White Day: A Labyrinth Named School (2015)

Alternatieve titel: The School: White Day

Apple iOS / PC / Android / PlayStation 4 / PlayStation 5 / Nintendo Switch / Xbox One / Xbox Series X/S

Ontwikkeld door ROI en Gachyon
Uitgegeven door pQube, Arc System Works en ROI

Beginnen op een nieuwe school is nooit eenvoudig. Vooral wanneer er op de school geruchten de ronde doen van bizarre moorden en geestverschijningen. Helaas duurt het voor de nieuwste student van Yeondoo High School - Hui-min Lee genaamd - amper twee dagen tot hij gevangen zit in het schoolgebouw, en hier noodgedwongen de nacht moet doorbrengen.

All Seeing Fish
Dit lijkt mij wel een titel om in de gaten te houden.

Momenteel voel ik weinig motivatie om nog door te spelen. Dit is een run-and-hide horrorgame waarin er gewoon te vaak een vijand achter je aanrent. Je kunt geen 5 minuten de ruimtes verkennen zonder te moeten wegrennen en te verstoppen voor de conciërge, voordat je weer verder kunt gaan. In het begin is het best spannend, maar op gegeven moment werd het heel vervelend. Alsof het spel constant op pauze werd gezet voor je weer door mocht gaan.

Misschien dat ik binnenkort maar eens een new game probeer met de moeilijkheidsgraad op z'n laagst, in de hoop dat de confrontaties minder worden. De sfeer is best sterk en wanneer er dreigingen zijn (buiten de conciërge) dan is het spannend. Ik schrok me voornamelijk de leplazerus toen er plots een geest achter me aan begon te lopen, die maar niet weg wou gaan.