Mario + Rabbids Kingdom Battle (2017)

Nintendo Switch
Strategy / RPG

Ontwikkeld door Ubisoft
Uitgegeven door Ubisoft en Nintendo

In deze qua speelstijl op X-Com geïnspireerde titel ziet Mario onderweg naar het kasteel van Princess Peach een enorme draaikolk in de lucht. Het duurt niet lang voordat er in enorme hoeveelheden Rabbids uitvliegen, die het hele Mushroom Kingdom op zijn kop zetten. Aan Mario, Luigi, Peach, Yoshi en vier (minder gestoorde) Rabbids, die zich als hen verkleed hebben, de taak om de orde in het Mushroom Kingdom weer te herstellen!.

Heb afgelopen weekend even alles goed bekeken van de E3, waaronder wat gameplay van deze game...

Ik heb wel vaker een afwijkende mening, maar van alle games die uit gaan komen voor de Switch kijk ik hier het meeste naar uit. Het turnbased strategy deel ziet er supergaaf, origineel en uitdagend uit!

Besteld (vanwege korting), maar ben eigenlijk nog niet zeker of dit mijn ding is.

Mijn wel. Komt er een switch volgend jaar (...of het jaar daarop) dan is deze absoluut bij de titels die ik heel erg graag wil. Ik hoop persoonlijk ook dat er een soort multiplayer mode in zit ala Worms bvb. Lijkt me geweldig om tegen elkaar te spelen met 2 of 3 man - maar ook singleplayer heb ik het absoluut voor dit soort tactische games.

En laat me eerlijk zijn...ik ben best ook wel fan van de eerste 3 Raving Rabbids games op de Wii. Heerlijke flauwekul om af en toe eens eventjes tussendoor te spelen en nog altijd bij de beste motion controlled games imo.

Als je die gameplay ziet dan weet ik al dat het goed gaat worden..
Ik denk zelfs dat het een van de grotere game successen van van jaar gaat worden een sleeperhit...
Mario met een wapen... dat hadden ze al veel eerder moeten bedenken..

Mario+Rabbids: Kingdom Battle Was Brutal And I Loved It - GameSpot

Gamespot was ook al in zijn nopjes over dit spel!.

avatar van All Seeing Fish
Dit ziet er uit als een succesje!

Ik heb 'm zojuist ge-preordered (51 euro bij YGZ.nl)

Sommige mensen hebben dit spel al in bezit...
Meld even jullie mening graag !
Ik ben erg benieuwd...

Heb er anderhalf uur op zitten denk ik en dit is right up my alley: Mario en turn based straft gecombineerd. Wat me opvalt is de hoge production value. Het is alsof je een disney tekenfilm kijkt.

Dit is dus n eerste indruk.voor dit soort spellen is wel wat meer nodig om tot een waardering te komen, het battle system lijkt vet maar de zien of het onlogisch of repetitief wordt

Sorry voor typos ben net terug van stappen en is op telefoon

..edit: en nog een paar uur eraan geplakt! Het is een zeer verslavend spelletje!

centurion81 schreef:
Sorry voor typos ben net terug van stappen en is op telefoon

Lekker brak jongen?
maar mooi dat je zo enthousiast bent.
Dit spel lijkt me ook zeer geschikt voor rustig wat potjes spelen in de handheld mode.
Ik zal morgen even naar de Intertoys bellen..

banjo schreef:

Lekker brak jongen?
maar mooi dat je zo enthousiast bent.
Ik zal morgen even naar de Intertoys bellen..

Goed idee Eerste wereld zit er inmiddels op, wat een hilarisch feest was het eindbaasgevecht zeg!

avatar van Brains
Eerste reviews allemaal erg positief.

zucht.... deze week ook maar even halen dan

Dit spel bevalt mij goed hoor, precies zoals verwacht en uitstekend geschikt om rustig wat potjes te spelen in de handheld stand. Het is erg leuk en je moet er echt bij nadenken.. Het is voor mij ook een must om steeds een perfect score neer te zetten.. ja dit werkt erg verslavend.
Even door spelen...

Geniaal spelletje hoor. Ik was eerst niet geïnteresseerd, toch gehaald door de goede reviews en kan nu al niet meer stoppen! Ondanks dat het door Ubi ontwikkeld is voelt het eigenlijk gewoon aan als pure Nintendo-magie.

Ik kan ook amper stoppen als ik het eenmaal heb opgepakt haha...De Mushroom Kingdom is echt zo prachtig gemaakt ook! Nu ergens halverwege de tweede wereld gok ik..Die overigens groter aanvoelt dan de eerste! Ik vind de game trouwens zowel qua fontgrootte als qua graphics beter tot zijn recht komen in docked mode.

Poeh... ik hoe verder ik kom hoe vaker ik word ingemaakt..
Het spel is erg pittig..

Hèhè ook beetje trial and error hè De secondaries van Rabbid Peach en Luigi zijn wel geweldige assets vind ik. Wat je btw evt zou kunnen doen is teruggaan naar een eerdere wereld om min of meer te levelen op de plekken waar Beep-O nu wel bij kan =)

Maarre....Wat zit dit spel goed in elkaar hè, en wmb één van de mooiste iteraties van de Mushroom Kingdom!

Die Beep-O is een ouwe noob...
Maar ik word wel steeds tactischer vooral tegen die konijnen met die grote blokken op hun rug (Bullebakken). Die heb ik nu onder controle en nu die chainchomps nog...

Welke battle bedoel je precies, die met de chainchomp beneden en die konijnen met blokken op hun rug die blijven spawnen?

Ja maar ik ben nu alweer verder... die Chainchomp's helpen je gewoon..!
Ik neem het nu op tegen dat monster konijn...
Dit spel zit echt bom vol leuke details centurion81! die sniper wapens van luigi bijvoorbeeld. en de bom karretjes en de meerdere aanvallen in de lucht waardoor je tegenstander uit het veld vliegt!.
dit spel is gewoon één groot feest...

avatar van Princess Piranha
Echt een heerlijke game. Na het zien van footage en een interview met het team tijdens de E3, werd ik steeds enthousiaster. Je kon zien dat er met veel plezier en liefde aan is gewerkt. En dat merk je ook terug in de game. Inderdaad het oog voor detail zoals hierboven wordt genoemd. Dat zie je terug in de wapens, maar ook de cutscenes, invulling van de werelden, script, muziek.

Gameplay is al helemaal geweldig, zoveel verschillende tactieken die je toe kan passen. Ik vind het heel fascinerend hoe een XCOM achtige game, gemixt met Mario ÉN met Rabbids, zo goed kan werken.

Princess Piranha ben jij nu zo fanatiek bezig met een Ps4 of zo?.... ik vind erg weinig berichten meer van jouw in een Nintendo topic.... maar dat was vroeger anders he..
Heb je al een Switch in bezit..?

avatar van Princess Piranha
Haha, nee nogsteeds een Nintendonerd Ik game alleen veel minder sinds ik ben gaan studeren 3 jaar geleden, werd te druk helaas. En het was zelfs zo druk dat ik nu herstellende ben van een burn-out. Dus daardoor kan ik soms niet zo goed gamen. Ik merk wel dat het sinds een paar weken langzaam terug begint te komen gelukkig. Afgelopen week veel Pokémon Sun gespeeld bijvoorbeeld.

En ik heb zeker de Switch Zelf speel ik Zelda en de andere games kijk ik vooral mee met mijn vriend. Zoals Splatoon 2 en ook deze game. Dus ik krijg nog veel mee van alle Nintendo games.

Ben door wereld 2 heen nu, jeuj! Lang leve Rabbid Peach! In laatste gevecht ongeveer een derde met alleen Rabbid Peach gedaan...De andere 2 luitjes legden wat snel het loodje

Het is pittig inderdaad maar het spel zit zo sterk in elkaar dat je blijft spelen
Elke keer als je game over bent zie je wel weer een andere aanvalshoek...Van boven bijvoorbeeld...
En afstand bewaren bij die grotere konijnen (die dikke stenen dragen) is ook een optie..
Ik speel dit zo een halve dag door..

Ik hoop dat er nog nieuwe levels in het verschiet liggen..
In de vorm van Dlc Ik hoef geen nieuwe wapens maar graag een compleet nieuwe wereld!.
(in het spel dan he).

Arghh heb probleempje met bonuslevel in wereld 3-8..iemand die dat al gedaan heeft? Pm me dan ff dat houdt t hier spoilervrij

Kan oplossing ook niet zo op internet vinden zonder hele walkthrough te moeten kijken

centurion81 schreef:

Ben er al uit - het had te maken met iets wat Beepo nog niet kon