Batman: The Movie (1989)

Amstrad CPC / Atari ST / Commodore 64/128 / Commodore Amiga / Game Boy / Nintendo Entertainment System / PC / Sega Mega Drive/Genesis / Sinclair ZX Spectrum

Ontwikkeld door Ocean en Sunsoft
Uitgegeven door Data East en Ocean

Gebaseerd op de Batman movie uit 1989. De game bestaat uit vijf delen. In deel een ben je op jacht naar Jack Napier. In een typische platform setting schiet je verschillende vijanden neer, beklim je ladders en gebruik je de Batrope. In deel twee stap je in de Batmobile. The Joker zit achter je aan en terwijl je de barricades van de politie vermijdt, probeer je de kortste weg te vinden naar de Batcave. Deel drie is een puzzel waarbij je een bepaald stuk dient te vinden dat de The Joker toebehoort. In deel vier bestuur je de Batjet. Daarmee snijdt je touwtjes van ballonnen door die gevuld zijn met gifgas. Deel vijf is weer platform-actie, deze keer in de kathedraal om The Joker te verslaan. Het gevecht met hem aan het einde bepaald het lot van Gotham City...

avatar van JonnieBrasco
Gespeeld op de C64. Mooi afwisselend spel, goede graphics en vooral ook erg mooie muziek. De mogelijkheden van de C64 optimaal benut. 4,0*

avatar van Jim Carrey
Een leuk spel van Batman vooral leuk om Batman zelf te spelen en het is best leuk gemaakt, mooie omgevingen, leuke achtergronden kortom : een leuk en vermakelijk spel om zowel alleen als met vrienden te spelen!

* * *

avatar van killer7
Als Ik me goed kan mij herinneren was deze game toch ook voor de Atari Lynx.

Mijn allereerste C64 spel ooit. Had het spel in combinatie met een C64 aktie (computer en een compilatie van 10 spellen) en als fan van de comics/film dan ook platgespeeld. Uiteindelijke volgde het wel de typische Ocean film licentie formule (eg. een platform level, puzzel level, race level om uiteindelijk weer te eindigen met een platform gedeelte) maar het was wel makkelijk bij de betere uit die periode.

Dit was een erg Leuk spel. Meer heb ik er niet over te zeggen.

Ik vond het spel een goede sfeer uitdragen, maar de spelflow was allesbehalve, als ik me goed herinner.

avatar van glimlicht
NES:

Batman voor de NES speelt echt heerlijk weg. Vooral het wall-jumpen werkt vlekkeloos. Gelukkig maar want je moet het heeel vaak gebruiken.

De mix tussen platform en actie is echt perfect. Je bent niet alleen bezig vijanden dood te slaan (met de almachtige batman-punch) of te bestoken met wapens. Je moet vaak genoeg lastige jumps maken en soms zelfs beide. Geloof me, de game heeft echt hele gemene streken voor je klaar liggen...

Soms is de game echt veel te moeilijk, maar daar kan je met oefening wel overheen komen. Het is nooit oneerlijk. Vooral de eindbazen heb je nooit in 1 keer dood. Er is altijd wel een patroon dat je moet leren en je wapens dien je ook te sparen voor de laatste gevechten met deze taaie motherfuckers.

Verder ziet het er ook nog eens heel tof uit! De omgevingen zijn lekker grauw en duister, zoals het hoort bij Batman. Samen met de stoere soundtrack is dit zeker een topper voor de NES. Maar wel voor de elite onder de gamers, want pittig is hij zeker...

*4,0

Mr.Bungle
Erg goede game,mijn favoriet op de Sega Megadrive,de sfeer is echt zeer goed,ook een van de games met de beste muziek die ik me kan herinneren.
Sowies de beste Batman game ooit,maar er speelt wel heel veel nostalgie mee bij mij

avatar van royals
Eén van de betere Batman games. Er is ook een Batman arcade game die misschien nog beter is.

avatar van FunkStarr
NES versie was best leuk. Mega Drive kan ik me niet echt goed meer herinneren.