RuneScape (2001)

Adventure / RPG
online

Ontwikkeld door Jagex
Uitgegeven door Bethesda en Jagex

Deze massive role-playing game draait om een Middeleeuws fantasiethema dat ook speelbaar is zonder te vechten, namelijk door activiteiten te ontplooien van het bakken van een pizza tot het hakken van bomen. De basis van de gameplay bestaat uit de mogelijkheid om via allerlei activiteiten ervaring te verzamelen, die leiden tot het verkrijgen van een level in alle skills. Naast het trainen van je levels zijn er ook 'quests'. Dat zijn opdrachten die vooraf zijn ingesteld. Deze opdrachten kunnen van alles inhouden: boodschappen versturen naar andere mensen, monsters doden, skills gebruiken om voorwerpen te maken, dungeons doorlopen, items zoeken en puzzels oplossen.

avatar van CarealotCarrot
Gek genoeg heeft de upgrade van combat er voor gezorgd dat combat minder leuk was.
Ben ook rond die tijd gestopt. Nu heb je overigens Runescape 2007, waar bepaalde updates niet in zijn doorgevoerd. Zoals de combat en volgens mij ook GE.

De game ziet er niet fantastisch uit maar alleen al denkende aan hoeveel plezier ik hier vroeger mee heb gehad is echt geweldig. Top spel voor een gratis flash game!

SouthParkFan
tommycool98 schreef:

Nee

avatar van SeptuSword

Bedankt voor je bijdrage, wil je nu een sticker?

SouthParkFan
SeptuSword schreef:

Bedankt voor je bijdrage, wil je nu een sticker?

Goeie, schrijf ik even op.

Ik heb talloze uren in Runescape doorgebracht, waarvan het grootste gedeelte ook als P2P-speler. Deze game biedt een ongekende variëteit aan mogelijkheden, je kunt interactieve spellen doen met andere spelers, maar je kunt ook quests doen, skills trainen, vechten met monsters en dan vergeet ik vast nog een paar dingen. De game is op alle vlakken uitdagend en blijft dat eigenlijk haast oneindig lang. Ikzelf ben inmiddels afgezwaaid als speler, maar ik koester nog altijd warme herinneringen aan de Runescape wereld.