Pillars of Eternity II: Deadfire (2018)

PC / Macintosh

Ontwikkeld door Obsidian
Uitgegeven door Obsidian, Versus Evil en THQ Nordic

In dit vervolg op Pillars of Eternity keren we terug naar de wereld van Eora en neem je wederom de rol aan van Watcher, iemand met de gave om in iemands ziel te kijken. Vanuit je vestiging Caed Nua, probeer je de fragiele balans in deze wereld te bewaren. Maar als een oude godheid genaamd Eothas zich manifesteert onder de aarde waarop je bolwerk gebouwd is, wordt het vernietigd en raak je zwaar gewond. Eenmaal hersteld besluit je, samen met je overgebleven kompanen, Eothas achterna te gaan, richting het Deadfire Archipelago.

avatar van woeler82
Dit wordt mijn nummer 1 op verlanglijst, de eerste deel was erg mooi met de 2 dlc , hopelijk deze ook

Uitgesteld met een maand. Aan de ene kant kut, aan de andere kant...dat maandje kan er nog wel bij. Ook ik kijk hier erg naar uit. Staat inmiddels op pre-order. Voor mij blijven isometrische rpg's nog altijd een geweldige ervaring.

avatar van woeler82
De ene kant is de game mooi maar de andere kant vind ik met management van het schip slecht.
Ik krijg geen food en water voor de crew, ergens moet ik wat overzien hebben maar tot nu kom ik niet echt verder, een beetje balen.

Als ik dit niet echt opgelost krijg zal ik de game toch opzij moeten leggen.
Alleen schepen overvallen is ook niet de oplossing voor food en water want die vind ik daar niet.
Balen

Helpt een google-search je niet, woeler82?

avatar van woeler82
Ik heb het ship management gevonden , dus kan weer verder spelen, great

avatar van woeler82
Nou ik het ship management heb gevonden ben ik verder gaan spelen .
Het spel kun in reeel time spelen zoals in baldurs gate 2 of spelen per toerbeurt , het laatste heb ik gekozen omdat ik bij divinity orginal sins dat ook gedaan heb.

Is minder stress en maakt het spelen leuker, nadeel is dat het vechten of combat wat langer duurt.
Ik heb nou al 40 uur in het spel gestoken en vind het spel best wel leuk

Amper speelbaar op de PS4 met telkens die laadtijden. Ook zijn je items en skills lastig leesbaar, daar helpt zelfs een 65” tv niet tegen. Lijkt me net als Divinity een zeer vermakelijke game, maar deze technische tekortkomingen zorgen ervoor dat ik afhaak.

Hopelijk is dat bij Baldur’s Gate beter uitgewerkt.