RuneScape (2001)

Adventure / RPG
multi player / online

Ontwikkeld door Jagex
Uitgegeven door Bethesda en Jagex

Deze massive role-playing game draait om een Middeleeuws fantasiethema dat ook speelbaar is zonder te vechten, namelijk door activiteiten te ontplooien van het bakken van een pizza tot het hakken van bomen. De basis van de gameplay bestaat uit de mogelijkheid om via allerlei activiteiten ervaring te verzamelen, die leiden tot het verkrijgen van een level in alle skills. Naast het trainen van je levels zijn er ook 'quests'. Dat zijn opdrachten die vooraf zijn ingesteld. Deze opdrachten kunnen van alles inhouden: boodschappen versturen naar andere mensen, monsters doden, skills gebruiken om voorwerpen te maken, dungeons doorlopen, items zoeken en puzzels oplossen.

avatar van CarealotCarrot
Gek genoeg heeft de upgrade van combat er voor gezorgd dat combat minder leuk was.
Ben ook rond die tijd gestopt. Nu heb je overigens Runescape 2007, waar bepaalde updates niet in zijn doorgevoerd. Zoals de combat en volgens mij ook GE.

tommycool98
De game ziet er niet fantastisch uit maar alleen al denkende aan hoeveel plezier ik hier vroeger mee heb gehad is echt geweldig. Top spel voor een gratis flash game!

SouthParkFan
tommycool98 schreef:

Nee

SeptuSword

Bedankt voor je bijdrage, wil je nu een sticker?

SouthParkFan
SeptuSword schreef:

Bedankt voor je bijdrage, wil je nu een sticker?

Goeie, schrijf ik even op.

Ik heb talloze uren in Runescape doorgebracht, waarvan het grootste gedeelte ook als P2P-speler. Deze game biedt een ongekende variëteit aan mogelijkheden, je kunt interactieve spellen doen met andere spelers, maar je kunt ook quests doen, skills trainen, vechten met monsters en dan vergeet ik vast nog een paar dingen. De game is op alle vlakken uitdagend en blijft dat eigenlijk haast oneindig lang. Ikzelf ben inmiddels afgezwaaid als speler, maar ik koester nog altijd warme herinneringen aan de Runescape wereld.

avatar van GuybrushPeepwood
Ongelooflijk veel gespeeld. Na de zoveelste keer gehackt te zijn en het zwaar voor gewerkte bezit kwijt te zijn geraakt toch maar een punt gezet achter Runescape en Jagex, het bedrijf dat niets geeft om de spelers. Blizzard geeft WoW spelers tenminste hun gestolen items terug. 3,5 ster voor de nostalgie, de vele uren en het weggegooide leven.

GuybrushPeepwood schreef:
het weggegooide leven

Een goede vriend van me heeft tijdens zijn tienerjaren honderden uren in dit spel gestopt.
Op een dag kwam hij dolenthousiast naar me toe: "Ik ben gestopt met Runescape en ik heb mijn account verkocht voor 90 euro!".
Waarop ik zei: "dus dat is de waarde van jouw jeugdjaren, 90 euro?".
Ik heb nog nooit een glimlach zo snel zien wegsterven.

Straf verhaal, Rode Zomerzon! Een beetje herkenbaar, ik heb met 18 ook mijn amiga voor een klets weggedaan, nadat ik er de beste jaren van mijn jeugd mee had verbracht. Nog altijd een wee gevoel van.

Grovonion schreef:

Indien het een troost mag zijn: ik ben niet trots op wat ik toen gezegd heb. Maar er schuilt een akelige waarheid in. Het is extreem vervreemdend om uw jeugdjaren te verkopen.

avatar van wolff
GuybrushPeepwood schreef:

Hatelijk dat het inderdaad op dat gebied vaak te kort schiet. Maarja dat Jagex is altijd al een vaag bedrijf geweest. Gelukkig dat hun grootste fout nog een beetje gedicht is met OSRS.