Friday the 13th: The Game (2017)

PC / PlayStation 4 / Xbox One
multi player / online

Ontwikkeld door Gun en IllFonic
Uitgegeven door Gun

Jason Voorhees is terug en heeft het voorzien op de counselors van Camp Crystal Lake! Kruip in de huid van de onstopbare killer zelf, of probeer te overleven als een van de zeven counselors. Doorzoek de hutjes en bossen rond het kamp om je prooi te vinden, of probeer te overleven door vallen te zetten en de maniakale moordenaar te slim af te zijn.

Niemand, van alle horrorfans hier op de site, die er naar uitkijkt om een keer zelf Jason en co te zijn?

Nope. Ben niet zo'n mp fan en in single player zie ik het niet echt tot zijn recht komen. En ik ben echt wel fan van de klassieke slashers (met Halloween als mijn favoriet).

Ik houd het wel bij....Splatterhouse

Squall Lionheart schreef:

Ja hiero! Snel een keer checken deze!

avatar van jellecomicgek72
Ik heb inmiddels aardig wat potjes gespeeld en de game is op z'n minst verslavend te noemen. Het concept is vrij simpel je speelt met zes andere tieners en Jason. Bij elk potje zie je een intro waarin Jason arriveert en losbreekt. Één persoon word Jason en de andere moeten zien te overleven en hem te doden. Er zijn manieren om te ontkomen aan Jason. Zo kun je onderdelen van een auto verzamelen om zo een auto te repareren om zo te ontsnappen. Of je belt vanuit een hut de jager op die achter Jason aankomt maar hiervoor moet je wel eerst de telefoon aan de praat zien te krijgen. Hetzelfde geld voor het bellen van de politie. Ook kun je ontsnappen met een boot of simpelweg ervoor zorgen dat je niet gezien en gepakt word om zo het potje te winnen.

Spelen met Jason zelf is gewoon echt heel erg gaaf maar daar ligt ook gelijk het grootste nadeel van deze game... Jason is enorm overpowerd. Hij gaat wel neer als je hem goed raakt en ook wel dood maar bij negen van de tien keer ben je gewoon zwaar de lul als Jason je ziet.

Ben ook benieuwd of deze hier nog opgepakt gaat worden. De game is behoorlijk prijzig (35 euro) maar daar krijg je wel een gave horror game voor terug want de sfeer druipt van deze game af. De game is ook echt doodeng en ademt helemaal de sfeer van de films uit, dat is echt perfect gedaan. De muziek, echt helemaal top. Je krijgt als het ware een halve hartverzakking als je Jason achter je aan hebt. Voor de mensen die de game Slender nog wel kennen; zo'n soort effect krijg je. Nouja beter goed gejat als slecht verzonnen zullen we maar zeggen. Al met al een hele toffe game en deze zal ik ook nog wel een tijdje blijven spelen.

Friday the 13th: The Game Review - GameSpot

Een 4 krijgt hij van Game spot met als pluspunt het machtige gevoel als je Jason bent..
Dat had je ook heel sterk in Manhunt (2003).
En dat kan nog wel eens een reden zijn om hem te halen....

avatar van jellecomicgek72
Ja deze game is echt een grote verrassing voor mij, had een week geleden nog nooit hiervan gehoord maar hij is echt het geld waard. Zit vaak met m'n hart in de keel tijdens het spelen zo spannend is het!

avatar van jellecomicgek72
ja deze game is niet voor het zomaar wat hakke en wat enemies kille maar net als dit jaar hoe en wat ga daar maar eens aan de tijd van dom Hakke is voorbij dit is echt liefhebber game

avatar van AmazingPP
Is deze game alleen maar online in multiplayer speelbaar?

AmazingPP schreef:
Is deze game alleen maar online in multiplayer speelbaar?

Voorlopig wel, maar als het goed is komt 'late summer' nog een gratis update mét sp campaign.

avatar van AmazingPP
Squall Lionheart schreef:

Dank je wel voor je antwoord.

avatar van JacoBaco
Gekocht voor €10 in de Playstationstore en hoewel de game best wel te maken heeft met foutjes (zoals glitches) is dit een verslavende game! Zowel spelen met de counselors als Jason is dikke fun! Brute kills van Jason en er zijn leuke verschillende manieren om te overleven/ontsnappen!

Ik heb het spel nu iets langer dan een week en ik ben al bijna level 40.