Spider-Man (2018)

Alternatieve titel: Spider-Man: Remastered

PlayStation 4 / PlayStation 5 / PC

Ontwikkeld door Insomniac

Deze game vertelt een nieuw verhaal over Spider-Man en heeft niets te maken met de films en/of stripverhalen van de superheld. Je speelt zowel een meer ervaren Spider-Man, als zijn alledaagse alter-ego Peter Parker. De game speelt zich af in een sandbox van het hedendaagse New York City, dat je zal kunnen ontdekken via onder andere web-slingeren, muur klimmen en parkour. Tijdens gevechten kan er buiten je verschillende krachten ook gebruik gemaakt worden van de omgevingen.

Deze game ziet er geweldig uit, schitterende graphics zeg!

Zet het maar alvast in je agenda, want op zeven september 2018 komt deze Spidey uit.

Ook weer zoiets van 'eigenlijk weinig interesse want er zijn al zodanig veel (en zelfs vaak goede) Spidey games dat ik er niet echt warm voor loop' - en dan zie ik de trailers en denk ik 'hoppa laat maar komen'. Ziet er inderdaad geweldig uit.

avatar van Maiky
Kan niet wachten tot ‘ie ook op PC uitkomt... Dat gameplayfilmpje op YouTube ziet er uitstekend uit. Laten we er maar het beste van hopen!

Enige game waar ik enigszins naar uitkijk op het moment.

Niet perse een Spider-Man fan.

Of Batman fan.

Maar hoe dan ook is Arkham Knight wel een van de lekkerste games die ik heb gespeeld deze generatie.

Dit lijkt wel een vergelijkbare kant op te gaan.

Daarnaast heeft Insomniac natuurlijk ook al wel ruimschoots bewezen voor lekker flitsend vloeiende actie garant te kunnen staan.

Vandaar dat ik en enkelen met mij wel geneigd zijn er enig vertrouwen op na te houden wat betreft de uiteindelijke uitkomst van dit project.

Eerste reviews druppelen binnen en laten een relatief uitermate positief geluid horen.

Zoals wel enigszins te verwachten was.

Op de een of andere manier.

Toch maar eens kijken dus of een man hier en daar wat losjes kan hosselen.

Een van deze dagen.

Want deze wil ik binnen nu en niet al te lange tijd toch wel even gaan spelen meen ik.

Remi
Ik ben ook wel erg benieuwd naar deze versie. Toch houdt iets mij tegen om de volle mep hiervoor te betalen. Nog even afwachten en woe weet..

Maiky schreef:

Is ie bevestigd voor de PC dan?

Eerste reviews zijn inderdaad erg goed. nu.nl geeft bijvoorbeeld 4,5/5 en vergelijkt het met de Batman Arkham games, een reeks die ik erg goed vind (althans deel 1 en 2). Jammer dat ik deze niet kan spelen omdat het een exclusive is

avatar van Maiky
Glacius schreef:

Is ie bevestigd voor de PC dan?

Nee. Daarom moeten we er maar het beste van hopen!

...of gewoon een PS4 kopen? Ik koop me end-of-gen wel eentje als zowel de console als de games geen drol meer kosten met een mik exclusives die gemist heb (gokje - een dertigtal games die ik ECHT wil spelen die niet op de xbox of PC zijn).

In ieder geval ziet het wel prima uit. Dat ie geen slechte reviews ging krijgen zag je van ver al aankomen. Want a) kan je niet maken als tijdschrift of media outlet, Sony's grote herfstgame even genadeloos de grond gaan inboren, daar gaat dan je toeslag en je extraatjes en b) je moet natuurlijk wel dezelfde tred aanhouden als de rest van de concurrentie. Dus op de reviews zat ik niet echt te wachten. (doe me dan maar de Indie en B game reviews die toch wat eerlijker besproken worden.

Maar laten we eerlijk zijn - het ziet er ook gewoon erg goed uit - in de eerste instantie (want kijken doe ik de reviews op Youtube wel, maar meer om een idee van de gameplay te krijgen) kreeg ik heel vaak wel de indruk dat ik met een soort van re-skin van Arkham City te maken had (maar dan in volle daglicht) maar toch heeft het zijn eigen charme wel - alleen toch al de vrij unieke manier waarop bvb Spider-man vecht (erg beweegbaar en acrobatisch t.o.v Batman, die soms toch wat meer van een menselijke tank had), en ook de legio trucjes en upgrades die je kan doen met zijn webshooters vind ik erg leuk om te zien. Ook (spoiler? Denk het niet?) het idee dat in het spel zelf meerder unieke outfits uit de carriere van Spider-man kan unlocken die allemaal een unieke special ability hebben vind ik uitstekende additie. En dat hele webslingen en webgliden mag idd wel wat weg hebben van Batman maar ach...daar was het leuk en het ziet er hier ook meer dan uitstekend uit, alleen al vanwege de andere setting.

Ik ben dus meer dan benieuwd naar dit spel. En laat me eerlijk zijn. Hele hele Spider-verse heeft een zodanig grote keuze aan karakters, (zowel aan de goede als de slechte kant) dat er meer dan voldoende interessante mogelijkheden zijn voor een deeltje 2 of 3 in de toekomst. Want weten dat dit verkoopt en er wellicht een vervolg in de planning staat of zal staan is zowat een feit.

Gaat ook op mijn toekomstig (ridicuul lang intussen) wishlistje.

Mijnes in ieder geval toch maar veiliggesteld voor morgen.

Zin in wel. Met vloeiende bewegingen gappies afmeppend gestroomlijnd door de stad manoeuvrerend.

Vind ik altijd erg vermakelijk.

Hmm jammer dat ik geen Ps4 heb....
En dat dat gevoel heb ik bijna nooit maar hier had ik wel zin in..

Is ook een lulstreek om deze enkel op de ps te releasen.

Maar ja.

Iets dat zo leeft in de harten van mensen als een jongeman met spinnekracht nu al zo bejubeld zal ongetwijfeld gaan lopen als een tierelier dus wat dat betreft wel slim bekeken.

Het is een leven van consessies, zo zonder ps.

Deze gen meer dan ooit.

Zelf ook niet vies van een prikkelende excentriciteit meer of minder, maar in deze neigt mijn opportunisme toch met name ontegenzeggelijk naar de mainstream.

Daarom al sinds jaar en dag voor mij: ps.

Nou ja sinds de tweede dan.

Ja ik was wel een beetje klaar met Batman...
En ben wel toe aan een nieuwe held (of antiheld) het is niet alleen lullig dat ze deze alleen op de PS uit brengen. Maar ook dat ze deze weer precies in de herfst tijd uit uitbrengen, dit zijn echt van uitgebreide sfeervolle spellen waar je wel een hele dag mee aan de slag kunt.
Gewoon lekker in een andere wereld vertoeven en totaal niet bezig zijn met het weer of negatieve herfst gedachten.

Daar zijn games heel goed in even je hoofd verplaatsen in die wereld...

Dan maar weer wachten op Doom, Warframe, Metroid 4, Dark Souls en andere werelden..

Erg mooi/ leuk spel. Er zit een leuk verhaal in en niet alleen dat, de graphics zijn fantastisch.
Leuke open world game

Theijmans99 schreef:
Leuke open world game

Heb je hier speciaal een Playstation 4 voor gekocht?
Om dat dit je eerste stem is.. op Gamesmeter.

Banjo schreef:

Heb je her speciaal een Playstation 4 voor gekocht?
Om dat dit je eerste stem is.. op Gamesmeter.

Nee, ik heb nu een aantal maanden een ps4 pro. Alleen nooit een account aangemaakt op gamesmeter

Theijmans99 Oke man... welkom en Game on!

Ik heb er volgens mij nu iets van zes uur op zitten en ik moet zeggen dat deze game al mijn stoutste dromen overtreft; zo hoort een game over Spider-Man te zijn. Nog nooit eerder heeft een game over onze vriendelijke webslingeraar zo kunnen overtuigen. De wijze waarop je met Spidey door New York slingert is ongekend, werkelijk waar genieten geblazen. En die Stan Lee cameo is geniaal.

Dikke props naar Insomniac! Ik had echt niet verwacht dat zij zoiets zouden kunnen neerzetten.

Banjo schreef:
Ja ik was wel een beetje klaar met Batman...

Daar zijn games heel goed in even je hoofd verplaatsen in die wereld...

Ik hoor wat je zegt big boy, maar ga niet voorbij aan het feit dat herfst de warmste tijd van het jaar met zekere kern gemerkte dagen markeert, een eind aan het kurkdroge gepuf, tijd van bezinning een knisperend kaarsje brandend voor de goede zaak, om een lieflijk liedje te spelen voor een ieder nog steeds dierbaar, en vergeet ook vooral die stemmige struining langs beboste landschappen niet.

Moet het vast goedkomen met het fokken van de geest.

Heb inmiddels ook zo'n 6 uur gespeeld en deze game is werkelijk fantastisch! Dat slingeren werkt zo soepel en fijn waardoor alleen dat al te verslavend is om het een uur lang aan een stuk door te doen zonder ook maar een verhaalmissie te starten. En ook het verhaal bevalt me uitstekend. Dacht eerst dat dit een aardige game zou gaan worden, leuk voor de budgetbak, maar deze Spidey is de 60 munten meer dan waard. Ik ga weer ff verder slingeren, ciao!

jellecomicgek72 schreef:

Helemaal mee eens! Nu je al zo'n 6 uur erop hebt zitten. Op hoe veel procent van het verhaal ben je al?
Ik speel namelijk op het hoogste moeilijkheidsgraad en heb er nu ook zo'n 6 a 8 uur op zitten en heb zowel main als side missies gedaan.

Toch zit ik al op een mooie 34%. Gaat aardig snel als je het mij vraagt. Zeker als je ook nog aan het kloten bent in de open world.

Gaat dit bij jou ook zo snel en is het verhaal dan niet een beetje kort?
Of speel ik gewoon te snel? ?

Je speelt vrij snel denk ik, zit zelf op 19%

Gewoon niet zo gulzig, je weet wat ze zeggen:

Het leven is als een taartje.

Je kunt ook af en toe een stukje.

Overigens ben ik een tandje minder uitzinnig enthousiast.

Goed oerdegelijk wel redelijk, maar vooral een beetje deja vu allemaal.

Tot zover dan.

Nou had ik ook niks wereldschokkends verwacht dus dat scheelt wellicht.

Rammelt in ieder geval verdraaid lekker weg en daar gaat het om.

Eventjes voor nu.

avatar van Jordy
Eerste indruk na een paar uur spelen: mooi, heerlijk om door de stad te slingeren. Er is veel te doen en de combat is veelzijdig en al direct best een beetje pittig.

Wel jammer dat het allemaal in het verplichte xp / level up / skill tree sausje is gegoten, inclusief een map die je dmv torens te beklimmen unlockt, waardoor het veel lijkt op alle andere recente grote games. En daarnaast ook erg op Infamous: Second Son.

avatar van PsxPs2Ps3
Heb deze bij mijn PS4 aankoop vandaag gekregen. Ziet er leuk uit, ook het slingeren is wel goed gedaan. Maar ik wacht nog effe af om een volledige beschrijving ervan te brengen.

Confusie (bijna) alle uitgevers gaan weer voor het voorspelbare..
Er zijn maar weinig ontwikkelaars die echt met wat nieuws durven te komen..
als het grafisch mooi is en als het soepel speelt dan zijn er al heel veel mensen tevreden..
Misschien moeten we wat meer kritischer zijn en minder snel blindelings een spel importeren..
Heeft Batman het zelfde vecht systeem als deze Spiderman?..

avatar van AmazingPP
Jordy schreef:

Ik moest denken aan Prototype.