Project CARS 2 (2017)

PC / PlayStation 4 / Xbox One

Ontwikkeld door Slightly Mad
Uitgegeven door Bandai Namco

Race met tal van wapentypes in verschillende motorsportklassen en kampioenschappen (waaronder GT en Rallycross). Er zijn allerlei circuits, variërend van verharde wegen tot landweggetjes van modder, gras en ijs. Het spel bevat ruim 170 gelicenseerde wagens.

avatar van Maxigames
Ben er onlangs aan begonnen en al redelijk verslaafd. Een geweldige hoeveelheid aan circuits en veel keuze in auto's. Ik vind het vooral mooi dat er wat meer op professionele racewagens wordt gefocust als op productiemodellen en het wat meer sim aanvoelt als de Forza series. Graphics zijn over het algemeen goed maar op dit punt is Forza dan toch wat netter afgewerkt. Ik moet zeggen dat de game wel meer kleine imperfecties toont in de afwerking maar als je daar niet zo'n probleem mee hebt is het een absolute topper. Het is zeker geen makkelijk spel ook niet met een racestuur, toch maakt dit het voor mij wel een stuk prettiger speelbaar.

avatar van rebeljel84
Mooie allround racesimulatie die veel verschillende race disciplines heeft, zoals Raccycross, F1, GT series en nog veel meer, de weersomstandigheden zijn supergoed uitgewerkt waaronder onweersbuien, mist en sneeuw, de moeilijkheidsgraad is wel erg hoog, gelukkig is het niveau van de AI in te stellen van 1 amateur naar 100 pro.