Yakuza 0 (2015)

PlayStation 3 / PlayStation 4 / PC
Fighting / RPG

Ontwikkeld door Sega
Uitgegeven door Sega

Yakuza 0 is een prequel van de langlopende serie die zich afspeelt in de criminele onderwereld van Japan. Dit nieuwe deel introduceert het hoofdpersonage Kazuma Kiryu en vaste waarde Goro Majima, terwijl ze al vechtend doorheen Tokio en Osaka door de rangen van de Yakuza stijgen. Tijdens je avontuur kan je van alle zonden proeven, die het Japan van 1988 te bieden had: Beleef talloze avonturen in de gedetailleerde, neon verlichte wereld van Yakuza 0, gaande van disco's en hostess clubs tot klassieke SEGA arcades.

prachtig. verder hoop ik een keer op een spin-off voor kazama-san.

Begint intussen wel een beetje ingewikkeld te worden. Dus dit is een prequel op de originele twee delen? Dan heb je Kiwami en Kiwami 2 die dus remakes zijn van de eerste twee delen op de PS2? (...komen dus ook netjes op mijn lijst te staan). En dan heb je dus al een deel spin-offs die nooit in Europa verschenen zijn? Ook eentje die zich in de 19de eeuw afspeelt en hier nooit is verschenen? En ook deel 6 is net uitgekomen.

Tjonge jonge. Ik heb deze week deel 3 eens opgegraven (heb 4 en Dead Souls ook in de kast staan) maar het ziet er naar uit dat ik nog wel even bezig ben met de Yakuza reeks.

avatar van dr channard
Zeker niet teleurgesteld dat ik dit spel heb gespeeld. Japan is toch wel een plaats die ik nog altijd op mijn to go list heb staan, en dit spel is verdomme zooo Japans. Het vechtsysteem zit lekker, de zijmissies zijn grappig en het spel zit vol met nevenactiviteiten die je uren zoet kan houden, maar de grootste reden die me gewoon deed verder spelen was toch wel het verhaal. Man dat was zo bijster interessant en zat zo goed in elkaar. Voice Acting is ook gewoon subliem te noemen.
Zeker een aanrader hoor. 4*

avatar van wolff
In het verleden nooit de Yakuza series gespeeld (had geen Playstation) nu toch maar even gedaan en gelukkig maar. Wat een fantastisch spel! Het spel ziet er geweldig uit, heel mooi hoe levend ze Japan hebben gemaakt met de nodige humor en geinige karakters die je tijdens het spelen tegenkomt. Dit is een spel waar zijmissies zeker geen 'chore' zijn. Ook alle actieviteiten eromheen zijn erg leuk, dingen die je ook niet verwacht in zo'n game. Ik zal zeker zo nu en dan nog even het spel oppakken om mijn completion % op te hogen. De storyline is indrukwekkend met de lange speelduur, sublieme voice actors en geniale plottwists. De cinematografie in de cutscenes is ook oogstrelend, veel cutscenes leken uit een heel gave film. Ik had serieus moeite met ophouden met spelen omdat er een cliffhanger was of iets dergelijks. Het vechten is ook netjes gedaan, doordat je steeds nieuwe dingen leert blijft het interessant. Ook geinig dat ze producten als Japanse drank gelicenseerd hebben, er zijn veel van dit soort kleine details in het spel die het nog net iets gelikter maakt.

Ik vergeet vast een hoop, maar fantastisch. Gelijk in mijn top 10.