RuneScape (2001)

Adventure / RPG
online

Ontwikkeld door Jagex
Uitgegeven door Bethesda en Jagex

Deze massive role-playing game draait om een Middeleeuws fantasiethema dat ook speelbaar is zonder te vechten, namelijk door activiteiten te ontplooien van het bakken van een pizza tot het hakken van bomen. De basis van de gameplay bestaat uit de mogelijkheid om via allerlei activiteiten ervaring te verzamelen, die leiden tot het verkrijgen van een level in alle skills. Naast het trainen van je levels zijn er ook 'quests'. Dat zijn opdrachten die vooraf zijn ingesteld. Deze opdrachten kunnen van alles inhouden: boodschappen versturen naar andere mensen, monsters doden, skills gebruiken om voorwerpen te maken, dungeons doorlopen, items zoeken en puzzels oplossen.

avatar van Spawn NL
Veel mensen vinden dit een verschrikkelijke "Game", maar als je het goed bekijkt valt het allemaal best wel mee. Ik heb deze game veel gespeeld een jaar of 5/6 terug en het heeft mij toen best kunnen vermaken.

Dat het er grafisch allemaal niet zo geweldig uitziet (:slecht) en dat alles zeer houterig beweegt is natuurlijk zo. Dit is ook te verklaren want je krijg toegang tot een grote wereld gratis via internet.
Eigenlijk bevat dit spel alles wat andere RPG's ook bevat, je skills verbeteren in vechten en andere overlevings middelen, contacten leggen met mensen, meer geld en beter armour verzamelen het zit er gelijk in.

Een van de grote nadelen vind ik echter wel dat wanneer je dan je geliefde armor bij elkaar hebt gevochten en je daarna het vecht gebied in gaat (wilderness) en je gaat daar dood je alles kwijt bent waar je 3 weken voor gewerkt hebt.

Al met al valt het nog wel mee en krijgt dit internet spelletje 3*** Sterren

0,5
Is dit spel officieel uitgegeven, of is het echt een Internetspelletje?
Iniedergeval vind ik het een trieste game... Ga Gw of WoW spelen, dan heb je nog es een Rpg Hehe

avatar van Martijn
internet spelletje waar je wel voor moet betalen. En waarom is het triest? Het is 10 keer ouder dan WoW. Bovendien is een groot deel ervan gratis.

Ooit gespeeld toen het nog de oude engine had.

0,5
Dit soort spelletjes versta ik niet onder Games. En dat het gratis is maakt me dus helemaal niet uit. Ga hem sowieso al niet meer spelen... Pff en dat het 10x ouder is dan WoW klopt niet voor dit deel. Er staat hier duidelijk Runescape (2001) en WoW komt uit 2004... En met die updates/expansions moet je daar niet echt naar kijken. Maarja, anders heb je altijd nog Guild Wars mensen. Een echte aanrader vergeleken bij dit spel vind ik. Owja en mn stem? 0.5*

martinstegenga schreef:
Ga hem sowieso al niet meer spelen...

Heb je het al ooit uitgebreid gespeeld dan?

avatar van Martijn
guildwars heeft toch een heel andere insteek en een andere doelgroep.

0,5
Het doelgroep van dit spel staat ver buiten mijn groepen van games waar ik van houd...

Maarja, uitgebreid zoveel anders dan de normale dan? ...
Komt toch op hetzelfde neer, dus tja sorry maar mn mening blijft gelijk.

avatar van Spawn NL
Nee maar dat gaat meer over een gewetens kwestie, ik vind dat je niet op de game hoort te stemmen wanneer je hem niet uitgebreid hebt gespeeld.

0,5
Sorry hoor, maar er staat niets van uitbreiding ofzo bij. Verder komt het zoals ik zei toch op hetzelfde neer, en voor mijn mening maakt dat niks uit.

0,5
Snap de hype niet! Veel vrienden van mij zitten daarop, maar ik vind er echt niks aan! Dat hier zoveel mensen hun tijd aan besteden snap ik echt niet! Vind er echt niks aan!!! Mijn cijfer: 0.5/5!!!

0,5
Ik begrijp je heeelemaal Wassup !

Beste spel ooit, mensen die verklaren dat RuneScape een verschrikkelijke game is hebben waarschijnlijk dit spel pas hier leren kennen en ze proberen ons wijs te maken dat het spel niet deugt.

Stem maar voor de lol, dat is toch wat jullie doen.

0,5
Het staat toch maar weer in de flop 100 hé!

0,5
Blij toe Wassup Maarja, Salix als je het zo'n goed spel vind, druk hem dan ook aub in je toptien... En volgens mij heb nog niet zoveel games gespeeld in je leven, aangezien je dit het 'beste spel' ooit vind.
Dat je het spel misschien veel speeld ofzo ok... Maarja, ik zeg ook niet dat ik Css het beste spel ooit vind terwijl ik die toch het meeste gespeeld heb.

martinstegenga schreef:

Met uitgebreid bedoelde ik eigenlijk of je het echt goed gespeeld hebt of je er uren in gestoken hebt.

0,5
Ja, heb er uren inzitten. En veels te veel. Daarom weet ik ook wel wat ik zeg over dit spel. Ook al was het nogal even geleden, ik weet nog steeds dat ik er niet zoveel aanvond en later zelfs bijna begon te haten, wat nu al helemaal het geval is Maarja dat is mijn opinie over dit spelletje.

avatar van Rensie88
1,0
Deze game vind ik tog echt wel minder
Hij ziet er best bagger uit ( gewoon slecht ) en verder vond ik het spel zelf ook heel saai.

1,0 want ik vond hem echt een flop

0,5
Yes dik hard in de floptop Muahaa

0,5
Laat die game nog maar wat lager gaan...

Rensie88 schreef:

Ik ben meer voor de graphics en die kon je hier ver zoeken

Dat zegt al genoeg lijkt me.

Rensie88 schreef:
Ik ben meer voor de graphics en die kon je hier ver zoeken

De graphics zijn hier inderdaad dramatisch, maar je speelt toch geen game om naar de mooie graphics te kijken?

0,5
Als je pixels moet tellen (daar komt het haast op neer) dan heb je mij dit spel niet zien spelen

avatar van Jorge-E
Volgens mij gaat gamen nog steeds om het plezier. Alhoewel ik moet toegeven dat graphics ook belangrijk zijn, maar toch niet doorslaggevend.

avatar van Mart
1,0
Voor mij (samen met Halo) de meest overschatte game ooit. Haast iedereen in mijn klas vind het leuk, en ik kan dat echt niet begrijpen.. Ik heb het een paar keer geprobeerd maar ik vond er geen zak aan. Graphics waren lelijk en het idee van quests doen sprak mij niet aan.

Spelers van tegenwoordig zoeken steeds meer uit naar graphics. Jammer genoeg is in dit spel er geen sprake van.

Wat men wel mist in dit spel is de diepgang van het verhaallijn.

Omdat de graphics laag zijn, hebben spelers die liever hoge graphics hebben, de behoefte niet om het spel langer te spelen dan ze oorspronkelijk wel doen en daardoor vinden ze het spel of te saai of te raar en daardoor stemmen ze er onterechtbaar in deze games.

Mijn mening: spel moet leuk zijn en de graphics zijn niet 100% belangrijk. Als een spel een hele goede graphics kent, dan weet ik dat die spel niet zeer gedetailleerd is net zoals spellen met minder graphics, zoals RuneScape.

Relax
Wat was dit een ongelovelijke saaie game.
Elke keer als ik naar mijn oma op visite ging met me vader ging ik dit spel spelen op haar computer.
Ja thuis af en toe ook als ik me kapot verveelde.. maar hierdoor werd het juist erger.

Al mijn vrienden waren spannend lvl 80 enzo.. ik had in principe slappe lach om het feit dat ze zo hoog konden komen.
Ik was lvl 30 ofzo en toen was ik maar gestopt...

Ik zat de heletijd te minen, blacksmitten.. mage worden.. en miljoenen kilometers omlopen.
Geen reet aan..

avatar van P8rb
verschrikkelijk saai

0,5
Sjong, waarom heeft ie eigenlijk 2.54 wanneer zoveel mensen het een baggerspel vinden.... Omlaag dat ding

0,5
Ik snap wat je bedoeld martinstegenga.
Omlaag die score!!!

avatar van Jorge-E
Omdat al die oblivion groupies 5 sterren geven.