Call of Cthulhu (2018)

PC / PlayStation 4 / Xbox One / Nintendo Switch
Adventure / RPG

Ontwikkeld door Cyanide
Uitgegeven door Focus

Gebaseerd op Lovecraft's korte verhaal, The Call of Cthulhu, en diens pen en papier RPG. Als privé detective Edward Pierce de moord op een familie onderzoekt op Darkwater Island, nabij Boston, komt hij op het spoor van een mysterieuze cult, die het plan hebben om een vergeten godheid te wekken, bekend als de Great Old One.

Het is geen complete walking simulator, maar ook geen volledig 'losloop' adventure, en ook geen complete shooter - maar blijkbaar een beetje tussenin - vooral narrative gedreven. Vanwege het hele Cthulhu subject en het toch erg sfeervol uitziende stadje e.d lijkt het me toch best interessant. Vandaar dat het natuurlijk ook al een eeuwigheid op mijn verlanglijstje staat.

Ben ook benieuwd, Cthulhu lives! Die andere Cthulhu game, die eigenlijk ook door Focus zou worden uitgegeven en de officiële license zou krijgen, komt er ook binnenkort aan: The Sinking City (2019)

Andere erg coole Cthulhu adventures:

Shadow of the Comet (1993)
Prisoner of Ice (1995)
Call of Cthulhu: Dark Corners of the Earth (2006)
Darkness Within: In Pursuit of Loath Nolder (2007)
Darkness Within 2: The Dark Lineage (2010)

Maar Bloodborne, hoewel niet official, tot nu toe verreweg de beste Cthulhu game eigenlijk.

avatar van Ulysses
Het zou blijkbaar wel een behoorlijk korte game zijn van maar 8 uur. Iets waarover veel mensen struikelen momenteel tegenover de hoge vraagprijs. Vraag me wel af tot hoever je dit een rpg gaat kunnen noemen.