Call of Duty: WWII (2017)

PC / PlayStation 4 / Xbox One
single player / online

Ontwikkeld door Sledgehammer
Uitgegeven door Activision

Begeef je aan de frontlinie gedurende de mars van de geallieerde strijdtroepen richting Duitsland in 1944 en 1945. In de single player campagne neem je deel aan diverse veldslagen in onder meer Frankrijk, België en Duitsland. Je beleeft de strijd voornamelijk door de ogen van soldaten Ronald "Red" Daniels en Robert Zussman.

Ik heb een pro, 120mb internet, 4k TV.
Kennis heeft een xbox one x.
Zie trouwens dat internet er vol mee staat.

Nou dis dus niks.

Niet al te veel zeg maar gerust.

Kruisje.

Niet uit te zetten, wat natuurlijk begrijpelijk is want waarom zou iemand zoiets willen: een rauwer realisme WOII interpretatie ervaring benadering zonder onnodige opsmuk die bovendien meer teruggrijpt naar de uitstekende spellen van weleer die dit thema ook al naar volle tevredenheid wisten vorm te geven zonder dat alles.

Kortgezegd oftewel:

Gappies gewoon knap neer zonder fratsen.

Muziekske erbij.

Nou speel ik normaal gesproken geen Call of Duty, uiteraard.

Kan me niet veroorloven dood betrapt te worden met zoiets.

En je zal toch zeker wel weten wat te verwachten zo onderhand.

Maar gezien de terugkeer naar deze gekende thematiek wilde ik het op den duur toch weer een kansje geven, slecht idee misschien, want waar is de play game in mijn gameplay.

Eigenlijk gebleven.

Scheelt dat ik me onlangs ook een dikke 2TB HDD aangeschaft had die momenteel als in levering bevredigend staat te ronken als een beest onaantastbaar anders moest ik den dees met z'n schaamteloze tachtig gig er eigenlijk nu gelijk weer afknikkeren ook.

Op deze manier kan ik het wel rustig laten staan en misschien in een later stadium alsnog een kansje geven, tegen beter weten in wederom.

Medal of Honor: Frontline met z'n ongekende sfeer en zaligmakende muzikale omlijsting is sindsdien nooit meer overtroffen en dat gaat natuurlijk ook niet meer gebeuren.

Deze paden allemaal wel finaal platgetreden.

Leuk nog eenmaal zo'n terugkeer met de grafische standaard van hedendaags maar echt interessant nee allemaal niet echt.

avatar van Sateck
Zo, zojuist uitgespeeld. Ik ben niet zo’n multi player gamer. Dus voor mij is het nu wel klaar. Ik heb me zeer vermaakt. Grafisch echt geweldig! Zeker de cutscenes is tot nu toe het mooiste wat ik ooit heb gezien. Veel spektakel en verrassend veel afwisseling met actie/stealth etc.

Het verhaal was ook mooi, al mocht het einde van mij wel wat beter. Ik hoorde al iets over auswitch, dus had daar veel van verwacht. Dat viel dus wel tegen.

avatar van MJP10
WaW is gewoon vele maten beter. Dit is gewoon troep wat ze verkopen. De singleplayer wordt per Call Of Duty minder en ze focussen zich steeds meer op de multiplayer. De gekke pakjes en gekleurde wapens; Ik heb er niks mee. De jeugd vindt het fantastisch dus dat zal nog wel even blijven. Call of Duty was tot en met Black Ops I leuk. Vanaf dat punt is bergafwaarts gegaan.

Ik weet wel dat je een game niet op de gehele serie mag afrekenen, maar dit is gewoon slecht.

Sateck schreef:
Ik hoorde al iets over auswitch, dus had daar veel van verwacht.

Is Auswitch familie van The Blair Witch?

Sorry, vind dat altijd heel pijnlijk als die naam fout wordt geschreven. Auschwitz.

Op gebied van singleplayer vindt ik MW stukken beter. Maar op multiplayer is dit veel malen beter. De grootste pluspunt voor mij is dat ik het liefste op hoog tempo speel en hier is het stukken hoger dan bij MW waar het vol zit met vervelende campers die je met een sniper met één schot doodt. Ik heb ook de indruk dat er meer niveau verschil is tussen gamers dan bij MW want bijvoorbeeld bij free for all heeft de winnaar 30 punten de laaste 8 punten en dat is een groot verschil Dus hier kan die laatste het opnemen tegen betere gamers om zelf ook misschien veel beter te worden. Want vroeger was ik altijd bij de laatste maar nu zit ik bijna altijd in de top drie dus oefening baart kunst. De maps vindt ik ook veel beter omdat ze stukken kleiner zijn (dat is gunstig voor het tempo) de enigste map waar ik een hekel aan heb is Gustav canon omdat deze te groot is en ik geen overzicht heb waar iedereen zit want er komt altijd een schot uit het niets. Shipment is mijn favoriet omdat je hier echt als een gek losgaan. Mijn enigste kritiek op de multiplayer is uit de lootboxen komen vaak dingen die ik al lang heb.

avatar van Duke Nukem
Het hakenkruis is blijkbaar geweerd uit dit spel?

SeptuSword
Duke Nukem schreef:
Het hakenkruis is blijkbaar geweerd uit dit spel?

Echt? Zullen de Azteken en de Maya's wel weer een hoop te zeuren hebben straks

Ja, net zoals met Battlefield V.
Ah ja, in het belang van politieke correctheid poetsen we de geschiedenis toch een beetje op?

SeptuSword
Ergens blijft het een gevoelig teken. Voornamelijk in Amerika zijn ze voor alles enorm gevoelig, ik denk dan ook dat zij (en mogelijk zelf ook in Duitsland) als groot doelgroep van FPS games de reden zijn voor het verwijderen van het embleem. Vroeger was dit natuurlijk nooit een probleem maar tijden veranderen, voornamelijk dankzij social media en dat hebben wij helaas maar te accepteren.

Kijk maar naar toekomstige ontwikkelingen waarin je characters kan maken en kiezen kan tussen vrouw/man. Dat gaat ook een nieuwe benaming krijgen.

SeptuSword schreef:
Heel binnenkort kan je waarschijnlijk ook kiezen voor een transgender of seksloos karakter.

Maar terug naar het hakenkruis, ik vind een W.O.II spel zonder hakenkruizen (maar met een soort normaal kruis) te stom voor woorden. Je ziet in oorlogsfilms toch ook gewoon de hakenkruizen, dat is toch alleen maar historisch correct?

Duke Nukem schreef:

This Is Why There Are Black Nazis And No Swastikas In 'Call Of Duty: World War 2' Multiplayer - forbes.com

Het zit niet in de multiplayer, wel in de singleplayer (in de meeste landen dan), maar bv die hypergevoelige Duitsers censureren bijna alles in eigen land.

Ik vind het ook krankzinnig dat dit eruit is gelaten in een WO II game. Hoe verzin je het.

Ik heb geen andere game WWII zo mooi neer zien zetten tot nu toe. Het is best een meeslepende campaign, alleen ben ik ook weer niet helemaal weggeblazen. Wel op het gebied van graphics, want die blijven per deel maar mooier en mooier worden.

Maar ik ben gewoon niet zo'n WW2 fan. Althans, in alle jaren is deze setting wel aardig uitgemolken. Het is helaas weer the usual: Normandie > Parijs > Rijngebied. Ik ben nu toch wel eens toe aan iets unieks/onbekends in deze setting (en ook anders dan de pacific, italie en tank gevechten in Noord Afrika ).

Multiplayer was ik snel klaar mee. Ik blijf de moderne tijd toch leuker vinden in multiplayer shooters.

Zombies heb ik 1 potje gespeeld. Deze duurde 1.5 uur omdat ik met 3 level 1000 gasten speelde dus dat was wel lachen, maar smaakt niet naar meer.