Mario + Rabbids Kingdom Battle (2017)

Nintendo Switch
Strategy / RPG

Ontwikkeld door Ubisoft
Uitgegeven door Ubisoft en Nintendo

In deze qua speelstijl op X-Com geïnspireerde titel ziet Mario onderweg naar het kasteel van Princess Peach een enorme draaikolk in de lucht. Het duurt niet lang voordat er in enorme hoeveelheden Rabbids uitvliegen, die het hele Mushroom Kingdom op zijn kop zetten. Aan Mario, Luigi, Peach, Yoshi en vier (minder gestoorde) Rabbids, die zich als hen verkleed hebben, de taak om de orde in het Mushroom Kingdom weer te herstellen!.

Hey centurion81 ben je al met de midboss Blizzy & Sandy bezig ik heb daar echt moeite mee... Het is iets met vuur tegen ijs en ijs tegen vuur denk ik..
Heb jij een goede tip?

banjo: Ik ben met wereld 4-8 bezig Sinds ik het spel heb pas van het weekend voor het eerst iets anders gespeeld omdat ik bezoek had (Jackbox party pack en Mario Kart)

Het is geen vuur tegen ijs en ijs tegen vuur hoor

Ik denk dat ik daar Mario (duh), Luigi en Rabbid Peach gebruikt heb....

Vanaf waar je poppetjes starten noem ik het trouwens zo:

Linksachter[----------------------------------------------------------------------]rechtsachter

Linksvoor[------------Startpunt Mario & Co----------------------------]rechtsvoor

Wat ik volgens mij heb gedaan is me eerst richten op sandy en de hulptroepen;
Ik ben via de rechterkant z.s.m. naar de verhoging achteraan gegaan dmv teamjumps ging dat vrij rap:
1. Mario naar rechtsvoor maar nog wel beschut en als even kan buiten bereik sandy
2. Rabbid Peach naar rechtsvoor en dan verder dan Mario dmv teamjump...Dan haar schild gebruiken
3. Luigi zover mogelijk ook naar voren...

Zorg dat ze niet te dicht bij elkaar staan anders pakt sandy meerdere tegelijk geloof ik

Dan zoveel mogelijk sandy s;open....Denk dat ik de karretjes van Luigi en Rabbid Peach al op sandy afstuurde...Dan van Mario en Luigi de "schiet bij beweging" specials aanzetten

Nu tegenstander's beurt en hopen dat je sandy al dood hebt, zo niet dan dit afmaken.
Verder zorgen dat luigi en rabbid peach rechtsachter op de verhoging komen en wanneer nodig alvast de heal-special van rabbid peach gebruiken (over paar beurten heb je m sws geheid weer nodig) terwijl iig luigi maar wanneer mogelijk zowel mario als luigi in haar reach zijn.

Nu 1 voor 1 de hulpjes uitschakelen...Probeer steeds zoveel mogelijk echt dood te maken...Iets levend laten met 10 hitpoints is erger dan slechts die 10 hitpoints pakken ipv 150 van een ander beest, omdat je om dit level te halen volgens mij damage control moet doen om het überhaupt te halen.

Mario verplaatste ik nu volgens mij naar linksvoor om vanaf daar verder te schieten. Als je toe bent aan blizzy (die heb ik 't langst laten leven) kan het een idee zijn om rabbid peach (die heeft minder bereik dan luigi) meer naar linksachter te verplaatsen. =)

Hoop dat je hier wat mee kunt =)

In algemeen: maak gebruik van verhogingen, daar doe je meer damage mee...Ik dacht dat de makers het hier moeilijk voor me hadden gemaakt om daar te komen, vandaar dat ik me erop focuste om daar te komen

Merk dag ik deze game een beetje links laat liggen. Verliest mijn interesse.

Komt ook denk wel door de vele releases afgelopen tijd.

En ja hoor Blizzy & Sandy verslagen!
Maar ook met een beetje geluk....

Aha nu word ik echt beter hier in... met veel de flanken aanvallen en sterkere wapens..
elke dag even een paar uur 'trainen' en ik ram elke konijn zo van het toneel af .

Die bazen zijn echt moeilijk!
ik ben er zo een dag mee bezig,, dit spel steekt echt goed in elkaar..
Dit is een van de weinige spellen van Ubisoft die echt waardeer..

Ennnn met bijna 40 uur op de teller heb ik net zitten genieten van de aftiteling van deze geweldige game!

De game blijft tot het eind supervet...Ik heb even echt heel erg vastgezeten vlak voor het einde...Uiteindelijk denk ik dat ik die gehaald heb door challenges te gaan doen en verder te verkennen in eerdere werelden waardoor ik een paar betere wapens kon kopen waardoorik het ineens wél haalde

Ben overigens zeer benieuwd welke characters anderen het meest en welke het minst hebben gebruikt!

Mijn van meest naar minst:
1. Mario (duh)
2. Rabbid Peach
3. Luigi
4. Rabbid Luigi
5. Rabbid Yoshi
6. Rabbid Mario
7. Yoshi
8. Peach

Ik heb overigens op dit moment niet echt de neiging om als een completionist alles te 100%-en ook niet om de DLC te kopen. Daarvoor zijn er gewoon teveel toffe games en te weinig tijd momenteel

Uiteindelijk toch een tegenvallertje deze game en dus recent verkocht.
Ging erg snel van heeeeel enthousiast naar te repetitief en dus verveeld. Jammer.

-marco- schreef:
Uiteindelijk toch een tegenvallertje deze game en dus recent verkocht.

Hmm zo zie je maar smaken verschillen ik vind dit een van de leukste spellen die ik dit jaar gespeeld heb.. wat ga je nog wel aanschaffen -marco- ?

Banjo schreef:

wat ga je nog wel aanschaffen -marco- ?

Heb onlangs veel aangeschaft ( Xbox one x, COD WW2, AC Origins, Fifa18, Destiny 2, Mario Odessey ), dus ff pas op de plaats.

Op de Switch kijk ik enkel uit naar Yoshi en wellicht schaf ik Rime aan.

Xbox one twijfel ik om SW Battlefront 2 en Wolvenstein 2 nog te halen.

Oh en 3DS die Mario party top 100

Pffff, wat een hobby dat gamen

-marco- schreef:
Pffff, wat een hobby dat gamen
Hobby? Bij zo veel games kun je er best full-time aan beginnen

Brains schreef:
Eerste reviews allemaal erg positief.

zucht.... deze week ook maar even halen dan

Heb je hem nog steeds niet gehaald Brains?

avatar van Brains
Banjo schreef:
Heb je hem nog steeds niet gehaald Brains?

Nee, is er niet van gekomen helaas. Toch te druk die periode, daarna tijdje op vakantie geweest en toen ik terug kwam lag Odyssey al voor me klaar. Maar ben zeker van plan 'm nog te halen zodra ik niks meer te gamen heb .

Er komt binnenkort een Donkey Kong singleplayer campaign uit, naar verluidt 10 uur gameplay en schijnt erg tof te zijn!

Mario + Rabbids Kingdom Battle: Donkey Kong Adventure DLC Gameplay Trailer - Nintendo Switch - YouTube

Hey centurion81 ik ben slecht in die eindbazen..
En heb nog steeds niet die (vervelende) opera zanger verslagen weet jij je tactiek nog?

edit: Youtube is niet echt een een goede hulp voor dit spel omdat het meestal onvoorspelbaar verloopt..

Banjo schreef:
Hey centurion81 ik ben slecht in die eindbazen..

edit: Youtube is niet echt een een goede hulp voor dit spel omdat het meestal om voorspelbaar verloopt..

Oef, dat is al even geleden, maar wel een leuke opdracht! Zal als ik van de week tijd heb even dat level weer opstarten, laat 't je weten!

All Seeing Fish
Vanavond de eerste wereld gedaan, wat een heerlijke game!

Die Xcom stijl met een Mario dimensie is een heerlijke combinatie van niet twee maar drie franchises.

All Seeing Fish
Ik vind het wel zonde dat op zn minst de tekst niet in het Nederlands hebben gedaan, mijn oudste zoon van tien vindt het namelijk ookleuk om te spelen.

All Seeing Fish schreef:

Grijp het aan om z'n Engels te oefenen Wij hebben het toch ook al gamend geleerd?

centurion81 schreef:

De game was bij de tweede keer opstarten Nederlandstalig, ik had vrijdag geen internet misschien is de Nederlandse taal met een update meegekomen

Donkey Kong Adventure is vandaag uit!

Het is DLC, maar een losse save file met een nieuw avontuur dat losstaat van de rest. Je hoeft ook niet de main game per sé uitgespeeld te hebben.

Voor zover ik heb gelezen is de wereld van DK op een geweldige wijze tot leven gebracht en is de kwaliteit van de DLC even hoog als van de main game, inclusief cutscenes e.d.

Qua formaat is de Donkey Kong Adventure ongeveer half zo groot als de main game!

Hij kost 15 euro, wat m.i. zeer schappelijk is

centurion81 Ja ik ben er al mee bezig en Donkey kong en een oude Rabbit?, die passen precies goed in het spel.. ik ga gewoon weer vrolijk verder met deze uitbreiding, En volgens mij ziet het er ook nog eens mooier uit, het is echt een waar paradijs geworden met heldere kleuren..

De Donkey Kong Adventure staat nu los op de site, daar kan dus ook apart ervoor gestemd worden

Mario + Rabbids Kingdom Battle: Donkey Kong Adventure (2018)

Balsport games, race games, party games, dance games, RPG’s en nu ook turn-based combat games. Op dit punt ben ik ervan overtuigd dat je Mario in elk genre kunt gooien en ze weten er iets moois van te maken. Een paar jaar geleden had het idee van een crossover met de Ubisoft Rabbids een vreemde fan-fictie geleken (alsof Buzz Lightyear samen met de Minions een film zou hebben), aldus de verbaasde reacties bij de onthulling op E3. Ondanks deze wisselvallige verwachtingen hebben ze een goede game neergezet die terecht voornamelijk positieve cijfers heeft gekregen.

Ikzelf ben niet goed bekend met het turn-based board combat systeem dat hier gebruikt word, maar ik hoor dat het voornamelijk te vergelijken is met XCOM. Als iemand die onbekend is met het genre weet de game je heel goed, op stapsgewijze manier, in te laten komen. De levels beginnen simplistisch met weinig opties tot je beschikking, maar hoe langer je speelt hoe complexer het word. Geen van de nieuwe obstakels of power ups werden mij te ingewikkeld omdat ze, elke keer wanneer er iets nieuws geïntroduceerd word, je een kans gaven om aan de andere aspecten van de game te wennen. Hierdoor zat de leercurve prettig in elkaar. Het zorgde er echter ook voor dat de game iets te makkelijk begon omdat er weinig techniek bij het begin kwam kijken, naar mijn idee, maar na een paar uur werden de levels pittiger waardoor ook het niveau hoger werd. Het kon verslavend werken om te experimenteren met verschillende speelstijlen van de characters om te zien wat het beste werkte. In de eerste instantie probeerde ik alle characters balanced te maken, maar later kwam ik erachter is je volledig te storten op de specialiteiten van een character, en die tactisch op je missie toe te passen, het beste werkte.

De hoofdlevels zijn gevarieerde missies waarin het level design, de vijanden of de verschillende doelen je telkens uitdagen andere aanpakken te nemen. Hierdoor werd ieder potje een soort puzzel waarbij ik tactisch zocht naar de beste strategie. Tussen de hoofdmissies heeft de game soms creatieve boss battles die een andere aanpak van je vroegen of onderhoudende puzzels. De puzzels waren gemiddeld het minst sterke aspect van de gameplay omdat ze te simpel zijn, waardoor ze eerder aanvoelde als het volgen van instructies dan out-of-the-box denken. Zelfs in de latere paar levels liep ik er zonder moeite doorheen, maar de puzzels vormde wel een vermakelijke afwisseling van constant potjes doen. Mijn persoonlijke favorieten onderdelen waren de optionele missies waarin je soms met heel weinig beurten een specifiek doel moet behalen. In deze potjes haal je het uiterste uit de potentie van je character en is iedere zet van groot belang, meer dan bij de gewone missies, wat ze voor mij het hoogtepunt van de gameplay maakte.

De game heeft een uitzonderlijk goed gebruik van moeilijheidsgraad: ieder level is in principe makkelijk om te halen, maar je krijgt aan het einde een score afhankelijk van in hoeveel beurten je het deed en of al je characters het overleefde. In tegenstelling tot de meeste games die ik heb gespeeld, waarin het eindcijfer er puur is voor de sier, krijg je hier een verdubbeling van je beloning als je een Perfect Score haalt. Geziene nieuwe wapens pittig duur konden zijn en alle upgrades welkom waren was een Perfect halen wel degelijk belangrijk om meer vooruitgang te krijgen. Het kon verslavend werken om vlug even ‘restart battle’ te doen om de perfecte eerste beurt te maken, waardoor een Perfect altijd belonend voelde.

Waar ik wisselvallige meningen over heb zijn het narratief en het level design. Het verhaal kon grappig zijn door de kleurrijke personages die op humoristische wijze op elkaar reageerde, maar andere momenten sloeg de humor niet aan waardoor het eerder ongemakkelijk werd. Een hit en miss, wat dat betreft. De graphics zijn kleurrijk en prettig om naar te kijken, precies wat je van een Mario game verwacht. Wat betreft originaliteit schiet het level design echter tekort. Het gaat voor de standaard Mario level design die je in de meeste games al ziet en qua vernieuwing is het enige wat het deed willekeurige objecten erin gooien (vermoedelijk heeft dat iets te maken met de Rabbid games). Hier had ik wat meer vernieuwing willen zien. Verder is de muziek heel prettig om naar te luisteren. Fijne mixen van melodieën uit de Mario games gemengd met sfeervolle originele tracks.

Het duurde even voordat de game het sterke niveau bereikte waar het op eindigde en het narratief + level design was wisselvallig, maar los daarvan was dit zeker een erg leuke game om gedaan te hebben. Voor zijn sterke strategische gameplay, leuke manier hoe het Mario elementen verwerkt in de gameplay, goede leercurve en leuke boss battles is Mario + Rabbids Kingdom Battle een sterke exclusive die me blij maakte een Switch te hebben aangeschaft.
Momenteel heb ik slechts de eindbaas verslagen en van World 1 tot 3 de bonus missies gedaan, maar ik ga zeker nog tijd maken voor de andere missies en de Donkey Kong DLC.

4/4,5*

Phoew, momenteel bezig met de Ultimate challenges. Ik sta op het punt van opgeven. Zelfs met mijn beste characters en meest effectieve technieken word ik nog herhaaldelijk afgeslacht. Wel heel gaaf dat ze deze optionele uitdagingen erbij gedaan hebben.

Uiteindelijk nog gehaald, Fonzzz002?

Grovonion schreef:
Uiteindelijk nog gehaald, Fonzzz002?

Nope, na bij sommige uitdagingen langer dan een uur vastzitten maar opgegeven. Same goes for the Donkey Kong DLC.

Knap staaltje werk van Ubisoft: de Nintendo-vibe of -magie, zijn characters, schattigheid maar ook veelzijdige, uitgebalanceerde uitdagingen weten te vatten en verwerken in een game. Mario en Rabbids 'werkt' goed. En de humor was erg aandoenlijk.

Heb de game in een weekje uitgespeeld en me super vermaakt. Was niet makkelijk, maar ook niet té moeilijk. Er kwam ook steeds wat nieuws op je bord. Naast het verhaal en zijn collectables ook herspeelbare hoofdstukken, uitdagingen en een resem nieuwe wapens, personages en eigenschappen.

Mijn topteam was Mario, Peach en Rabbid Peach. Rabbid Mario, ik had er geen benul van wat die lijfwacht deed, en de Yoshi-varianten gebruikte ik niet. Maar dat komt misschien nog wel.

Dit is een spel waar iedereen kan van genieten. Je beste vriend, je zus, de rest van de famile. Hardcore en casual gamers en die daar tussenin (zoals ik). Het is vrij simpel, de basis, maar heeft toch ook diepgang en de keuze van tactiek, wapens en personages kunnen weldegelijk een groot verschil maken.

Twijfel tussen 4 en 4,5.

Een vervolg zou fijn zijn! Maar het ziet er blijkbaar niet naar uit. Maar in ieder geval: great job, Ubisoft! Prachtspel!

Leuke game! De basis game is niet heel uitdagend, maar uitdagend genoeg zodat het wel blijft boeien. Het fijne van de game is dat hij lekker snel is. Je hoeft niet uitgebreid te tweaken aan de strategie of samenstelling van je team. Dit is een fantastisch manier om aan xcom te beginnen.

Ben blij dat ik deze game een tweede kans heb gegeven. Heb er nu wat meer geduld voor en dat werkt positief. Ben normaliter niet zo van de turned based games
Zoals het er nu naar uitziet gaat de uiteindelijke score wel worden verhoogd!

avatar van Eraser2
Vorige week opgepikt voor 14,99 op de eshop. Zal trachten er deze week eens aan te beginnen. Mensen in mijn omgeving hebben niets dan lof over deze game. Ben zeer benieuwd.

avatar van Eraser2
Onlangs uitgespeeld en nu bezig met de challenges en de geheimpjes die de game nog te bieden heeft. Zo’n 25 uur op de teller en nog genoeg te doen. Het is een geweldige game met voor mij zeer verslavende gameplay. Op sommige momenten best pittig maar nooit onmogelijk.

Wat ik wel jammer vind is als je de challenges pas na de main game gaat doen je enorm overpowered bent voor een hoop ervan. Hetzelfde geldt voor het halen van een perfect rating voor elke Story missie, dat wordt echt een cakewalk terwijl het je aan de begin van de game de grootst mogelijke moeite kan kosten.

De DLC wil ik hiervan ook graag nog halen.