Life is Strange: Before the Storm (2017)

PC / PlayStation 4 / Xbox One / Android / Apple iOS / Macintosh / Nintendo Switch / Google Stadia

Ontwikkeld door Deck Nine
Uitgegeven door Square Enix

Deze prequel op Life is Strange speelt zich ruim drie jaar voor het origineel af - en focust zich op de relatie tussen Chloe en Rachel. In drie episodes kom je meer te weten over hoe de relatie tussen Chloe en Rachel tot stand kwam, en welke gebeurtenissen hen dichter tot elkaar bracht.

nuf schreef:
Verlaging na ep 2

Waarom?

nuf
Manny Calavera schreef:

Waarom?

Nog steeds geen verhaal en rachel en chloe irriteren me nog meer dan in episode 1. Het 'theatrale' was pijnlijk cliché, voorspelbaar, cheesy en saai. Je zou zeggen, waarom speel je dit nog?

LiS was een van mijn favorite games. Ik wil gewoonweg weten hoe dit afloopt, en er zitten her en der nog personages van deel 1, die heel soms nog wat achtergrond kunnen bieden aan het sublieme deel 1.

Jammer. Ik vind Chloe en Rachel aandoenlijk. Zeker richting het einde van episode 2 vond ik ze erg goed klikken. Nog niet op Chloe en Max niveau, maar het kan er mee door.

Vandaag is overigens bekend gemaakt dat Episode 3 op 20 december verschijnt.

nuf
Manny Calavera schreef:

Vandaag is overigens bekend gemaakt dat Episode 3 op 20 december verschijnt.

Toch wel spelen. Kán nOg interessant worden gezien het plot nu eindelijk op gang lijkt te komen

Boeiende laatste episode waarbij ik de band tussen Chloe en Rachel steeds mooier en intenser vind worden, maar tegelijk laat deze game na om in tegenstelling tot het origineel jou als gamer keuzes te laten maken die echt zwaar bepalend zijn. Zelfs de grote laatste keuze die je moest maken maakt eigenlijk niet uit, want beide keuzes zijn wel goed. Het is maar waar je je zelf dan beter bij voelt. Maar verder was dit heel onderhoudend en is het jammer dat het slechts bij 3 episodes blijft. Al krijg ik als Deluxe-koper nog wel een bonusepisode begin 2018 gelukkig, maar dat heeft niks met dit verhaal te maken geloof ik. 1 ding vind ik vaag, waarom eindigt episode 3 met Rachel die in de kelder van Jefferson vast zit? Ik had verwacht dat episode 3 daar sowieso heen zou werken, aangezien dit een prequel op het origineel is?

Het is een beetje lullig om Life is Strange: Before the storm te moeten beoordelen, want automatisch vergelijk je dit met de originele game en dan verliest Before the storm het dik, maar dat is vooral omdat Life is Strange gewoon perfect was. Met afstand dé game die me emotioneel het meeste heeft geraakt in de vele, vele jaren dat ik al game. Ik speelde die game ook pas deze zomer en toen ik klaar was stond Before the storm: episode 1 al op het punt van verschijnen, dus dat was wel lekker. Maar tegelijkertijd ook wennen, want ik kon Life is Strange gewoon binnen een paar dagen uitspelen, maar moest nu steeds 2 maanden op een nieuwe episode wachten. En dat is nogal zwaar omdat deze franchise zo interessant en verslavend is, dat je meteen wil weten hoe het verder zou gaan.

Hoe dan ook, Before the storm is gewoon een hele goede game geworden. Je krijgt maar 3 episodes, wat best jammer is omdat het op deze wijze allemaal wat sneller gaat, maar het is gelukkig wel een fijn verhaal geworden waar je duidelijk je weer erg gaat hechten aan de hoofdrolspelers. Life is Strange kende Chloe en Max, hier is het Chloe met Rachel, het meisje dat in Life is Strange al vermist was. Je maakt kennis met haar en je ziet hoe haar band met Chloe groeit tot heel intiem vlak. Chloe groeit van rebelse puber naar een zelfverzekerde meid en ze trekt Rachel door haar ellende heen. Episode 1 is duidelijk een intro, op zich gebeurt daar weinig. Dat geldt gelukkig wel voor episode 2 en 3, waar je best wel heftige of intieme dingen mee maakt en dit sluit de game in episode 3 netjes af. Mooiste momenten vond ik de zoen tussen beiden en het emotionele gesprek op het bed van Rachel in episode 3. Dat waren momenten die me oprecht raakten en lieten zien hoe krachtig deze serie gewoon is. Wel spijtig dat je op het einde van episode 3 nog een filmpje ziet waar Rachel in de verborgen kelder van Jefferson vast lijkt te zitten, iets wat ik graag in verhalende vorm had willen zien. Ik ging er echt vanuit dat de game naar dat einde toe zou werken, omdat je in Life is Strange daar al gewoon alles over kwam te weten. Misschien dat ze dit in seizoen 2 gaan behandelen? Ieder geval heb ik als koper van de Deluxe-editie nog wel een bonusepisode met Chloe en Max te spelen, die begin 2018 uit zal komen. Kijk er naar uit, maar het heeft niks met het verhaal van Before the storm te maken.

Before the storm is gemaakt door een andere ontwikkelaar, maar qua sfeer en beelden merk je daar niks van. Wel zonde dat ze niet de oude stem van Chloe hebben gebruikt, maar de andere stem wende snel genoeg. Hetgeen wat Before the storm wel duidelijk minder dan Life is Strange maakt zijn de keuzes die je moet maken. Die zijn veelal niet echt cruciaal en maken niet het verschil tussen leven en dood of een goed of heel tragisch einde, wat de originele game wel had. Daardoor is de impact vaak minder heftig. Neem het einde van episode 3, waarbij je kan kiezen om Rachel in te lichten dat haar vader haar biologische moeder wilde vermoorden. Wat je ook kiest maakt eigenlijk niet echt uit, beide keuzes zijn goed. Ook vind ik de dialogen niet altijd even boeiend en lijkt het soms of de maker de episodes wat overdreven lang zit te rekken, zoals de potjes dungeons and dragons spelen die de nodige tijd kosten, maar vooral als opvulling dienen. Ik vind het prima, zit liever zolang mogelijk in deze wereld, maar het is wel een beetje cheap. Maar het zijn minpunten van een verder hele fijne game waar je toch zo weer een kleine 10 uur mee bezig bent. Een uitstekende aanvulling op Life is Strange. Ik kan sowieso niet wachten op seizoen 2.

Life is Strange: Before the Storm krijgt in maart een bonusepisode - Nieuws - InsideGamer

De Deluxe bonusaflevering Farewell komt op 6 maart uit!

Ook komt er die dag een fysieke release van de game te koop, voor wie 'm op schijf wil.

In vergelijking met Life Is Strange is Before The Storm een tegenvaller, maar zodra ik kon ophouden met vergelijkingen maken werd Before The Storm heel vermakelijk. Soortgelijk als Life Is Strange leer je een aantal interessante personages kennen en heb je invloed hoe je op hun reageert. Ditmaal is de hoeveelheid grote keuze momenten voor het verhaal aanzienlijk lager (soms vergat ik zelfs dat ze aanwezig waren), maar je hebt voldoende vrijheid om de wereld naar eigen behoefte te verkennen en er zijn voldoende opties in je reacties naar andere toe om de interacties leuk te houden. Wat mij opviel is dat de game, ondanks dat de 3D models nog steeds niet opmerkelijk goed zijn, een heel mooi gebruik heeft van kleuren waardoor de plekken waar je kwam mooi waren om te bekijken.

Het blijft me verbazen hoe goed ze de personages in het Life Is Strange universum hebben geschreven. Zelfs onbelangrijke zijfiguren, die je misschien niet eens spreekt tijdens je speelsessie, laten toch een indruk achter. Of het nou ligt aan hoe ze eruit zien en klinken, de dingen die ze zeggen, hun lichaamstaal of andere persoonlijke trekjes; de zijpersonages in zowel Before The Storm als Life Is Strange zijn heel leuk geschreven. Voor mij was het hoogtepunt dat je een gehele optionele D&D sessie kon bijwonen (stiekems zat ik te hopen op een alternatief universum waarin Chloe best buddies werd met Steph ipv Rachel).
Ditmaal maak je geen gebruik van tijdbeheersing wat ervoor zorgde dat de game geen leuke mini-puzzels had, of moeilijke keuzes aanbood waarin ik langdurig moest nadenken over welke uitkomst op lang termijn het beste zou werken. De “puzzels” zijn vervangen door simpele taken die meer aanvoelen als het opvolgen van instructies. Dit is zeker een stap terug van Life Is Strange, maar wat ervoor zorgde dat deze taken in Before The Storm alsnog leuk bleven om te doen waren de innerlijke gedachtes van Chloe, die voor leuk commentaar kon zorgen.

Het verhaal en de invloed die je daarop hebt is waar ik de game wisselvallig vind. Voor mij zaten de goede kanten vooral in het leren kennen van nieuwe personages en het verhaal werd vanaf de 3e Episode plots intens, maar omdat de game een prequel is hebben ze zichzelf in een hoek gezet: het maakt niet uit wat voor keuzes je maakt, het einde moet overeenkomen met het begin van Life Is Strange. Dit maakt het verhaal voorspelbaar, geeft je weinig interessante keuze mogelijkheden en van een aardig deel van de personages met wie je omgaat weet je al wat ermee gaat gebeuren, waardoor ze slechts dienen als een herinnering aan wie ze zijn ipv dat het verhaal onverwachte kanten met ze opgaat. Maar mijn allergrootste hinder, waardoor ik na de eerste episode zelfs overwoog te stoppen, is dat ik Rachel simpelweg geen aangenaam personage vind (tenminste, niet zo aangenaam als de game wilt dat ik haar vind.) Ze gaat maar één dag met je om en dan word je al gevraagd om met haar me te gaan om een kleine reis, terwijl je eigenlijk op je studie hoort te zijn, gevolgd door dat Rachel je in persoonlijke familiedrama’s verwikkeld. Het blijkt dat haar vader vreemdgaat, en haar reactie hierop is dat ze het gehele bos platbrand. Een bosbrand die, wat later in de game bekend word, voor veel gewonden en schade heeft gezorgd. Rachel sprak geen enkele vorm van rauw of spijt uit over het gevolg van deze actie, zelfs niet toen ze in het ziekenhuis zat waar meerdere gewonden brandweermannen zaten. Als mij iets soortgelijks zou overkomen in het echte leven dan had ik allang de benen genomen. Persoonlijk vond ik in Life Is Strange Chloe ook onaangenaam rond het begin, maar je kreeg meerdere keren de optie om het met haar oneens te zijn en ze toonde bereidheid te veranderen. Ook voelde ik mij meer geneigd met haar om te gaan omdat er spraken was van een oude jeugdvriend, dat terwijl Rachel voorheen een onbekende was waardoor het minder logisch voelt in zoverre met haar mee te gaan. Dat terzijde, het drama omtrent haar moeder was de twist die nodig was om haar verhaal meer kracht te geven. Dit is het punt waarin keuzes plots moeilijk werden om te maken, voornamelijk de laatste keuze, en er leek geen duidelijk goed antwoord.

Al met al is Before The Storm een hele aardige spin-off/prequel. Het pakt niet het niveau van het origineel, maar dat probeert het ook niet. Het is bedoeld als een kort onschuldig dramaverhaal omtrent Chloe, om meer inzicht te krijgen in haar jeugd en band met Rachel. Ondanks dat ik niet zoveel om Rachel gaf zaten een paar interessante wendingen later in het verhaal, en de zijpersonages waren heel leuk geschreven. Ik ben benieuwd naar de Bonus chapter die in Maart uitkomt waarin je wederom de rol van Max mag aannemen!

De bonusepisode is uit!

LIFE IS STRANGE Before the Storm - Farewell Launch Trailer (2018) - YouTube

Van de week maar eens gaan spelen.

De bonusepisode dus ook gespeeld. Duurde vrij kort, nog geen anderhalf uur. Daarnaast is het ook echt een bonusaflevering, wat betekent dat het geen verhaal is dat wat met Before the storm te maken heeft. Je maakt wel wat kleine keuzes, maar ze hebben geen invloed op het slot. En je krijgt ook geen keuzescherm met je gemaakte handelingen, vond ik wel jammer. Maar het is best leuk geworden, vooral een tripje down memory lane met Chloe en Max die een jaar of 12 zijn en elkaars beste vriendinnen zijn, waarbij Max weet dat ze gaat verhuizen. Veel verwijzingen naar Life is Strange zaken, verder was het niet echt pakkend. Wel emotionele slotminuten rondom Chloe en haar moeder, met het moment dat de spelers van de originele game wel zullen begrijpen. Het was geinig om weer met Max te spelen, wat mij betreft gaat Life is Strange 2 daar mee door, maar ik vermoed dat het een nieuw verhaal wordt. 3/5 voor de bonusaflevering.

Twijfel eerlijk gezegd nog een beetje of ik de fysieke release met de extra's in huis haal of gewoon in een sale op Steam de game binnenhaal (tegenwoordig al vaak voor een tientje). Kijk er echter wel naar uit.

avatar van youngtick
De game met incomplete antwoorden, zal ik altijd zeggen. Je krijgt genoeg te weten, zeker wat betreft Rachel. Qua impact was het geen LIF 1 maar er zaten sterke momenten in deze game. Zoals De opbouw van David (stiefvader van Chloe), terwijl we weten dat hij een loyal dude is (LIF 1). Niet te vergeten de biologische drugsmoeder van Rachel en een walgelijke vader..

De sterkste episode is 1. Daarna werd het minder maar gelukkig niet saai. Als ze de sterkte in Episode 1 hadden doorgetrokken in heel de game, dan kon hij zijn voorganger evenaren. Ironisch genoeg is dit de prequel.

4 sterren.

Net zoals veel anderen was ook ik helemaal weg van Life is Strange (LiS). Leuk verhaal, boeiende personages en een goede soundtrack maakte het een genot. Before the Storm (BtS) doet een dappere poging om dat niveau te halen, maar dit lukt zelden.

Je weet ten slotte al dat Rachel en Chloe toch niet bij elkaar blijven en dat de eerstgenoemde dood gaat. Bij sommige spelers zelfs allebei. Voor Chloe maakt dat wat minder uit, omdat ze een belangrijk onderdeel van LiS is , maar bij Rachel had ik vaak het gevoel van: het zal wel meid. De gespannen relatie tussen Chloe, Joyce en David vond ik persoonlijk boeiender. Ook de vriendschap met Steph en Mikey had van mij veel meer naar voren mogen komen.

Verder vond ik het spijtig dat de game met een paar snelle scenes eindigt. Waarom wordt er niet naar de ontvoering van Rachel toegewerkt? Waarom zien we niet waarom Rachel ineens iets kreeg met Frank? Vooral dat laatste is na de verhaallijn in BtS sowieso een beetje ongeloofwaardig geworden, maar goed.

Het sterkste aan BtS was absoluut de muziek. Die paste perfect in de sfeer en het gevoel dat de game wilde uitstralen. Van de achtergrond deuntjes tot de hardere punkrockachtige nummers, het paste er gewoon goed bij.

Ik heb genoten van deze prequel, maar hij blinkt nergens echt uit. 3,5*

Afgelopen week uitgespeeld - maar ik blijf met een licht teleurgesteld gevoel achter. Niet alleen heb ik zoals een heel deel mensen niet alleen het idee dat mijn keuzes nergens echt ertoe doen, maar ik vond het einde gewoon bizar zwak. Zo snel afgeraffeld dat ik even met verstomming was geslagen. Je gaat dus zo even bewusteloos en als je bijkomt hebben de belangrijkste gebeurtenissen plaatsgevonden en krijg je vlug even een uitleg van Rachel's echte mam? Idem met de paar scenes die hier na nog volgen.

En dat was best jammer - episode 1 vond ik best een mooi opbouw hebben en episode 2 was erg goed - ik vond de 2 hoofdkarakters en de groei naar elkaar toe knap. Maar het had allemaal net wat meer mogen zijn dan 'alleen maar een coming of age' verhaal in krap 6 uur. Zo hadden ze bijvoorbeeld al het thema van de vermiste meisjes hier doorheen kunnen laten lopen als rode draad. Ook de zijkarakters had ik graag wat meer van gezien e.d.

Maar goed - slecht vond ik het zeker niet - en het had absoluut zijn momenten (de D&D sessie vond ik erg leuk gevonden) - alleen miste toch net datgene om er iets speciaals van te maken.

avatar van legian
Ondertussen eindelijk eens uitgespeeld, heb met hier ook weer heerlijk mee vermaakt.

Helaas haalt de game het niet bij het origineel. Een groot nadeel is dat de uitslag al bekend is, dus qua verhaal zijn er weinig verrassingen. Daarnaast heeft de game problemen met de pacing. Met maar drie episodes moeten ze wel wat moeite doen om het verhaal te vertellen, wat erin resulteert dat ze bij vlagen veel snelheid maken. Vooral de derde episode heeft daar last van. Tegelijkertijd zitten er ook veel momenten in dat het allemaal wel wat vlotter gemogen had. Dat had beter gebalanceerd kunnen worden. Van mij hadden ze nog wel een vierde episode erachteraan kunnen maken.

Een ander minpunt is het duo Rachel & Chloe. Waar Chloe & Max duidelijk verschillend waren en voor een leuke dynamiek zorgde, zijn Rachel & Chloe teveel gelijkend. Het haalt de dynamiek uit het duo waardoor het minder aanspreekt dan Chloe & Max. Echter Rachel is als personage dan wel iemand waar ik snel van ben gaan houden, juist omdat ze zo op Chloe Lijkt. Max had meer tijd nodig om mij voor zich te winnen.

Het was heerlijk om Chloe te zien worden hoe ik haar heb leren kennen. Ik ben als een blok voor haar gevallen in het origineel dus ze had mij hier bij voorbaat al gewonnen. Interessant om te zien hoe de relatie met haar moeder en stiefvader zo ontstaat. Daar had van mij wel meer tijd en aandacht aan besteed mogen worden. Maar ook hoe ze dealt met het verlies van haar vader is erg interessant.

Ook Rachel weet mij snel te pakken. Haar invloed en het gemak waarmee ze Chloe meekrijgt is fascinerend. Ook Steph, Mikey, Drew en Frank hebben leuke bijrollen en weten toch een indruk achter te laten. Ook wel leuk om meer van Frank te zien en zijn relatie met Chloe wat verder uit te diepen.

Uiteraard ook hier weer een pluspunt voor de muziek, daar heb ik goed van genoten.

Helaas mist de game de impact die de eerste wel had. Toch is de wereld en zijn personage's blijven hangen na de end-credits en ben ik nog meer van Chloe gaan houden, wat het einde van het origineel nog vervelender maakt.

De bonus episode was niet heel erg bijzonder, maar zodra ik in de woonkamer liep had ik vrij snel door wat er ging gebeuren. Het emotionele einde weet dan toch wel weer te raken. Verder voelt het voornamelijk ook als afscheid van deze personage's.

Bij Life is Strange 2:

nuf schreef:
Net als de eerste LiS spinoff zijn het de personages die niet te harden zijn (Chloe in de onnodige spinoff) die het spel verpesten.

Vond Before the Storm ook minder, maar toch leuk genoeg voor een 3,5*. En vond Rachel Amber erger dan, beiden best egoïstische teenage brats, maar ook wel realistisch toch?
Zelf iig best genoten van de stupid keuzes maken .

avatar van FlorisV
Life is Strange was een fijne game en bevatte een leuke terugspoel-gimmick die Before the Storm niet heeft, maar de voice over van Max was wel vrij gemaakt, met elke keer dat uitzuchten tijdens het praten, terwijl Chloe toch wat natuurlijker klinkt. Before the Storm heeft ook een mooiere soundtrack met een paar erg fraaie gitaarsongs, de beste vind ik de instrumentale track in het hoofdmenu. Daar staat dan weer tegenover dat Chloe nogal een vervelend puberkind is. Het plot probeert vaak drama te forceren door haar tienerwoede flink over de top te laten gaan en bepaalde karakters die zich tegen Chloe keren (zoals haar stiefvader) oppervlakkig te houden zodat het soms echt arme Chloe tegen de rest van de wereld lijkt. Ietwat irritant is ook dat Chloe een soort fapfantasie van de schrijver lijkt, het coole, slimme, rebelse, hippe en mooie meisje waar hij wel wat mee zou willen, met precies de zelfde muzieksmaak en een flinke dosis creativiteit en talent.

Evengoed is het allemaal best vermakelijk, ook met de nodige humor, ondanks de depri toon. En het destructieve pad van Chloe wordt niet goedgepraat. Het is een aparte game waar je er verder geen enkele van tegenkomt. De Quantic Dream spellen van David Cage komen nog het meest in de buurt. Gevoel speelt dus een heel belangrijke rol. Wel is het jammer dat daarbij zwaar geschut wordt ingezet, subtiliteit is blijkbaar ook bij Dontnod een vies woord.

Dit alles klinkt ongetwijfeld negatiever dan dat ik deze game ervaren heb. Voor mij werkte de formule goed en bleef het boeien, ik werd er in gezogen. De belevingswereld van tieners is ook intenser en die volumeknop wordt hier nog extra omhoog gedraaid.

Maar ik heb ook besloten mijlenver weg te blijven van Life Is Strange 2 omdat daarin teveel (ook nog eens erg simplistische en dogmatische) politieke statements in lijken te zitten, wat ik liever niet in games terugzie. Before the Storm zondigt gelukkig niet in dat opzicht, maar grappig is wel alle andere Game Sins ervan te bekijken op YouTube.

Gisteravond de credits van episode 3 zien rollen

Ik moet zeggen dat ik positief verrast ben door deze prequel. Ik miste de rewind-mechanic eigenlijk helemaal niet, denk dat dat voor mij in deel 1 eigenlijk zelf een beetje de vaart/focus uit/van het verhaal haalde. Daarnaast vind ik Chloe een veel leukere protagonist dan Max. Denk dat ik me er makkelijker mee kon identificeren, waardoor ik me ook meer in kon leven. De sfeer van deel 1 was er en ik vond het tof dat alles wat meer down to earth was. Het verhaal, alhoewel het me qua thematiek meer kon bekoren, vond ik een stukje minder dan in deel 1. Ook het tempo werd er soms wat uit gehaald door onnodig lange scènes waarin je light fetch-quest (geen idee hoe ik dit anders moet omschrijven) dingetjes moet doen. Bv eerste stuk in het ziekenhuis, tafel dekken bij Rachel thuis, de motor van de auto maken. Eigenlijk heeft vooral episode 3 hier last van. Het einde was dan weer erg van de lange halen snel thuis. Net alsof ze er nog niet helemaal klaar mee waren, maar dat er een publishing deadline gehaald moest worden. Kon beter.

All in all erg van genoten, binnenkort deel 2 maar eens in een sale halen, al ben ik bang dat ik die een stuk minder ga vinden.

O ja slotopmerking: een grafische remaster heeft deze game qua stijltje echt niet nodig, is juist heel eigen zoals het nu is en ook niet echt gevoelig voor de tand des tijds. Enige waar ze wat aan mogen doen is de gezichts-expressies wat verbeteren denk ik

avatar van Miss.Blonde
De eerste episode gespeeld, was wel leuk, maar niet heel bijzonder. Ik weet ook niet hoe interessant je het kan maken aangezien dit zich in het ''verleden'' afspeelt. Er kunnen geen grote verrassingen of twistwendingen komen, aangezien je weet hoe het verhaal zich zal ontwikkelen en hoe het zal eindigen. Je weet dat Rachel dood zal gaan en Chloe ook (mits je in het eerste deel koos om haar te laten leven). Met die gedachte maakt dit het spel wat zinloos. Het focust dus alleen om de momenten samen met Rachel en de avonturen die ze beleven waarbij je wel keuzes kan maken.

Chloe vind ik daarentegen wel een stuk interessanter om te spelen, aangezien ik Sam wat saai vond. Je kan met Chloe wat leukere wendingen creëren, omdat ze zo rebels is en schijt heeft aan alles.

De 2de en de 3de episode kan ik op één op andere manier niet downloaden terwijl ik wel het volledige spel heb gedownload. Er staat dan steeds dat ik de Season pass heb gedownload waardoor dit conflicten geeft. Als ik dan de add-ons wil toevoegen lukt dit ook niet. Vreemd. Dus ik weet niet of het helemaal zal kunnen spelen.

Miss.Blonde schreef:
Als ik dan de add-ons wil toevoegen lukt dit ook niet.

Kan me herinneren dat ik daar ook mee zat te klooien... Hier soortgelijke vraag. Als je de Pass hebt moet je ep 2&3 idd gewoon kunnen installen vanuit het add-on menu onder de game. Misschien vanuit je library, of anders nog eens checken in de store bij de gamepagina...

avatar van Miss.Blonde
Squall Lionheart schreef:

Het is inmiddels gelukt, dankje! Al had ik wel de hele game opnieuw gedownload waardoor ik nu episode 1 nogmaals moet spelen, maarja

Kan je dit keer betere graffiti-keuzes maken .