Guardians of the Galaxy: The Telltale Series (2017)

Alternatieve titel: Marvel's Guardians of the Galaxy: The Telltale Series

Android / Apple iOS / Macintosh / PC / PlayStation 4 / Xbox One

Ontwikkeld door Telltale
Uitgegeven door Telltale

Een gloednieuw verhaal met de minst geliefde helden van het universum: Star-Lord, Gamora, Drax, Rocket, en Groot. Midden in een groot gevecht ontdekken de Guardians een artefact van grootse krachten. Elk van hun heeft een reden om het artefact te willen verkrijgen, maar ook een groot kwaad, een laatste van zijn soort, zal alles doen om het artefact in handen te krijgen. Van de Aarde tot aan Milaan, van nergens tot aan het oneindige, stap jij in de schoenen van Starlord in dit originele Guardians avontuur. Jouw beslissingen en keuzes bepalen de uitkomst van het verhaal.

Ik had mezelf eigenlijk voorgenomen om geen Telltale games meer te kopen/spelen, aangezien ze al jarenlang kampen met glitches, bugs, freezes, etc. Hun engine is en blijft hopeloos en buggy as hell. Maar goed de story telling is altijd wel ok en derhalve ben ik toch maar weer gezwicht voor deze game, ook omdat de game nu in de aanbieding is en de films mij wel kunnen bekoren.

Inmiddels zijn er 2 episodes uit en ik heb ze de afgelopen dagen beide gespeeld. Ik moet zeggen dat het me toch stiekum wel goed bevalt en er zijn zowaar minder glitches dan bij de laatste Telltale die ik heb gespeeld: Game of Thrones. Een bug/glitch free Telltale game zal er nooit komen ben ik bang, maar afgezien daarvan is dit wel 1 van de leukere Telltale games die ik heb gespeeld en ik kijk uit naar de volgende 3 episodes.

Ik blijf ze gewoon trouw kopen - hoewel ik ook overgestapt ben van het steeds trouw pre-orderen en maandelijks de episodes spelen en netjes wacht tot de reeks compleet is zodat ik me er op relatief korte termijn kan doorheen werken. Guardians of the Galaxy keek ik best naar uit - zeker aangezien ze met die andere reeksen geinspireerd op comics (Wolf Among Us en Batman) in mijn ogen hun best werk hebben afgeleverd qua verhaal.

Na 1 episode ben ik alvast niet teleurgesteld. Dynamiek tussen de diverse karakters is uitstekend - het verhaal interessant (alweer) en ik vond alvast het 'actie' gedeelte in dit deel erg cool om te zien. Ook al bestaat het voornamelijk uit quick-time events. De sfeer en karakters worden prima neergezet. En idd - in tegenstelling tot bvb een Batman wordt alles hier met een minimaal aan bugs en glitches neergezet.

Net zoals met Minecraft ga ik hier de komende week lekker mee verder. Prima vermaak.

Vanmiddag uitgespeeld. Heeft wel mijn verwachtingen niet volledig waargemaakt. De eerste episode begon redelijk interessant qua verhaal maar begon tegen het einde van episode 2-3 toch wel wat na te laten. Guardians of the Galaxy moet het meer hebben van de interactie tussen de karakters (die wel uitstekend is) dan van het overkoepelende verhaal. Ik ben overigens wel te spreken over de technische kant van het verhaal - ik denk dat dit het eerste Telltale spel in lange tijd is dat (althans bij mij) zonder enige mankementen draaide. Dus - verhaal eerder matig - interactie tussen de karakters en dialogen uitstekend - de quick-time actie stukjes waren leuk neergezet (ook hier weer is het voornamelijk het hele samenspel tussen de diverse karakters gewoon erg plezierig om te zien) en technisch gezien in orde.

Wat mij betreft net ietsjes beter dan een Game of Thrones (die ik aangepast heb naar 3,5) maar niet zo goed als een Tales from the Borderlands of Wolf Among Us. 3,5.

Sinner schreef:

Echt? Bij mij waren er zeker nog wel technische hickups, wel minder dan wat ik gewend ben van Telltale dus dat is positief!

De game zelf heb ik inmiddels ook uit, alleraardigst met name omdat ik Star-Lord, Rocket, Groot etc wel kan waarderen. Soundtrack is zoals je mag verwachten goed. Verder eens met je punten en je score. Enkele quick-time events waren idd erg tof.

De scene na de eind credits doet overigens een nieuw deel/seizoen vermoeden, ben benieuwd!