Metroid: Samus Returns (2017)

Nintendo 3DS

Ontwikkeld door MercurySteam

Dit deel is een remake van Metroid II: Return of Samus. Nadat premiejager Samus Aran de kwaadaardige plannen van de Space Pirates gedwarsboomd heeft, besluit de Galactic Federation om diverse teams te sturen naar planeet SR388, de thuisplaneet van de Metroids. Hun taak is simpel: vernietig alle Metroids zodat de Space Pirates daar geen gebruik meer van kunnen maken. Maar wanneer alle teams één voor één mysterieus verdwijnen, wordt Samus ingezet als laatste redmiddel om er een einde aan te maken.

-marco- Ja er valt een boel te gamen op alle consoles denk ik wel.. behalve op de X-box one... (voor mij dan). Het is de Switch en de 3Ds ! die heb ik in tijden niet aangeraakt maar is door deze Metroid weer tot leven gekomen.. het is zo'n spel die in je hoofd gaat zitten het is weer ouderwets goed.
Het eerste uur is pure fun het draait allemaal lekker soepel en je vind makkelijk extra opties..
Maar dan kom je er achter dat je in een doolhof zit, en de monsters lastig zijn om te verslaan.
Je zit weer vast en drukt hem uit, die typische Metroid frustratie..
Maar naar een uur moet ik weer verder die klootzakken krijgen mij niet klein!.
Zo verslavend is het..