Darksiders III (2018)

PC / PlayStation 4 / Xbox One / Google Stadia / Nintendo Switch

Ontwikkeld door Gunfire
Uitgegeven door THQ Nordic

Dit derde deel in de Darksiders -reeks is een actie hack & slash game vanuit een third-person perspectief. Ditmaal speel je als Fury, de zus van de andere drie Four Horsemen of the Apocalypse. Zij is de meest onvoorspelbare en raadselachtige van het kwartet. Fury vecht door middel van haar zweep en magie. Dit deel loopt parallel met de verhaallijnen van de vorige twee delen. Fury haar queeste is het vernietigen van de Seven Deadly Sins.

Hier twijfel ik een beetje over. Deel 1 vond ik erg goed, deel 2 nog beter (ook al heb ik hem maar voor de helft gespeeld op de pc en toen mijn saves kwijt geraakt) en deel 3 ziet er...tja...'more of the same' uit? Of een poging tot?

Ik krijg de indruk ze wel heel hard proberen maar net niet het niveau van de 2 vorige halen. (Afgaande op het half uurtje wat ik gespeeld heb, heel in het begin, bij een vriend en de diverse youtube videos). Toch wel eentje die ik vroeg of laat wel eens zal aanschaffen (al is het vanwege de combat en het grafisch design van de vijanden en hoofdkarakters), al zal het eerder budget zijn. (En ik vrees dat het redelijk snel in een of andere budgetbin te vinden zal zijn).

avatar van JacoBaco
Vanaf september gratis in de Playstationstore als je Playstation Plus bezitter bent.

Lang niet zo goed als Darksiders 1 of deel 2 maar dit deel heeft wel zo z'n charme.
De levels zijn vaak compacter spelen af in riolen en ruïnes wat ik zelf opzich wel fijn vind.
Het heeft nu wel wat weg van Lost Planet: Extreme Condition (2006)