Destiny 2 (2017)

PC / PlayStation 4 / PlayStation 5 / Google Stadia / Xbox One / Xbox Series X/S
multi player / online

Ontwikkeld door Bungie
Uitgegeven door Activision

Het verhaal speelt zich één jaar na de gebeurtenissen uit Rise of Iron af. Een militaire factie, genaamd Red Legion, plegen een coup op The Last City - dit alles onder leiding van hun commandant: Dominus Ghaul. Hij slaagt erin de Guardians hun krachten te ontnemen, waardoor deze zich noodgedwongen moeten terugtrekken. De Guardians moeten zich vanuit The Tower hergroeperen en hun krachten hervinden op de tegenaanval tegen Ghaul en zijn leger in te kunnen zetten.

Sinds vandaag in open beta in Blizzard.net (of hoe het tegenwoordig ook heet). Ik was nieuwschierig of mijn systeem (quadcore 3,2ghz met een GTX 750 TI en 8GB ram) het kon draaien en dat deed het zelfs heel behoorlijk. Weliswaar op medium maar toch...zag er ook allemaal best behoorlijk uit. De eerste heb ik eigenlijk nooit gespeeld maar misschien dat ik deze wel eens een keertje oppik aan budget prijs.

avatar van Aazhyd
Ik ben meer geinteresseerd in de game play. Hoe speelt-ie? Kun je het vergelijken met andere shooters?

Aazhyd schreef:

Heb maar hooguit een half uurtje gespeeld - dus bizar veel kan ik er nog niet over zeggen aangezien ik nog geen abilities e.d had (of althans niet dat ik me bewust was) - maar in essentie speelt het inderdaad (op het begin althans) als een 'standaard' sci-fi shooter. Ik neem aan dat op moment dat deze in het spel komen en je effectief in het MMO gedeelte rondloopt (dit was een instance / tutorial) het spel toch wel weer anders aanvoelt. Maar het ging bij mij dus meer om even te kijken of ik het wel of niet kon draaien.

Vind het wel bizar dat je echt helemaal niets mee kan nemen uit deel 1. Terwijl deel 1 een project was die tien jaar ondersteunt zou worden.

avatar van threeohthree
Aazhyd schreef:

Soepel. Heel soepel. Ik zou beetje zeggen Halo meets WoW. Qua shooter Halo met abilities in combinatie met het MMO systeem van WoW waar je samen met andere mensen een raid kan verslaan of PvP (op pc niet aan te raden atm door aim assist). Heb enkel wat PvP kunnen doen en de eerste missie, en de game is zeer goed geoptimaliseerd en voelt als een soepele shooter waarbij je erg mobiel bent. Abilities zijn ook niet over-done zoals bij bv Quake Champions (of in mindere mate OW). Je kan abilities maar heel sporadisch gebruiken (voor m'n gevoel 20/30 sec cd) waardoor het schieten gewoon heel erg belangrijk blijft.

Als vanouds. Meer van hetzelfde? Ja!! Maar dat was zo goed en daarom weet ik nu al dat ik hier weer wat jaartjes van ga genieten!

Mocht nog iemand opzoek zijn naar een clan (xbox one), stuur me een PM. We zijn toegankelijk, hulpvaardig en geen verplichtingen

Remi
Zijn er mensen die dit spel spelen op de PlayStation 4?

@Remi
Jazeker, het knalt weer heerlijk weg! Wilde 'm aanvankelijk niet halen, maar kon het weer niet laten..

Merijn82 schreef:
@Remi

Ik ben echt verschrikkelijk enthousiast. Nooit het eerste deel gespeeld, maar het speelt inderdaad echt heerlijk weg.
Ik ben nog met de campagne bezig, maar ik weet zeker dat ik nog wel een tijdje zoet ben met Destiny 2.

Rujar schreef:

Ja dat zeggen ze wel vaker. Doen ze gewoon om de hype groter te maken.

All Seeing Fish
Wat is Destiny precies, is het coop met elkaar of online tegen elkaar, is campain en online van elkaar gescheiden?

All Seeing Fish schreef:

Als ik het goed zeg is Destiny een online shooter waar je, buiten de campagne, coop met elkaar speelt om items vrij te spelen. Ook kun je online tegen elkaar, maar dat is 4 tegen 4.

avatar van The_CrY
Is dit vooral leuk als je het met je vrienden speelt, of valt het ook aan de raden aan een single-player FPS fanaat?

Remi
Ik speel het alleen en het is zeker aan te raden om het (ook) alleen te spelen. Heb ondertussen wat mensen leren kennen en zit nu ook bij een clan. Juist omdat ik verder niemand goed ken, heb ik ook geen verplichtingen om aan bepaalde activiteiten deel te nemen.

Remi
Ondertussen is de eerste DLC, Curse of Osiris, uitgekomen. Helaas viel deze best tegen vanwege de korte duur. En dat te bedenken dat de eerste en tweede DLC bij elkaar €35 kosten.

Tot nu toe alleen wat multiplayer gespeeld en ondanks dat ik zelf niet heel goed ben in dit soort snelle shooters kan ik mij er wel mee vermaken. De campaign wil ik echt even voor gaan zitten dus heb dat nog niet echt aangeraakt. Voor mij is dit een prima game om iedere keer een aantal potjes te doen en het dan weer weg te leggen.

Eindelijk de Leviathan Raid gehaald

avatar van Mithrandir
Geweldige game weer, dezelfde ingredienten als in deel 1, die me ook zeer goed bevallen was. Het nieuwe wat ik tot nu toe ben tegen gekomen is de Gambit mode, een gamevariant op de crucible waar je Infamy points kan scoren, waar je in Crucible Glory points verzameld. De eerste Raid eral op zitten, die zeer interessant was, met behoorlijk vette beloningen. Shaders kun je nu altijd gebruiken, niet zoals in deel 1 waar je moest wachten totdat je de main game had uitgespeeld. Alleen jammer dat je vanuit deel 1 niks overneemt naar deel 2, aangezien ik genoeg bij elkaar had gesprokkeld om in deze game te gebruiken, zoals mijn Gold/Silver shader
Trophies in deze game "lijken" me makkelijk te halen, want de Trophies tot dusver zijn erg makkelijk te snacken en vreemde keuze dat er maar 9 Trophies te halen zijn plus de Platinum Trophy.
Maar nu even mijn dingen doen en straks weer verder, net zoals in deel 1 , vind ik de Raid mode het tofst.

Met de nieuwe update beyond light is ook onze clan herrezen na enige afwezigheid.
Wij zijn een leuke clan, zonder al teveel verplichtingen, maar willen wel gaan Raiden. Ben je geïnteresseerd om te joinen en nabij light lvl 1230, stuur een PM

Edit: Xbox

Ben er weer een jaartje uit geweest, maar met de terugkomst van Kings Fall Raid zit ik er weer helemaal in. Moet Bungie toch wel nageven dat ze dat goed doen hoor. Blijft gewoon een fijne game om op te pakken en samen te spelen.

avatar van Aazhyd
Deze ook eens opgepakt. Speelt heel aardig, maar oh jee, wat veel disconnects. Echt heel beroerd.

Aazhyd schreef:

Speel al jaren, nagenoeg geen last van

Waar speel je op?

avatar van Aazhyd
PC. Bij andere spellen heb ik geen issues met connectivity.

Meestal tussen potten door, bijvoorbeeld als ik in de Tower ben. Bijna elke sessie vliegt de connectie er wel 1 of 2 keer uit. Eén keertje tijdens een pot eruit gegooid.