitches maken dat zelfs vrij makkelijk.

Alleen het paardrijden is precies zo goed geworden als ik hoopte, met knappe animaties die de vuurgevechten en ontdekkingstochten behoorlijk indrukwekkend maken. Op rustige ritjes valt ook het mooie kleurenpalet van het spel op, met uitgestrekte blauwe luchten die mooi contrasteren met het stoffige rood en geel van rotspartijen.

Toch behoorlijk teleurstellend.

jaspertje3 schreef:

Dus moet de PSP versie nog apart toegevoegd worden
Eigenlijk wel, want de PSP-versie heeft meerdere levels.

avatar van Bart Tönjann
Ik heb net gelezen dat er een Gun 2 komt, en dat de grote badguy, Magruder weer terugkomt... Beetje lastig, aangezien hij in dit deel werd verpulverd door een vallende rots. Toch heeft het vervolg zekers mijn aandacht, aangezien ik dit deel ook vermakelijk vond.

Hier het artikel: http://xbox360.ign.com/articles/820/820194p1.html

avatar van kArIzMa_TuRk
Ik mocht deze lenen van een vriend. Ik heb het net gekregen en ik ben van plan het vanavond te spelen. Eens kijken of het spel, het spelen/kopen waard is...

avatar van kArIzMa_TuRk
Had het toen gespeeld en geen recensie geplaatst.

Dit is een ouderwetse cowboy game. Wat ik er leuk aan vond was de sfeer en de stem van de vader (van de personage die je speelt). Hij had namelijk zo'n leuke en aangename cowboy stem!

Maar goed.

Na die beer te hebben doodgemaakt, dacht ik van, hoop dat het leuker gaat worden, anders kap ik ermee.

En toen volgde er een schietpartij, op een boot. Dat was niet al te leuk en veels te makkelijk. Na dat de vader zei, You aint my son, en dat hij me van de boot afduwde, dacht ik, ''Nooo, this can't be happening!''.

(Ik vond het wel jammer, want hij was namelijk één van de leukste dingen van het spel.)

Na de paardenrace, heb ik het niet meer gespeeld. Waarom?
-Omdat ik het niet leuk meer vond.

kArIzMa_TuRk schreef:
Hij had namelijk zo'n leuke en aangename cowboy stem!

Ja he...
Dat was de zanger/acteur Kris Kristofferson, kent hem mischien als Whistler uit Blade.

De game was verder wel okee, maar idd werd erg snel saai, het verkennen te paard en gold diggen was wel leuk en het verhaal en de missions best cool, maar hadden al heel snel een been-there-done-that gevoel, 3*

avatar van Bart Tönjann
Best raar eigenlijk, dat de game een 'been-there,-done-that' gevoel had, aangezien het relatief behoorlijk kort was!

ps: Vonden jullie de muziek ook zo mooi? Dat gaf wel weer een perfecte sfeer.

Ja was idd erg kort ook, maar had na een uurtje spelen al zoiets van, heb het nou allemaal eigenlijk wel gezien. Was ook bedoeld in vergelijking met andere games, weinig vernieuwende gameplay, verhaal was goed, maar niks wat ik nog nooit gezien had en dan vond ik andere gelijksoortige games beter. Door het verhaal toch nog uit willen spelen, maar ook niet zo geweldig dat ik hier nog eens zin in zou hebben.

De muziek en ook de stemmen waren idd goed, zeker in het begin, vandaar nog die voldoende.

Hier roddels over Gun 2, trouwens...

avatar van 7higer7
'het is niet echt een next gen game
heb hem voor de ps2 gekocht laatst want hij was in de aanbieding voor maar 15 euro
dus ik heb hem gekocht vond hem GEWELDIG
het werkt erg lekker
4 *

Vond deze wel niet slecht maar veel te kort wel.
Wel mooi verhaal lijn en vrij gemakkelijk nog.
Vond het wel met paardje wat rond lopen, was eens wat anders as met een auto:-).
3 sterren

avatar van hitman47
fijn spel om te spelen wel rap gedaan
ook goeie verhaallijn ook fijne missies.
goeie graphics zo als in een western

looANIMEool
Ik heb bijna al het goud, ik hoef er nog maar 1, maar die schijn je bij de laatste missie te kunnen vinden. weet iemand waar je die kan vinden? Ik heb het spel al een paar keer uitgespeeld, maar ik kan hem niet vinden.

Kooshiba
Is dit een leuk spel voor de xbox 360? Hij zal nu wel flink afgeprijst zijn en ik heb nog niet echt een free-roaming/schietspel voor mijn xbox 360...

Ik heb dit spel een week geleden bij de Dixons voor 5 euri voor de 360 gekocht, dus moet je daar maar eens gaan kijken. Absoluut geen topper, maar ach..... stiekum is ie best grappig, maar verwacht er niet te veel van.

avatar van Evil Eye
Best een aardige shooter, de dood gaan effecten zien er goed uit en shit, alleen wel snel uitgespeeld en sommige bazen waren lastig. Maar het vetst is het dorpje in rijden en iedereen afslachten voor 't leve.

avatar van Mega Man
Is deze game vergelijkbaar met Call of Juarez?

avatar van Evil Eye
Koop het en vind het uit.

avatar van Mega Man
Dan koop ik het en valt het misschien tegen. Beide games hebben natuurlijk een open wereld en gebruiken het wilde westen als thema. Maar qua gameplay kan er dag en nacht verschil zitten. Laat ik eerst eens beginnen met het feit dat Call of Juares een first-person games is. En mijn vraag: Is Gun dat ook?