God of War (2018)

PlayStation 4 / PC

Ontwikkeld door Sony
Uitgegeven door Sony

Na wraak genomen te hebben op de Olympische Goden leeft Kratos samen met zijn zoon, Atreus, in afzondering in de wereld van de Noorse Goden. Dit is een wrede wereld waar allerlei verschrikkelijke monsters en krijgers wonen. In deze wereld moet hij zijn zoon leren om zichzelf te beschermen van al de verschikkingen in de wereld. Dit deel is het eerste deel van de tweede fase in de God of War-serie: de Noorse mythologie.

Fonzzz002 (crew)
IGN had, soortgelijk als de KO forums op deze site, KO polls gestart voor "Greatest Game Of Alltime". God Of War heeft uiteindelijk deze titel gewonnen!.

Daarmee is Grand Theft Auto 5 op de 2e plek eindigt. Games als LOZ: Breath of the Wild, GTA San Andreas, Bloodborne, Batman Akham City, Witcher 3, en Call of Duty Modern Warfare stonden in de halve/kwart finales.

avatar van Nomak
Kratos is echt wel DE ultieme badass, niet normaal..

Na tientallen keren proberen eindelijk die laatste Valkyrie verslaan en daarna onmiddellijk begonnen aan een new game +.

Wel jammer dat je bij het begin van een new game + al meteen de chaosblades hebt. Dan mist er halverwege het spel toch een speciaal moment denk ik..

avatar van drezic
Wauw, wat ziet deze game er goed uit zeg! Voor het eerst sinds RDR2 weer eens weggeblazen door de graphics. Ik ben nog maar net begonnen en eigenlijk is het mijn genre niet (eerste gow game die ik speel ondanks dat ik ps2 en ps3 bezit) maar dit is wel vet hoor. Heel mooi uitgewerkt. We gaan lekker verder!

Heb hem ook gekocht voor de ps5 (speciaal op gewacht) ga vandaag maar eens aan beginnen! De PC gamers mogen er straks ook mee aan de slag. Ik moet zeggen dat wat PlayStation met zijn exclusies uit de console weet te persen echt een prestatie op zich is.

avatar van John Milton
JM weet helemaal van niets, en liet dit altijd maar wat aan zich voorbij gaan. maar wetend dat ik hem straks kan spelen op PC en na het zien van de trailer, ben ik toch wel behoorlijk lekker gemaakt.

Wat ik wel echt minder vind t.o.v. deel 3 is dat het grooteske er wel af is. Weinig epische gevechten tegen verschillende goden. Het verhaal leent zich er misschien ook niet voor, hoewel we dat in het volgende deel wellicht wel kunnen verwachten. Voor de rest verveeld de game echt geen moment, met tot het einde toe echt een goed verhaal. Mooie inleiding tot het volgende deel!

Prima game en van genoten. Had toch meer verwacht, wellicht was de verwachting te hoog.

Vond de variatie in vijanden tekort schieten en tevens de diversiteit kwa omgeving.

Dit was mijn eerste GOW ervaring en durf wel de conclusie te trekken dat dit niet de system seller zou zijn voor mij.

Ondanks dat interessant verhaal.