Story of Seasons: Trio of Towns (2017)

Nintendo 3DS
Simulation

Ontwikkeld door Marvelous
Uitgegeven door Marvelous en Xseed

Je bent een stadsjongen die altijd gedroomd heeft van het leven op de boerderij. Neem controle over een grote boerderij in de buurt van drie sterk van elkaar verschillende steden en kies wat voor leven je wilt leiden in deze boerderij/life sim. Raak bevriend met de stadsbewoners en help ze hun steden te verbeteren. Via localplay of internet kun je in contact komen met andere boeren. Laat gewassen groeien, neem een huisdier, word een bekende chefkok of mode-expert en word verliefd op één van de locals.

Dat zou genoeg commentaar moeten zijn. Een zeven uurtjes in het spel en ik ben weer helemaal verslingerd aan het leven op de boerderij. Koetjes verzorgen, plantjes en groenten kweken, kennis maken met al mijn nieuwe buurtjes...uiterst charmant en relaxed allemaal. Gaandeweg openbaren zich ook zodanig veel zaken en mogelijkheden dat ik zelfs de indruk begin te krijgen dat het nog allemaal net wat uitgebreide is dan die andere grote favoriet van mij (Stardew Valley). Ook het feit dat je drie verschillende dorpjes heb met hun hele eigen klederdracht en bewoners vind ik prachtig. Ik denk dat ik hier nog wel even zoet mee beng. Laat die zomer maar komen. (nou ja verleden week was ie er heel even - deze week en de volgende zien er wat eh...kariger uit - maar I suppose dat ik ook wel gewoon vanop de bank binnen kan verder boeren. Mist wel de immersie van het echte veld en mijn echte koe hierbuiten maar toch )